Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III grandtour vs Octavia Combi


Gość killero

Rekomendowane odpowiedzi

glenn nie bierz tego do siebie....

 

Masz w swej stajni dwie Renówki (jak ja) to musi powodować uśmiech każdego poranka <czerwona>

 

To dobrze, że kiedy wsiadasz do auta i patrzysz na nie od wewnątrz, możesz wiedzieć że masz się styl :mrgreen:

 

Miałem 3 lata temu Lagunę II 1.8, 125km, miała klasę. Miło ją wspominam :mrgreen: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,

reasumując i kończąc dysputę z trollem.

Nie znalazlem testow o2, ale znalazlem testy referencji w klasie, czyli golfa 6.

Porownajmy m3 1.9 dci i g6 2.0tdi predkosci w slalomie z pacholkami co 18 m i predkosci w tescie wymijania ISO(a.k.a Łoś),niemalże takie same. Golf przejezdza szybciej próbę VDA.

Wyposazony w dsg golf do 130 km/ przyspiesza o pomijalne 0,1 s wolniej. Do 160 zaś, o niecale 3 s szybciej.

Hałas w środku w dB(A):

Przy 100 km.h w m3 - 66 w G6 68

Przy 130 km/h w m3 - 69 w G6 72

Przy 160 km/h w m3 - 73 w G6 74

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia jak ktoś,który przejechał swoim autem raptem 26tkm w dwa lata może wogóle zabierac glos w dyskusji :roll: Nik, tyle to ja łapie na licznik w 4 miesiące.Jak przejedziesz swoją OII powiedzmy 100tkm(czyli za jakies 5 lat) to napisz coś o tym autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam Wam argument kobiety w kwestii wyboru raczej wizualnego, cytuję: " przód w octavii wygląda jak morda świni" interesujące, nie?

P.S ten argument chyba u mnie przeważył i dlatego jest meganka <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zakończyć ten Nasz oftopic, podsumuję tak jak te porównania podsumowała moja druga połowa, cytuję: "żaba pocałowana zamienić się może w księżniczkę/księcia ale ze świni to już tylko kotlet może być" <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel1611, przypominam o jednym : "nie to ładne co ładne , ale to co sie komu podoba" <czerwona>

Do mnie np. Megane III wogóle nie przemawia - taki przód bez żadnego wyrazu kojarzący mi się z Hundaiem Lantrą z konca lat 90-tych. megane II mi sie podobała ale III jest dla mnie paskudna, zwłaszcza 3-drzwiowa.

Octavia II baaardzo mi sie podoba i mojej żonie również.

Takze kazdy ma swój własny gust.

P.S.

Znam nawet miłosników Multipli i Thalii czyli aut powszechnie uwazanych za totalnie paskudztwa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry samochód

co nie zmienia powszechnej opinii o nim <czerwona>

 

Znam jednego właściciela thalii i jest z niej bardzo zadowolony. Właśnie wziął kolejną z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik, umiem czytać ze zrozumieniem ale nie pozwolę na to żeby ktoś na Thalie mówił paskuda, brzydki. Nie wolno używać nawet sformułowań w Pytaniach. Ten samochód jest bardzo bezpieczny przekonałem się na własnej skórze. niestety nie miał 9 żyć tylko 3( pechowy rok wszyscy chcieli się przytulać do niej)

 

wracając do meritum do wglądu Megi III i Octavi nie mam zastrzeżeń, w "reno" projektują ciekawe samochody a w Skodzie (WV) kanciate kocki które są potem wygładzane i odpowiednio wyposażane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek127, a o to chodzi <czerwona> No dobrze powedzmy o Thali ze jest niezbyt urodziwa, albo piękna inaczej :mrgreen:

No i to własnie jest dowód na to, że to co dla jednego jest świnską morda dla innego jest piekną buźką, wiec dyskusja na temat wyglądu Megane III i Octavii II jest TOTALNIE bezcelowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!