Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 85kony czy 1.9 120 konny?? Proszę o pomoc pilne


Silver

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, to wywołany do tablicy... 1,9 od 20.000 km wymieniłem pompę ciśnieniową ale to wg mechanika rzadkość w dCi i widocznie miałem pecha, poza tym dwa razy zapalił mi sie komunikat o problemie z wtryskiem ale dostał po garkach i przeszło ;-) . Fakt, spalanie większ niz 1,5 ale coś za coś. Czy w trasie czy w mieście jest z czego skorzystać przy wyprzedzaniu albo po prostu jak trzeba przycisnąć w różnych sytuacjach. Wyprzedzanie w trasie odbywa się prawie zawsze bez redukcji, jedynie czasem zadymi i tyle :-P . Więcej grzechów nie pamietam ;-) . Ja bym brał 1.9 a jak bym miał więcej funduszu to 2.0 8-).

Bym zapomniał mamy z kol.kataryniarz, umówioną ustawkę ;-) więc jak się uda to będą konkretne porównania <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby Cię nie zmartwić to w moim 1.9Dci w mieście spalanie 8.2 to było coś normalnego przy spokojnej jeździe <ok> :( Dodatkowo do bezawaryjnych silników to on nie należy :) krótko o awariach:

-Turbina

-Wtryski

-Przepływomierz

-Zawór Egr

... i na deser "GŁOWICA" się rozpadła przy 180K po tej awarii zmieniłem na nowy model :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, no już postanowiłem przecież że 1.9 ten 120 konny <ok> podciągnę go do 200 z palcem ... :( i wzmocni się to i owo i będzie git ;-)

aleRabcio, mnie teraz zmartwił :-/ jak to się ma u reszty ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co jak zobaczyłem tytuł zacząłem się zastanawiać czemu 1.5 dci 85 a 1.9? przeskok z pominięciem 1.5 105 km mnie zdziwił... ale widzę że koledzy już zwrócili na to uwage. <ok>

pozostaje życzyć powodzenia w szukaniu odpowiedniej sztuki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soko, jest napisane w 1 poście zanim zwrócili uwagę :!: czytaj :-P 1.5 105 wychodził po FL a ja chcę tą przed bo te po FL mają jedną wadę która powstrzymuje mnie przed jakimi kol wiek modami <ok>

 

Temat zamknięty jeśli chodzi o wybór to będzie mój 1 diselek i się bałem, jak z awaryjnością itp ale nasłuchałem się sporo i mówię z góry że w ciągu miesiąca zawita u mnie nowa megane II combi najlepiej 1.9 i będzie ostro modzona a wszystko będzie udokumentowane :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze spalaniem w 1.9 dCi nie jest tak strasznie. Przykład spalania na trasie, na tempomacie (90km/h, 6-bieg) ok. 5 l/100km. W mieście też nieźle, 8 litrów nigdy nie przekroczyłem - wolno nie jeżdżę. Średnie spalanie w cyklu mieszanym 7 l/100km . Można zejść niżej ale warto?

Co do skrzyni to na 6 biegu przy 2 tys. obr. a na zegarku 110km/h. Na trasę, gdy człowiek chce się zrelaksować to nawet za dużo <ok>

A co do mocy to Silver powiem Ci, że miałem w planach coś więcej grzebnąć ale auto po chipie sobie ładnie radzi. Pali niewiele a jak trzeba to pokaże rogi.

Awaryjność w moim 1.9 dCi, odpukać, żadna. Paliwo leję, olej raz wymieniłem i filtry, o turbinę dbam, chodzi elegancko.

Cóż, polecam ten silnik! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Troche "rusze" temat, otóż w przyszłości mam zamiar kupić Megane II i mam dylemat między 1.5 105km, a 1.9 120/130 (zależy z którego roku autko). Spalanie i wogóle wszystko już napisaliście, ale co z awaryjnością, strasznie boje sie 1.9dci, bo dużo złego o nich słyszałem, a o 1.5 jakoś nic... Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój mechanik mówi że te 1,5 to jednorazowe silniki :mrgreen: a 1.9 to szacun.

Mi się nic istotnego nie popsuło, z reguły wymieniam jakieś detale w zawieszeniu bo miękkie fance są podatne na uszkodzenia na polskich dziurach. Jeśli kupię następnego diesla (jeszcze nie wymyśliłem marki i modelu, tym bardziej silnika) to poniżej 1.9 nie zejdę (a chętnie kupie klekota następnym razem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!