Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie tylnej szyby.


Rekomendowane odpowiedzi

Najwyrazniej padlo mi ogrzewanie tylnej szyby, zauwazylem to, gdy chcialem sobie odparowac szybke tylna podczas deszczu. Zalaczylem ogrzewanie tylnej szyby (zapalila sie kontrolka na desce) ale nie zauwazylem zeby cokolwiek sie dzialo (nawet nie odparowala przy paskach). Teraz zauwazylem, ze padlo podswietlenie na przyciskach porzewania przedniej i tylnej szybki :evil:, jak zalacze podgrzewanie to kontrolka sie zapala.

 

Czy podczas mycia od srodka tylnej szyby mozna ja uszkodzic :) Jezeli tak, to jak moge sprawdzic poza bezpiecznikami np. ze na szybe idzie zasilanie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Czy podczas mycia od srodka tylnej szyby mozna ja uszkodzic :) Jezeli tak, to jak moge sprawdzic poza bezpiecznikami np. ze na szybe idzie zasilanie :-D

 

Tak można uszkodzić, ogrzeweanie tylniej szyby to po prostu emisja ciepła z przepływ prądu przez te paski - uszkodzisz jeden to ten uszkodzony nie działa.

Najprościej sprawdzic to tak jak napisał kolega aroslaw bierzesz miernik uruchamiasz ogrzewanie t.szyby i sprawdzasz czy jest napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padlo podswietlenie na przyciskach porzewania przedniej i tylnej szybki

Szukał problemu zaczynając od włącznika (może przekaźnik lub styki- wtyczka jak sugeruje Krzychu, )

SoundWave, faktycznie masz dwa osobne przyciski od podgrzewania przedniej i tylnej szyby?

 

Krzychu, a wiadomo czym było myte- może już nie ma pasków ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomierzyłem, oporność tylnej szyby 0.5 Ohma czyli dla 12V to będzie ~6W :-D czyli wygląda okej. Włączyłem samochód i nacisnąłem ten guziczek, stycznik przeskoczył, napięcia na tylnej szybie nie ma :) Bezpiecznik sprawdziłem, oczyściłem i działa dobrze (ten pod kierownica).

 

Tak, mam dwa osobne przyciski do uruchomienia ogrzewania tylnej szyby i przedniej+lewe lusterko.

 

Nie świeca nadal mi sie nadal te dwa przyciski jak jadę w nocy to widzę, ze nie świeca sie jak reszta deski.

 

Ma ktoś może jakieś pomysły, przyciski chce sprawdzić ale jak naciskam to sie włącza na desce ten pomarańczowy znaczek z tylna szybka (ze sie ogrzewa).

 

PS: co do mycia to sie zastanawiałem czy wilgotna szyba + włączenie ogrzewania = małe zwarcie przez wodę z płynem (lub jego pozostałościami). :/

 

PS2: która wtyczkę mam sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, chyba coś źle policzyłeś o ile chodzi o moc tylnej szyby podczas pracy, dla 12V to będzie 288W (I=U/R,P=U*I => P=U^2/R), a w instalacji masz więcej niż 12V, w granicach 13-14V w czasie jazdy. Poza tym pomiar tak malej rezystnacji może nie być zbyt dokładny. Ja bym sprawdził czy wychodzi napięcie z przekaźnika, który jak mówisz się załącza (słychać cyknięcie), nie mam schemtu pod ręką to Ci nie powiem dokłądnie który. Ewentualnie sprawdź, na złączu w lewym progu przy dźwigni od maski. Progi są na zatrzaski, ściagasz uszczelkę od drzwi i odginasz próg do środka auta.

Odnośnie nieświecących przycisków, to wyciągnij popielniczkę, wypchnij oba przyciski od środka na zewnątrz i wymień żarówkę, już nie pamietam jak jest z demontażem żarówki ale chyba większego problemu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu oczywisciem masz racje z obliczeniami :-D ! Sprawdze przyciski jutro w pracy najprawdopodobniej. Napisalem o nich bo nie wiem czy ta awria sie nie laczy z tym, ze nie dziala ogrzewanie !

Dziekuje za odpowiedz! :) Dam znac co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj dokładnie przewody. U mnie był jeden "przegniły" w izolacji. Nic nie było widać na oko, dopiero pomiary wykazały przerwę. Ale to już nie miałem zasilania na tych pinach od ogrzewania na szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom ja tez nie mam napiecia na tych "pinach" co ida do szyby. Moze jakies wskazowki jakie przewody mam posprawdzac? Te ktore ida w tym gumowym wezu na klapie? Mam nadzieje, ze nie bede musial ich rozcinac itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

[przeniesiony]

Witam serdecznie- potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu kabla doprowadzającego napięcie do podgrzewania tylnej szyby. moze ktos wie jaki ma kolor i w której kostce go znajde- nalepiej by było zebym sie dowiedzia gdzie on wychodzi ze skrzynki z przekaźnikami.oczywiście próbowałem go znaleść ręcznie- miernikiem włanczając podgrzewanie i sprawdzając gdzie pojawia sie napięcie ,nie udało sie - kabli jest bardzo duzo i w dodatku dostęp do nich jest bardzo ograniczony.poza tym próbowałem rozebrac tapicerke z tyłu ale temperatury mamy takie jakie mamy i skonczyło sie to na jednej pęknietej cześci tapicerki- wolałem dalej nie ryzykować i poszukać pomocy na forum:) za wszelką pomoc dziękuje:.

 

Po co zakładasz kolejny taki sam temat, skoro już taki istnieje. Posta przeniosłem, przeczytaj powyższe. A przy okazji REGULAMIN, by dowiedzieć się jak i gdzie zakładamy nowe tematy. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak sie okazalo nie dziala mi ogrzewanie tylnej szybki. Po wlaczeniu zapala sie kontrolka i nic poza tym. Sciagnalem plastiki ze slupkow i okazalo sie ze nie jest podlaczone. Byl jeden odpiety bialy kabelek od strony kierowcy. Sprawdzilem czy to ten jest od ogrzewania i podlaczylem. A co z drugim kablem ktorego nie ma? Podlaczyc do masy czy gdzie indziej? Sprawdzilem rezystancje na ogrzewaniu i wynosi ok 0,5 kilołoma. Czy to nie jest za duzo? Moze ktos sprawdzic ile powinna wynosic rezystancja miedzy stykami ogrzewania tylnej szybki i co z tym drugim kabelkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!