Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

zrobiłem ten przegub i szczęśliwie się doturlałem jednak problem z buczeniem nadal nie został rozwiązany :-( Byłem w serwisie i mechanik nie doszukał się niczego a to pewnie dla tego że to buczenie zaczyna się jak autko się rozgrzeje tak gdzieś po przejechaniu 5-10km a jak postoi trochę to wszystko wygląda na sprawne. Doszedłem jedynie że ten dziwny dźwięk wydobywa się od strony pasażera a nie jak wcześniej myślałem że z okolic lewego koła. to jest gdzieś na szerokości poduszki powietrznej pasażera i zaczyna buczeć gdy autko jedzie na luzie lub nawet na biegu jednak np. z górki gdy nie dodaję gazu. Gdy by to była skrzynia to raczej było by na odwrót i wyło by przy dodawaniu gazu a tak to już normalnie brak mi pomysłów na to co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram tezę marcinaMTC - to może być osprzęt - alternator (łożyska) lub któraś z rolek albo wręcz pasek osprzętu (tak tak dobrze czytasz pasek tez może wydawać dziwne dźwięki).

a słychać na luzie bo wtedy nie zagłuszają tego wysokie obroty silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nic z osprzętu silnika ponieważ dziś wyłączyłem całkowicie silnik podczas jazdy i nadal buczało na luzie. Łożysko ponoć wymienia się z całą piastą w scenicu a to koszt ok 400zł według cennika serwisu w którym byłem więc nie chciałbym na darmo umaczać czterech stówek jeśli okaże się że to nie jest to, no ale już mi brak pomysłów :-( zbieżność mam raczej dobrą bo ani nie ściera mi opon ani nic nie piszczy przy skręcie i w sumie jest ok. Może nagram ten dźwięk buczenia to ktoś będzie wiedział o co kaman? i czemu akurat na luzie tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlewaruj tą stronę która buczy, zaciągnij ręczny i z kołem w górze odpal silnik i jazda - rozpędź koło (spokojnie auto nie ruszy z miejsca, zadba o to mechanizm róznicowy) i wtedy wyłącz silnik - jeśli buczy dalej to łożysko na 100%, zresztą możesz kogoś poprosić żeby dodawał gazu a ty możesz sobie oglądać co i jak, możesz to też powtórzyć bez koła - zobaczysz jak układają się klocki itd no i stwierdzisz definitywnie czy to z koła czy raczej komory silnika. opisz efekty proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to witamy w domu .Szczęśliwie dobrnąłeś.Moim zdaniem to nie jest łożysko koła .Hałasuje zarówno zimne jak gorące a piszesz ,że zaczynasz słyszeć po około 10 minutach.

Typuję;

a.pompa paliwa za nadkolem prawym

b.dmuchawa

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod lewarowałem dziś autko i zrobiłem tak jak radził adamotoja i sam już nie wiem... w lewym kole coś chrobocze i popiskuję tak jak by przegub w prawym niby dobrze. buczenia tego co na luzie słychać nie udało mi sie zlokalizować ponieważ to zaczyna sie po przejechaniu dłuższego odcinka i raczej pod obciążeniem wyje. Mechanizm różnicowy może wydawać takie dźwięki? Jutro jadę do innego serwisu i może w końcu zlokalizuję usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub sprawdza się trochę inaczej: maksymalnie skręcasz koła i energicznie ruszasz - przy uszkodzonym przegubie wyraźnie wtedy stuka...

więc jeśli podlewarowane buczy i delikatnie jakby chrobocze to raczej łożysko - najlepiej to potwierdzić jadąc po łuku - jeśli łuk jest w prawo to obciążone jest lewe łożysko i wtedy je słychać, jeśli łuk w lewo to bardziej obciążone jest łożysko prawe (tu teoretycznie sprawne) i to teoretycznie uszkodzone lewe powinno wyraźnie ciszej buczeć

 

z innej beczki: a jak prowadnice zacisków hamulcowych? nie zapieczone czasem? jeśli tak to też może popiskiwać dopiero po pewnym dystansie - klocek nie blokuje tarczy tylko delikatnie do niej dolega powodując jej nagrzewanie - po pewnym przejechanym odcinku zaczyna wydawać dziwne dźwięki, niekoniecznie blokując koło - to oczywiście odnośnie pisków po prawej stronie.

a nie znasz jakiegoś zwykłego mechanika typu "pan Zdzichu", który by ci to wszystko sprawdził? jakoś te wszystkie serwisy mnie nie przekonują z tymi kilkusetzłotowymi diagnozami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany ;-) może nie do końca ale już nie buczy nic na luzie :-> Okazało się że nie było oleju w skrzyni biegów. tzn było zaledwie ok 1,5 litra a powinno być 3,5 l Odkrył to właśnie zwykły mechanik typu "pan Zdzichu" Mam nadzieje tylko że nie zajechałem zbytnio tej skrzyni... Dziękuje wszystkim za wypowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam do wymiany łożyska w swojej reni. W sklepie powiedzieli że są dwa rozmiary i tylko wróżka może odpowiedzieć na pytanie : Jakie są zamontowane w moim aucie?

MEGANE 1.6 KAT RN z 1996r. Na forum znalazłem taki

Wymiary łożyska 37x72x37

Są jeszcze 84 mm

Czy ktoś z was będzie wróżką i odpowie na nurtujące mnie pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!