Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stłuczka fotki:) - tylko naszych autek.


back2

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem panią na infolinii w PZU oraz w ASO i poinformowano mnie, że nie będzie problemu z naprawą. Nawet w PZU zapytano mnie czy wybrałem już jakiś ASO czy potrzebuje jeszcze czasu na zastanowienie się. Zobaczymy. W piątek ma przyjechać ktoś na oględziny auta z PZU, a potem mam przyjechać z opisem do ASO i oni się wszystkim zajmą.

 

Inna Pani w PZU nastraszyła mnie, że auto stare ('98) to będę musiał dopłacić w ASO :| Naszczęście w ASO Bamarko powiedzieli, że nie ma to znaczenia, który rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem panią na infolinii w PZU oraz w ASO i poinformowano mnie, że nie będzie problemu z naprawą

Drogie BRAVO chciałbym opisać mój pierwszy raz ... <czerwona>, a skąd ta pani może to wiedzieć ma zeszyt pytań i odpowiedzi i nimi sie kieruje. Teraz wszystko w rękach Eurotaxu, ew innego programu który oceni "straty" - bez tego wydruku i opinii rzeczoznawcy niestety nikt Ci nic nie powie.

dlaczego pasy nie podlegają wymianie?

Kwalifikują je do wymiany przy uderzeniach bocznych (jednostronnie) kiedy istnieje domniemanie że doznały mechanicznego uszkodzenia.

Można sie o to kłócić kiedy był solidny dzwon, odpaliły poduszki, ale przy małej stłuczce nikt nawet nie będzie o tym myślał.

Przepraszam za taki pesymizm ale wole studzić zapały optymistów. Przy nowych autach system działa super - zgłoszenie szkody, auto do ASO, odbiór auta, drobne poprawki. Ale im starsze auto tym jest gorzej. Przerabiałem to niestety już kilka razy z OC sprawców.. ostatnie odszkodowanie wpłyneło na konto w ubiegłym tygodniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok, problem polega na tym że uszkodzeń mechanizmu blokady pasów nie widać a przy zadziałaniu ulegają uszkodzeniu a napewno osłabieniu ( chyba Volvo robiło badania i w ich samochodach pasy po kolizji trzeba wymieniać ) - to nie błotnik że można wyklepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c, jeżeli mechanizm jest uszkodzony to pasy zostają zblokowane - ale nie neguje tego że osłabienia mechanizmu nie wypatrzysz.

Chodzi mi tylko o to że zakład ubezpieczeń ma to gdzieś, można z nimi walczyć (czasami nawet z sukcesami) ale wykorzystają każdą możliwość odwleczenia wypłaty odszkodowania i minimalizacji kosztów. Efekt jest taki że jeżeli będzie można uznać nieopłacalność naprawy to tak zrobią - Ty się cieszysz że uznali wymianę pasów ale oni i tak dopiszą amortyzację 45-55%- więc musisz kupić używki itd itp. albo naprawa nagle przekroczy 100% wartości.

Ustawa niestety nie precyzuje kiedy ma się w pełni zakończyć postępowanie, mówi tylko że ma być to zrobione jak najsprawniej. Efekt - twoje pismo czeka na odpowiedź 2-4 tygodni i tak każde.

Jak już pisałem wcześniej łatwo z nimi walczyć przy nowym aucie przy starym trzeba analizować sytuacje na każdym kroku niestety..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czasami nie warto walczyć. Koszta pism, benzyny itd żeby coś załatwić pewnie są wyższe niż koszt naprawy czegoś. Nie mówiąc jeszcze już o straconym czasie i czasami urlopie w pracy, który można było wykorzystać chociażby na jakiś wypad z rodziną. ;-) Zobaczymy jak będzie w moim wypadku. Gdy tylko będę miał jakieś nowe informacje to podzielę się na forum <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z użytkownikiem Piok, maske, reflektory i zderzak masz do wymiany. Co pod zderzakiem wymienisz to dowiesz sie jak go ściągniesz. Na wymiane pasów raczej nie masz co liczyć. Samochód ma juz dobrych kilka lat więc amortyzacja części bedzie 50%. Na infolini pzu nie pytaj bo tam powiedzą ci wszystko co chcesz usłyszeć. Pracuje juz troche na warsztatach i wiele widziałem. Przyjedzie rzeczoznawca, powinien zrobic ci kosztorys na miejscu (w PZU ma do tego sprzęt przy sobie), a ty miej przy sobie pendrive to ci wgra kosztorys. No chyba ze powie ze naprawa ekonomicznie nieuzasadniona czyli wartość naprawy przekracza 60% wartosci pojazdu. Wtedy czekasz na wyliczenie. W ASO w tych kosztach sie napewno nie zmieszczą i bedziesz musiał dopłacać. W Bamarko, kiedyś tam pracowałem i znam ten serwis. Mówili ci tak zeby sciągnąć auto do siebie. Ale narazie to musisz wiedzieć ile kasy wypłacą, wtedy sie zastanowisz co zrobisz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny zamienników w hurtowni (cena dla warsztatu) dla Megane 99-

maska- 390 zł

reflektor coupe H1+H1 - 406 zł

zderzak- i tu masz 4 ceny (pewnie zalezna od jakości wyrobu) 164 zł, 174 zł, 264 zł, 320 zł , natomiast do wersji 95-99 dla coupe 380 zł

wzmocnienie 270 zł

A oryginałów niestety nie mam możliwości sprawdzic. Lakierowanie to np. w Katowicach koszt za element ok 300 zł, blacharke trudno mi określic bo nie wiem jakie masz uszkodzenia pod zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reflektror VALEO (bez nalepki renault) H4 kosztuje 270zł z nalepką renault kosztuje tak jak pisałeś około 1000zł a jest to dokładnie ta sama lampa. H1+H7 kosztuje jeszcze mnie bodaj po 210zł są na allegro nowe wysyłka cały kraj.

Generalnie w normalnym warsztacie koszt naprawy twojego auta (maska i zderzak orginał z uzywek - naprawde polecam) to około 4000zł choć nie wiem jak chłodnica (jeżeli lakier nie jest metalic to może i mniej).

Ustalając naprawe proponuje żebyś części "małe" takie jak reflektory, halogeny kupował sam - lepiej na tym wyjdziesz.

Jak potrzebujesz pomocy pisz na PW.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co mam pismo z PZU:

"[...] upoważniam na podstawie Art 921 [...] PZU SA [...] do wypłaty na rzecz Zakładu Naprawczego: PW BAMARKO SP Z.O.O [...]

należnego im odszkodowania w ramach wyżej wymienionej szkody. [...]

 

Jeśli wszystko zrobią mi w ASO to po co kupować zamienniki? Jeśli będą problemy to wtedy zastanowię się nad zamiennikami. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!