Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

audio tuning + antyzłodziej system :)


Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie. dziś wieczorkiem postaram się opisać moje przygody z przeróbką audio w mojej megi. może to być ciekwy pomysł dla posiadaczy zmieniarki CD w desce rozdzielczej, który nie są do końca zadowoleni z jakości muzyczki w autku. wrzucę później kilka fotek jak to u mnie wygląda. mieszkam na powiślu w wawie i tam w biały dzień tłuką szyby i kradną radia. dlatego moje audio po przeróbkach wygląda jak fabryczne, ale wierzcie mi gra... o niebo lepiej.

 

[ Dodano: 2010-01-30, 10:50 ]

1. Wygłuszenie drzwi

2. Pociągnięcie nowej instalacji audio

3. Pociągnięcie zasilania do wzmacniacza

4. Podłączenie instalacji i montaż głośników

5. Montaż radia - antyzłodziej system

 

 

Po pierwsze koszt przeróbki w moim przypadku zamknął się w kwocie 2200 zł.

 

Głośniki przód : DLS X-SP52 60 Wat w RMS moc szczytowa 200 Wat( w zestawie zwrotnice i gwizdki) – w promocji za 499 zł

 

Głośniki tył : DLS X-SB52 100 Wat w RMS 400 Wat moc szczytowa (w zestawie zwrotnice i gwizdki) w promocji za 599 zł – cena normalna 1079 zł

 

Przewody głośnikowe 2x 2,5 mm2 nie pamiętam dokładnie ile potrzebowałem, coś około 12-15 m

 

Przewody do gwizdków około 12 m

 

Przewód „mocy” – kupiłem gotowy zestaw z bezpiecznikiem 32 A (kabel zasilający, masa, przewód sterujący, końcówki) nie jestem elektrykiem więc nie ryzykowałem samoróbki

 

Przewody audio od wzmacniacza do radia 5 m (poczówrny czincz ekranowany). ważne by byłe ekranowane, wyeliminuje to zakłucienia. - ok 200 zł

 

Wzmacniacz BOSCHMAN 4x100 w RMS (nie najwyższych lotów, ale za free od kumpla )

 

Radio CLARION FZ409e – 650 zł

 

Wygłuszenie – zasięgnąłem języka i kupiłem w Castoramie taśmę wygłuszającą do profili do karton gipsu – 150 zł

 

CDN.

 

[ Dodano: 2010-01-30, 11:16 ]

1. Wygłuszanie drzwi

Zdejmujemy boczek. Koniecznie trzeba wyczyścić blachę drzwi od wewnętrznej strony. Nie zapomnijcie uszczelnić dziur w które wchodzą mocowania zewnętrznych listew. Proponuje silikon. Ja tego nie zrobiłem i tamtędy dostaję się woda do drzwi. Gdy silikon wyschnie to bierzemy się za wyklejanie drzwi. Przyklejamy pasy tej taśmy wygłuszającej. Kupcie jak najszerszą, będzie szybciej i łatwiej. Ja poobklejałem też wszystkie wiązki i linki w drzwiach aby unikać dziwnych trzasków i stuków w drzwiach. Gotowe drzwi wyglądają mniej więcej tak jak na foto. Plastikowe boczki dają się rozłożyć. Tj., można odczepić z zatrzasków czarną tapicerkę. Między w/w czarną tapicerkę a główną cześć boczku też dajemy taśmę. Poobklejałem wszystkie historie typu: klamka, sterowanie oknami itp. Czas potrzebny na jedne drzwi w moim przypadku wyniósł ok. 2-3 godzin.

 

[ Dodano: 2010-01-30, 11:32 ]

2. Instalacja audio

Polecam pociągnięcie nowych przewodów zaraz po wygłuszeniu, unikniecie kolejnego rozbierania drzwi. Są dwie metody przeprowadzenia kabli (pewnie więcej ale te przyszły mi do głowy). Pierwsza to nawiercać drzwi i wyciągać tamtędy kabel do głośnika. Ja wybrałem drugą opcję, choć równie drastyczną. Przewody z drzwi wychodzą kostką łączącą drzwi-kabina. Po rozpięciu jej zobaczycie że jest całkiem „sporo” wolnego miejsca między pinami. I teraz straszna część. Bierzemy wkrętarkę z cienkim wiertłem i rozwiercamy kostkę w miejscach gdzie nie ma pinów, tak samo traktujemy tą wychodzącą z kabiny aby po złączeniu ich otwory się pokryły. Tamtędy prowadzimy przewód. Jest on nie widoczny, kostka pozostaje hermetycznie zamknięta. Niestety wiąże się to ze zdjęciem drzwi, gdyż nie wyjmiemy kostki z kabiny (jest przykręcona od zewnątrz. Manewr z drzwiami lepiej robić we dwie osoby. Nie są bardzo ciężkie ale lepiej ich nie poobijać i nie porysować. „miło” też się montuje wszystko do kupy. Trzeba najpierw przeciągnąć przewód przez obie kostki aby się nie skręcił i jednocześnie zakładamy drzwi na zawiasy i łączymy kostki. Robimy to delikatnie by nie pozaginać pinów! Dalej przewody prowadzimy w listwach przyprogowych do bagażnika (do wzmacniacza).

Przewody go gwizdków też puszczamy w listwach. Jest trochę gimnastyki by wyciągną przewód z przodu do gwizdka, ale na spokojnie, pomału, po zdjęciu z prawej schowka a z lewej osłony bezpiecznikami da radę.

 

[ Dodano: 2010-01-30, 11:49 ]

3. Zasilanie wzmaka

Przewód podpinamy oczywiście do klemy + . ja poprowadziłem go od razu w stronę szyby i tam po zrobieniu małej dziurki w wykładzinie na której jest osadzona uszczelka przeszedł przewód. Schowałem go pod plastikową osłoną która częściowo zachodzi na szybę. Poleciałem w stronę pasażera i tak po wyjęciu osłony, która jest w rogu zrobiłem małą dziurkę. Blacha jest dość gruba więc chwilę się zeszło. Aby nie robić 40 dziur proponuję wyjąć schowek od pasażera i rozpiąć wentylację po prawej stronie przy nadkolu. Tam dostaniecie się do blachy w której robiłem dziurę od strony silnika. Słyszałem że trzeba prowadzić przewody tak aby było ich jak najmniej w jednym miejscu, dlatego nie przebijałem się od kierowcy. Dalej przewód w listwie przyprogowej do bagażnika.

Przewód masowy podłączyłem w tym samy miejscu gdzie mam uziemione radio oryginalne w bagażniku. sterowanie wzmaka (REM) możemy podpiąć pod kostkę ISO, pod zapalniczkę itp. Należy wpiąć się w przewód, w którym jest prąd tylko gdy jest włączony zapłon. Jeżleli podepniecie w przewód, w którym będzie cały czas prąd, nawet po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu autka to wzmak będzie chodził 24/7 i aku może się obrazić.

 

4. podłączenie instalacji i montaż głośników

 

Jeśli chodzi o tył to sprawa jest w miarę prosta. Głośniki montujemy w boczkach od strony wewnętrznej (bez przeróbek). Koniecznie należy wykleić miejsce styku obudowy głośnika z boczkiem. Z przodu czeka nas kolejna rzeźba. Boczków nie trzeba zdejmować. Wystarczy delikatnie zdjąć osłony głośników. No i znów niespodzianka… głośnik nie wejdzie. Trzeba usunąć plastik, który jest za głośnikiem(jeżeli odkręcicie głośnik oryginalny będziecie wiedzieć o czym piszę). Ja zrobiłem to lutownicą. Wykroiłem nią nadmiar tworzywa. Moje nowe głośniki mają 4 mocowania, fabryczne 2. I znów lutownica poszła w ruch i delikatne operowanie boczku lutownicą rozwiązało problem. Oczywiście fachowiec powie, że głośnik powinien być zamontowany nie na plastiku ale na płycie mdf czy czymś w tym rodzaju. Zgadzam się, ale to może zrobię w przyszłości. Na razie głośniki są w fabrycznych miejscach i wykorzystałem fabryczne mocowania. No i gwizdki… z przodu znów lutownica poszła w ruch. Musiałem troszkę powiększyć fabryczne otwory na gwizdki. Ale na szczęście można to zrobić tak by po montażu nowych gwizdków nie oszpecić podszybia. Nie ma żadnych śladów przeróbki. Z tyłu sprawa wygląda tak… proponuję montaż w słupkach, tych nad kanapą. Jest tam wystarczająco dużo miejsca. Ja to zrobię, ale na wiosnę .

Na końce przewodów zakładamy wsówki, czy jak to się tam nazywa i podpinamy je do zwrotnic- zwrotnmice do wzmaka (wszystko jest instrukcji od głośnków), Ew. można lutować przewody do głośników. Podpinamy przewody głośnikowe do wzmaka. Zapomniałem wcześniej napisać, ale radzę !!WYJĄĆ BEZPIECZNIK ZE WZMACNIACZA DOPÓKI INSTALACJA NIE BĘDZIE SKOŃCZONA!! Unikniecie niepotrzebnych zwarć.

 

5. montaż radia i antyzłodziej system

 

Ja wyciągnąłem oryginalną zmieniarkę i wykorzystałem lukę po niej do montażu nowego radia. Miejsca jest aż za dużo, niestety, montaż półkieszeni zabrał mi sporo czasu i nerwów  . zamocowanie jej aby była na sztywno wymagało spinek elektrycznych. Musiałem rozebrać konsolę centralną, wyjąć sterownie od climatronika i dostęp był już ok. i znów lutownica poszła w ruch. Zmieni arka z tyłu miała wkręconą gumkę o długości ok. 2cm która stabilizowała ją ( panelu za zmieni arką jest plastikowa wystająca tulejka, w którą ona wchodzi) – musiałem ją wyciąć by głębiej zamontować radio. W w/w konsoli za zmieni arką nawierciłem otwór o głębokości 2-3 mm, trochę głębiej i bym się przewiercił na wylot. Do nowego radia dołączony jest gwint który wkręcamy w tylną część obudowy radia. Ten gwint wejdzie w nowy otwór i ustabilizuje radio. Wymaga to dużo czasu i cierpliwości aby radyjko „siedziało” stabilnie. Teraz podpinamy do radia wszystkie potrzebne przewód: ISO, audio do wzmaka, antenę . Radio, które mam ma 4 wyjścia audio i dwa audio do subwoofera + przewód o długości ok.1,5 m do podpięcia USB – ja pociągnąłem go do schowka. Montujemy radio tak aby było ok. 2 cm głębiej niż była zmieni arka. Wymontowałem panel od zmieni arki i mogę go wsadzić przed radiem (zamaskować je) gdy wysiądę z auta. Drobna rada: kupcie radio, które jest jak najbardziej płaskie, aby panel od zmieni arki ładnie pasował . Moje jest idealne gładkie (dotykowe). Wszystko składamy do kupy.

Wpinamy bezpiecznik do wzmacniacza. Ustawiamy go na pół mocy(na dzień dobry nie radzę dawać na maxa ). Włączamy zapłon i radio powinno wstać. Regulacja wzmaka i powinno ładnie hulać. U mnie w instrukcji od głośników było napisane że będą one grały na 100% po 40 godzinach używania. I rzeczywiście, po 2 tygodniach dźwięk był jeszcze lepszy.

 

PS: Moim celem było polepszenie muzyki, tak aby potencjalny złodziej nic nie podejrzewał zaglądająć przez szybę. Opis całej zabawy jest mocno skrócony. Jeżeli ktoś ma pytania, lub chciałby zobaczyć na żywo w Wawie to piszcie.

Pozdrawiam

post-13022-1264840575_thumb.jpg

post-1-1264840575_thumb.jpg

post-1-1264840576_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!