Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stłuczka fotki:) - tylko naszych autek.


back2

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze, właśnie się dowiedziałem, że moja megi będzie miała "szkodę całkowitą". Cokolwiek to znaczy :/ W czwartek się dowiem ile mi dadzą za to pieniędzy ale podejrzewam, że malutko... A takie miałem spoko autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szkodę całkowitą". Cokolwiek to znaczy

Znaczy to, że wartość naprawy przekroczy wartość rynkową auta przed stłuczką. Inaczej, naprawa ekonomicznie nie uzasadniona <ok>

Teraz będą dwie opcje:

1. Zabiorą ci auto i wypłacą wartość rynkową wedle swoich katalogów.

2. Zostawią ci "złoma", oszacują wartość tego i wypłacą ci różnicę, czyli wartość rynkowa odjąć kwota tego co było Twoją megi (czyli tego "złomu") = kwota jaką ci wypłacą.

Potem z autem możesz robić co chcesz - nawet naprawić.

A tak lekko wydaje się puknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, Powinni oddać na podstawie rachunku.

Mi oddali wszystko, łącznie z parkingiem na którym auto stało.

Wystawili rachunek przy rzeczoznawcy i ja go tyle widziałem.

Przelali mi kwotę szkody + kasa za ten rachunek i ja musiałem potem zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fakturę na tą lawetę (na swoje nazwisko i z nr'em rej. mojej czarnulki) tylko rzeczoznawca obejrzał auto beze mnie! A miał się ze mną skontaktować telefonicznie i razem mieliśmy auto u mechanika obejrzeć. Dostałem list od ubezpieczyciela, jutro go odbiorę i przeczytam - ale to zapewne jest pisemne potwierdzenie zgłoszenia szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Zostawią ci "złoma", oszacują wartość tego i wypłacą ci różnicę, czyli wartość rynkowa odjąć kwota tego co było Twoją megi (czyli tego "złomu") = kwota jaką ci wypłacą.
teraz prawie zawsze tak robią.
I pewnie za lawetę do mechanika mi nie oddadzą ?
oddadzą,tylko będziesz musiał troszeczkę poczekać
Mi oddali wszystko, łącznie z parkingiem na którym auto stało.
z tym,że za parking płacą tylko do czasu wyceny przez rzeczoznawcę,potem to już Twój problem :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podnosiłem maski (nie dalo sie "od tak jej otworzyc") i nie wiem czy mam jeszcze coś, ale na pewno mam uszkodzony pas przedni, poleciały też jakies wiązki (wiązka czujnika temp. plynu chlodniczego). Smigniety jest od lewej do prawej.

Dokladnie na 1 rzut oka mam uszkodzene obie lampy (na pewno lewa), oba halogeny zniszczone, przedni zderzak, maska, z chlodnicy nie poleciala woda wiec chyba nie jest nagorzej. Sprawdzilem i na zamiennikach zestaw: 2xreflektor, 2xhalogen,maska,przedni zderzak, 2xatrapa to okolo 1200 PLNow. Sama faba to 400 + robocizna lakiernika i rzezbiarza. Az sie boje pomyslec ile to wyjdzie w sumie, pewnie ze 3rzy klocki.

W czwartek sie wszystkiego dowiem bo jutro nie moge jechac do blacharza bo jade do Wroclawia na caly dzien.

 

PS: mam kompletnie znieszczona rejestracje, dostane nowa czy wydadza "wtornik" (oczywiscie zabrano mi dowod rej.)?

PS2: a za przeglad powypadkowy mi zaplaca czy juz nie za bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes I tu się mylisz, mają obowiązek zapłacić za wszystko łącznie z przeglądem, za rejestracje nową też, idzie się z taką pogniecioną rejestracja do wydziału komunikacji i się tam zgłasza o wydanie nowej takiej samej,

A co do zabierania auta gdy się ma szkodę całkowitą to nie mogą zabrać bez zgody właściciela, a szkoda całkowita to nic innego jak koszt naprawy przekraczający bodajże 60% wartości auta, wiec w takim wypadku wypłacają ci te 65% wystawiają auto na prywatną licytacje w której biorą udział firmy prywatne np auto złomy itp i jak tam ktoś będzie miał odpowiednią ofertę, to przychodzi do ciebie pismo albo dzwonią ze jest kupiec, i teraz można się zgodzić ale nie trzeba, ja uważam ze jak dają dobrą kasę to nie warto oddawać ima auta ;-)

SoundWave jak ci dadzą wycenę szkody to sprawdź czy masz tam wszystkie pozycje które w aucie są uszkodzone , bo często jest tak że dużo rzeczy jest pominiętych, i dają zamiast oryginalne części zamienniki, ale z tym też można sobie łatwo poradzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda całkowita to nic innego jak koszt naprawy przekraczający bodajże 60% wartości auta

Kolego, jak już nawiązujemy do przepisów to dokładnie bo mozna umoczyć kija jak jasna cholera.

Szkoda całkowita jest wtedy gdy wartość naprawy przekracza

1) 70% gdy naprawiamy z AC

2) 100% gdy naprawiamy z OC.

wartości rynkowej samochodu.

Ponieważ kolega jak rozumiem naprawiałby z OC sprawcy to dotyczy go ten drugi wariant.

ALE ubezpieczalnie notorycznie wyliczają wartość szkody w odniesieniu do AC, nawet gdy mówimy o ubezpieczalni sprawcy! Warto się dokładnie zapoznać z ich wyliczeniem, bo chwila nie uwagi i (pardon) rżną nas w d.

SoundWave - upewnij się czy wyliczyli Ci wartość naprawy w odniesieniu do AC czy OC, jeśli to pierwsze to - serio piszę - pofolguj sobie i zj..b ich od góry do dołu. Chyba, że naprawa tego zderzaka faktycznie przekracza wartość auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za wszystkie wskazówki, uwagi i wyjaśnienia. Ratujecie mi życie, bo dla mnie takie zd(a/e)rzenie to ból głowy, że ho ho.

 

Dzisiaj się dowiedziałem, że dostanę 3800 "na konto". Wartość samochodu, od której liczyli to 6500. Rzeźbiarz, z którym rozmawiałem dzisiaj powiedział, że na zamiennikach zmieścimy się w tej kwocie bez problemu (części to około 1200 PLN). Oczywiście wezmę rachunki za rejestrację, przegląd i lawetę.

Pozwolono mi nawet skserować wszystkie dokumenty i wysłać mailem żeby nie wydawać na polecony ! =) WOW!

 

Mój blacharz powiedział, że mogę naprawiać do 100% wartości samochodu, ale walczyć o to bym musiał jak lew. Oglądałem dzisiaj protokół z oględzin - części do wymiany na całą stronę A4 (od zamka klapy do ślizgi - cokolwiek to jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie bez zdjęcia, ale wkrótce uzupełnię. Miałem wczoraj na parkingu niemiłą sytuację. Wycofałem się ze swojego miejsca już prawie całym samochodem i mimo praktycznie zerowej prędkości usłyszałem dwa piknięcia czujnika po ułamku sekundy ciągły sygnał i bum :) Kobieta wjechała mi w tyłek. Nie wiem jakim cudem mnie nie widziała. Oberwała lewa strona. Zarysował się trochę lakier miejscami - zszedł połysk a na ostrym łuku (tuż pod światłami) dość mocno zszedł lakier na odcinku 1 cm. Tak, samochód ma 3 tygodnie... I teraz moje pytanie. Dawać do zrobienia myjni, która również zajmuje się takimi rzeczami "profesjonalnie". czy walić do ASO. Chodzi głównie o gwarancję i o to, żeby to wyglądało przyzwocie. Mam świadomość, że w ASO będzie drożej... no ale... słucham porad. Ech, jak pech to pech ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!