Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

zrobiłem ten przegub i szczęśliwie się doturlałem jednak problem z buczeniem nadal nie został rozwiązany :-( Byłem w serwisie i mechanik nie doszukał się niczego a to pewnie dla tego że to buczenie zaczyna się jak autko się rozgrzeje tak gdzieś po przejechaniu 5-10km a jak postoi trochę to wszystko wygląda na sprawne. Doszedłem jedynie że ten dziwny dźwięk wydobywa się od strony pasażera a nie jak wcześniej myślałem że z okolic lewego koła. to jest gdzieś na szerokości poduszki powietrznej pasażera i zaczyna buczeć gdy autko jedzie na luzie lub nawet na biegu jednak np. z górki gdy nie dodaję gazu. Gdy by to była skrzynia to raczej było by na odwrót i wyło by przy dodawaniu gazu a tak to już normalnie brak mi pomysłów na to co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram tezę marcinaMTC - to może być osprzęt - alternator (łożyska) lub któraś z rolek albo wręcz pasek osprzętu (tak tak dobrze czytasz pasek tez może wydawać dziwne dźwięki).

a słychać na luzie bo wtedy nie zagłuszają tego wysokie obroty silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nic z osprzętu silnika ponieważ dziś wyłączyłem całkowicie silnik podczas jazdy i nadal buczało na luzie. Łożysko ponoć wymienia się z całą piastą w scenicu a to koszt ok 400zł według cennika serwisu w którym byłem więc nie chciałbym na darmo umaczać czterech stówek jeśli okaże się że to nie jest to, no ale już mi brak pomysłów :-( zbieżność mam raczej dobrą bo ani nie ściera mi opon ani nic nie piszczy przy skręcie i w sumie jest ok. Może nagram ten dźwięk buczenia to ktoś będzie wiedział o co kaman? i czemu akurat na luzie tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlewaruj tą stronę która buczy, zaciągnij ręczny i z kołem w górze odpal silnik i jazda - rozpędź koło (spokojnie auto nie ruszy z miejsca, zadba o to mechanizm róznicowy) i wtedy wyłącz silnik - jeśli buczy dalej to łożysko na 100%, zresztą możesz kogoś poprosić żeby dodawał gazu a ty możesz sobie oglądać co i jak, możesz to też powtórzyć bez koła - zobaczysz jak układają się klocki itd no i stwierdzisz definitywnie czy to z koła czy raczej komory silnika. opisz efekty proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to witamy w domu .Szczęśliwie dobrnąłeś.Moim zdaniem to nie jest łożysko koła .Hałasuje zarówno zimne jak gorące a piszesz ,że zaczynasz słyszeć po około 10 minutach.

Typuję;

a.pompa paliwa za nadkolem prawym

b.dmuchawa

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod lewarowałem dziś autko i zrobiłem tak jak radził adamotoja i sam już nie wiem... w lewym kole coś chrobocze i popiskuję tak jak by przegub w prawym niby dobrze. buczenia tego co na luzie słychać nie udało mi sie zlokalizować ponieważ to zaczyna sie po przejechaniu dłuższego odcinka i raczej pod obciążeniem wyje. Mechanizm różnicowy może wydawać takie dźwięki? Jutro jadę do innego serwisu i może w końcu zlokalizuję usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub sprawdza się trochę inaczej: maksymalnie skręcasz koła i energicznie ruszasz - przy uszkodzonym przegubie wyraźnie wtedy stuka...

więc jeśli podlewarowane buczy i delikatnie jakby chrobocze to raczej łożysko - najlepiej to potwierdzić jadąc po łuku - jeśli łuk jest w prawo to obciążone jest lewe łożysko i wtedy je słychać, jeśli łuk w lewo to bardziej obciążone jest łożysko prawe (tu teoretycznie sprawne) i to teoretycznie uszkodzone lewe powinno wyraźnie ciszej buczeć

 

z innej beczki: a jak prowadnice zacisków hamulcowych? nie zapieczone czasem? jeśli tak to też może popiskiwać dopiero po pewnym dystansie - klocek nie blokuje tarczy tylko delikatnie do niej dolega powodując jej nagrzewanie - po pewnym przejechanym odcinku zaczyna wydawać dziwne dźwięki, niekoniecznie blokując koło - to oczywiście odnośnie pisków po prawej stronie.

a nie znasz jakiegoś zwykłego mechanika typu "pan Zdzichu", który by ci to wszystko sprawdził? jakoś te wszystkie serwisy mnie nie przekonują z tymi kilkusetzłotowymi diagnozami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany ;-) może nie do końca ale już nie buczy nic na luzie :-> Okazało się że nie było oleju w skrzyni biegów. tzn było zaledwie ok 1,5 litra a powinno być 3,5 l Odkrył to właśnie zwykły mechanik typu "pan Zdzichu" Mam nadzieje tylko że nie zajechałem zbytnio tej skrzyni... Dziękuje wszystkim za wypowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam do wymiany łożyska w swojej reni. W sklepie powiedzieli że są dwa rozmiary i tylko wróżka może odpowiedzieć na pytanie : Jakie są zamontowane w moim aucie?

MEGANE 1.6 KAT RN z 1996r. Na forum znalazłem taki

Wymiary łożyska 37x72x37

Są jeszcze 84 mm

Czy ktoś z was będzie wróżką i odpowie na nurtujące mnie pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!