Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty


Puzi23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem.W mojej Megi od jakiegoś czasu falują wolne obroty.Wahaja sie w przedziale 400-600 obr.Czyściłem silniczek krokowy,wymieniłem świece-nie pomogło.Może ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić?Dodadm że jeżdże na benzynie.Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obroty w silnikach K4M70X to temat rzeka, z którym wiele osób walczy.

Jakie masz te świece wstawione, ja jak miałem złe to też mi falowały?

Przepustnica wymyta?

Może silnik łapie "lewe" powietrze.

 

 

 

P.S.

do Lewy

nie gniewaj się za ostatnie sformułowanie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem.W mojej Megi od jakiegoś czasu falują wolne obroty.Wahaja sie w przedziale 400-600 obr.Czyściłem silniczek krokowy,wymieniłem świece-nie pomogło.Może ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić?Dodadm że jeżdże na benzynie.Z góry dzięki za odp.

 

 

Witam towarzystwo. Długo szukałem forum poświęconego tylko Megance i w końcu odnalazłem i zgłaszm chęć udzielania się na nim na ile tylko pozwoli moja wiedza :mrgreen:

Otóż moją gablotę także męczy czkawka zwana popularnie "falujące obroty". Po przczytaniu paru postów zabrałem się za sprawdzanie tego lub śmego, a mianowicie:

-wymiana filtra paliwa i powietrza - nic nie pomaga

- wymiana czujnika temp cieczy (miało pomóc) - nie pomogło

-czyszczenie przepustnicy i sil krokowego - nie pomogło

-wymiana silniczka krokowego - pomogło slinik nie gasł już ale obroty dygają coś pomiędzy 500 a 0

- zrobiłem od tego czasu z 1000 km - silnik znowu gaśnie

Auto bez gazu , silnik 8 zaworowy K7M, chodzi przyzwoicie, dobrze się zbiera no tylko te wolne obroty. Wczoraj zrobiłem 150 km po austostradzie cały czas 120/h i co widzę silnik zblokował się na wolnych obrotach przy 2500 . Zgasiłem ostygł godzinkę i wszystko wróciło do normy czyli dławienie poniżej 800. :evil:

Co dalej panowie i panie - cewki, kable , może zmiana samochodu ( no narazie wykluczam). coś w końcu musi pomóc .

Czekam na sugestie walczących z tym problemem, może razem cuś uradzimy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obroty w silnikach K4M70X to temat rzeka, z którym wiele osób walczy.

Jakie masz te świece wstawione, ja jak miałem złe to też mi falowały?

Przepustnica wymyta?

Może silnik łapie "lewe" powietrze.

 

P.S.

do Lewy

nie gniewaj się za ostatnie sformułowanie ;-)

A więc świece mam oryginalne takie jak zalecane przez serwis.Co do przepustnicy to czyszczona nie była(tylko silniczek).Tak przy okazji co myslicie na temat silniczków krokowych dostępnych na Allegro.Są o wiele tańsze niz oryginał ale czy wogole nadaja sie na dłuzsza mete.Warto inwestować?.Co do "lewego powietrza" to przewód wyglada na cały chociaz jego konstrukcja nie daje takiej pewnosci.A i jeszcze jedno-drążek zmiany biegów.Strasznie lata na boki.Pozatym zeby wrzucic np piatke trzeba wykonać ruch jak przy wiosłowaniu ;-) .Czy mozna sobie z tym jakos poradzic?

 

[prosze nie dublowac tresci postu DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam forumowiczów, u mnie w mojej megi IphII 1,6 16V z 1999r jest tak że jak silnik jest zimny np po nocy i go włączę to do czasu aż nie osiągnie normalnej temperatury obroty falują mi miedzy 1500-2500,staję np na skrzyżowaniu i mam cały czas obroty 2tys i nie chcą zejść do normalnych jakie powinny być np na postoju,po osiągnięciu już normalnej temperatury przez silnik objawy te znikają i obroty już są w porządku, jaka to może być przyczyna? czytałem na forum że może silnik krokowy,czy dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 16V przy takich objawach(faljące obroty, wieszanie się obrotów) można pokusić się o czyszczenie przepustnicy oraz wymianę oringów na przepustnicy i kolektorze dolotowym.

 

!!!Samo czyszczenie może nic nie dać !!!

Edytowane przez Metys79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiesz oringi to cię zrozumieją na bank. Jak masz pod nosem serwis to zapytaj tam o cenę bo nieraz nie ma dużej różnicy przy takich pierdołach. Ale bywa różnie więc lepiej w dwa miejsca uderzyć. Mój kolega "doradca serwisowy renault" powiedział, że profilaktycznie przy tych silnikach przy około 160000 powinno się je wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!