Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty


Puzi23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem.W mojej Megi od jakiegoś czasu falują wolne obroty.Wahaja sie w przedziale 400-600 obr.Czyściłem silniczek krokowy,wymieniłem świece-nie pomogło.Może ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić?Dodadm że jeżdże na benzynie.Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obroty w silnikach K4M70X to temat rzeka, z którym wiele osób walczy.

Jakie masz te świece wstawione, ja jak miałem złe to też mi falowały?

Przepustnica wymyta?

Może silnik łapie "lewe" powietrze.

 

 

 

P.S.

do Lewy

nie gniewaj się za ostatnie sformułowanie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem.W mojej Megi od jakiegoś czasu falują wolne obroty.Wahaja sie w przedziale 400-600 obr.Czyściłem silniczek krokowy,wymieniłem świece-nie pomogło.Może ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić?Dodadm że jeżdże na benzynie.Z góry dzięki za odp.

 

 

Witam towarzystwo. Długo szukałem forum poświęconego tylko Megance i w końcu odnalazłem i zgłaszm chęć udzielania się na nim na ile tylko pozwoli moja wiedza :mrgreen:

Otóż moją gablotę także męczy czkawka zwana popularnie "falujące obroty". Po przczytaniu paru postów zabrałem się za sprawdzanie tego lub śmego, a mianowicie:

-wymiana filtra paliwa i powietrza - nic nie pomaga

- wymiana czujnika temp cieczy (miało pomóc) - nie pomogło

-czyszczenie przepustnicy i sil krokowego - nie pomogło

-wymiana silniczka krokowego - pomogło slinik nie gasł już ale obroty dygają coś pomiędzy 500 a 0

- zrobiłem od tego czasu z 1000 km - silnik znowu gaśnie

Auto bez gazu , silnik 8 zaworowy K7M, chodzi przyzwoicie, dobrze się zbiera no tylko te wolne obroty. Wczoraj zrobiłem 150 km po austostradzie cały czas 120/h i co widzę silnik zblokował się na wolnych obrotach przy 2500 . Zgasiłem ostygł godzinkę i wszystko wróciło do normy czyli dławienie poniżej 800. :evil:

Co dalej panowie i panie - cewki, kable , może zmiana samochodu ( no narazie wykluczam). coś w końcu musi pomóc .

Czekam na sugestie walczących z tym problemem, może razem cuś uradzimy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obroty w silnikach K4M70X to temat rzeka, z którym wiele osób walczy.

Jakie masz te świece wstawione, ja jak miałem złe to też mi falowały?

Przepustnica wymyta?

Może silnik łapie "lewe" powietrze.

 

P.S.

do Lewy

nie gniewaj się za ostatnie sformułowanie ;-)

A więc świece mam oryginalne takie jak zalecane przez serwis.Co do przepustnicy to czyszczona nie była(tylko silniczek).Tak przy okazji co myslicie na temat silniczków krokowych dostępnych na Allegro.Są o wiele tańsze niz oryginał ale czy wogole nadaja sie na dłuzsza mete.Warto inwestować?.Co do "lewego powietrza" to przewód wyglada na cały chociaz jego konstrukcja nie daje takiej pewnosci.A i jeszcze jedno-drążek zmiany biegów.Strasznie lata na boki.Pozatym zeby wrzucic np piatke trzeba wykonać ruch jak przy wiosłowaniu ;-) .Czy mozna sobie z tym jakos poradzic?

 

[prosze nie dublowac tresci postu DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam forumowiczów, u mnie w mojej megi IphII 1,6 16V z 1999r jest tak że jak silnik jest zimny np po nocy i go włączę to do czasu aż nie osiągnie normalnej temperatury obroty falują mi miedzy 1500-2500,staję np na skrzyżowaniu i mam cały czas obroty 2tys i nie chcą zejść do normalnych jakie powinny być np na postoju,po osiągnięciu już normalnej temperatury przez silnik objawy te znikają i obroty już są w porządku, jaka to może być przyczyna? czytałem na forum że może silnik krokowy,czy dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 16V przy takich objawach(faljące obroty, wieszanie się obrotów) można pokusić się o czyszczenie przepustnicy oraz wymianę oringów na przepustnicy i kolektorze dolotowym.

 

!!!Samo czyszczenie może nic nie dać !!!

Edytowane przez Metys79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiesz oringi to cię zrozumieją na bank. Jak masz pod nosem serwis to zapytaj tam o cenę bo nieraz nie ma dużej różnicy przy takich pierdołach. Ale bywa różnie więc lepiej w dwa miejsca uderzyć. Mój kolega "doradca serwisowy renault" powiedział, że profilaktycznie przy tych silnikach przy około 160000 powinno się je wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!