Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki H7 w M3


Rekomendowane odpowiedzi

Mowiac szczerze po przeczytaniu tego opisu bylem przerazony wizja samodzielnej wymiany h7 w megane m3. Najwiecej czasu zajelo mi szukanie klucza do srub :)

Na powaznie operacja zajela 5 minut. Wyjecie zawleczki odkrecenie nia srub, wymiana zarowki i gotowe. Bardzo proste mimo ze mam dwie lewe rece. Z kluczem T30 mozna by to zrobic jeszcze szybciej wiec warto takowy nabyc, aczkolwiek nawet to co daje renault nie jest az takie zle. Podsumowujac proscizna, moze nie taka jak w octavii ale nie jest zle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wtam serdecznie wszystkich uzytkownikow megi iii.Po przeczytaniu wielu waszych postow na temat zmiany zarowki w przednim reflektorze,sam zabralem sie za wymiane H7 w swojej M3.Mialem okazje przekonac sie ze sama wymiana to bardzo prosta sprawa.Napewno 100 razy latwiejsze zadanie niz w M2,bez lezenia pod autem i bez wyginania reki w palak aby dostac sie do zaslepki lampy i do samej zarowki ;-) A moze ktos z was probowal ?lub mosial wymienic zarowki w tylnej lampie?Czy mozecie sie podzielic wrazeniami!!!!!! <szukaj> Czy jes to zawile czy proste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już miałam przyjemność ubrudzić rączki. Fabryczne przestały działać po 4 miesiącach, konkretnie jedna. Wymiana żarówek H7 w Sceniku jest na szczęście bardzo prosta. Trzeba jedynie zdjąć gumkę i "zasilanie" światła (potrzebna szpilka lub gwóźdź). Zabawa trwa około 15 - 25 minut. Dobrze mieć małe rączki. Oceniam na 5- sposób wymiany jaki przewidział producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podłącze się do tematu wczoraj zauważyłem, że nie świeci mi z tyłu po prawej stronie światło mijania - te na klapie bagażnika. Jaka jest tam żarówka i jak się tam dostać? Z tego co zauważyłem ze wstępnych oględzin pod zaślepką jest śruba torx. Czy jak ją odkręcę dalej nie bedzię problemów z wymianą czy potrzebuje jeszcze jakieś narzędzia?

 

Pozdrawiam.

 

edit:

 

hmm trochę się wygłupiłem jak włączyłem tylne przeciwmgłowe to się zapaliło ;p w takim razie dlaczego z lewej strony pali się cały czas (chodzi mi te na klapie bagażnika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę się wygłupiłem jak włączyłem tylne przeciwmgłowe to się zapaliło ;p w takim razie dlaczego z lewej strony pali się cały czas (chodzi mi te na klapie bagażnika)?

 

Żarówka ma dwa włókna. Spaliło się pewnie tylko pozycyjne, a przeciwmgielne nie. W instrukcji jest informacja jak wymienić zarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie, jakiej produkcji są żarówki H7 montowane fabrycznie w MIII? I czy warto wymienić na żarówki (np. Philips H7 Nightguide) aby uzyskać lepszą jakość światła do jazdy w nocy?

 

Pozdrawiam

ABCMegane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem żarówki (fabryczne - rzeczywiście Philips) na także Philips, ale Nightguide. Zobaczę jak się poprawi jazda nocna.

Jedna rzecz mnie zaskoczyła, tym przyrządem nie umiałem odkręcić prawej śruby prawego reflektora (chodzi o prawą stronę kierowcy). Na przyrządzie są dwie dziurki, które pasują do śruby, tylko do tej prawej nie da się odkręcić, bo tam tuż obok jest jakaś rura. Czy ktoś tez ma ten sam problem?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobrze :) jak patrzysz na tył auta podczas włączonych świateł tylnych światła składają się z dwóch okienek :) żarówki w okienku na klapie pełnia podwójna rolę świateł pozycyjnych i przeciwmgielnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czytając ten temat myślałem że będzie większy problem z wymianą tej żarówki ale jednak nie było to takie trudne 10 min zajęło mi wszystko z czego więcej czasu spędziłem męcząc się z mechanizmem zabezpieczenia żarówki niż z samym wykręceniem.

Zrobiłem kilka zdjęć dla takich laików samochodowych jak ja może komuś pomogą :-) .

 

2012-01-12151321.jpg

2012-01-12151321.jpg

2012-01-12151536.jpg

2012-01-12151525.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!