Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z uruchomieniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z uruchomieniem mojej Meganki. Otóż po włożeniu karty i naciśnięciu startu nic się nie dzieje komputer podaje komunikaty : DIRECTION NON VERROULLEE, DIRECTION NON DEBLOQUEE następnie RETIRER LA CARTE. W jednym z tematów przeczytałem iż może to byc problem z elektroniczna blokadą kierownicy. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika. U mnie na drugi dzień od zakupu autka nie mogła odblokować się kierownica. Delikatnie poruszałem bezpiecznikami i było OK. Po powrocie do domu dokładnie oczyściłem wszystkie styki i do teraz jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, dalej to samo. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł który pomógłby uruchomi samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko ale czasami zdarza się że kabel w otulinie się złamie i nie widać złamania a styku nie ma. Spróbuj na dwie osoby, jedna niech wciska przycisk start a druga porusza kablami, szczególnie tymi odchodzącymi od akumulatora, od plusa. Miałem taki przypadek, więc może tu będzie to samo. A w ostateczności wizyta u elektryka z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem do serwisu Renault, według stanu na dzień dzisiejszy godz. 18 30 jest to niespotykane dotąd samoczynne uszkodzenie blokady kolumny kierowniczej. Najpierw sprawdzili na komputerze, nic nie znaleźli, próbowali ją odblokować i tu również bez rezultatu, wreszcie zdemontowali cały układ kierowniczy i będą rozwiercać blokadę, aby ją wymontować. Kierownik serwisu stwierdził, że jeszcze takiego przypadku w jego 20-letniej pracy nie było, stwierdził, że nie widział tak zablokowanej blokady. W tym miejscu pragnę poinformować, że samochodem w tym dniu pokonałem trasę 80km i po powrocie wyłączyłem. Usterka pojawiła się przy próbie uruchamiania po około 2 godzinach postoju na parkingu. Jutro będę wiedział co jeszcze oprócz blokady jest do wymiany, to napiszę.

Dziękuję na wskazówki i pomoc

 

[ Dodano: 2010-02-11, 18:34 ]

11.02.2010 Kompletna klapa, kiedyś chwaliłem ten serwi, obecnie zmieniam zdanie.

Wskazano nieznaną blokadę kolumny kierowniczej, zakupiłem na allegro blokadę (nową)i im dostarczyłem. Samochód miał być do odbioru dzisiaj, powiedzieli że zadzwonią. Jakież było moje zdziwienie gdy nie mogąc doczekać się telefonu sam zadzwoniłem. Stwierdzili, że muszą wysłać sterownik silnika do diagnozy (okres oczekiwania 5 dni), bo pomimo zamontowania nowej blokady są problemy z uruchomieniem. Według mojej oceny to nie blokada była przyczyną lecz usterka sterownika silnika. Pojadę jutro do nich to sobie parę rzeczy wyjaśnimy, w tym zwrot za blokadę. Czy mam rację, powiem szczerze nie wiem, ale sposób traktowania klienta odbiega od przyjętych zwyczajów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

miałem podobny przypade pisało mi stering locked - uszkodzony uklad kierowniczy - taką informacje dostałem od aso - okazało sie ze odpowiedzialna za ten komunikat jest czarna skrzyneczka która odpowiedzialna jest za wysuwanie rygla do blokady kierownicy. Na forum wyczytałem ze wystarczy ruszyć zebatka w srodku i wszystko wraca do normy o ile silniczek sie w niej nie spalił. Czas naprawy 30 minut i auto zapaliło a w aso wymieniali by pół samochodu i 2 tyś by to kosztowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, wczoraj pojawił mi się taki komunikat i po przeczytaniu Waszych porad wyjąłem odpowiednie bezpieczniki znajdujące się w komorze silnika (opisane graficznie), wyczyściłłem końcówki papierem ściernym i rewelacja - odpalił (błąd zniknął) - wielkie dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Komunikat "DIRECTION NON DEBLOQUEE" pojawia się między innymi, gdy auto nie odpali. Jest to informacja, że kierownica jest zablokowana. Mi czasami jak nie "zaskoczy" to dodatkowo wyświetla się komunikat, że silnik nie został uruchomiony. Nie pamiętam dokładnie, jak to po francusku brzmi, ponieważ zdarza mi się to sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!