Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III grandtour vs Octavia Combi


Gość killero

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Wątek wbrew pozorom jest na ciekawy temat. Porównanie jakiego dokonują chyba wszyscy stojący przed zakupem tej klasy autka. Więc z łąski swojej przestańcie ciągle OT bo siłą rzeczy zaraz Prezes zamknie i ten wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest O|T.

nik/big wzrusza powietrze nie podając zadnych dowodow.

A fakty sa jakie są. Dodatkowo za megane przemawia, niższy poziom hałasu(identyczny z tym w nowym superbie i i lepszy w przypadku golfa 6) Również biorą pod uwagę wybór pomiędzy 2.0tdi i 1.9dci, 1.9dci okazuje sie lepszy.

Powyzsze to tez nie moje widzimisię, a wyniki testow am i amis, tak jak lepszy układ jezdny w megane. Co do 1.4tsi...no pozyjemy zobaczymy... juz sie w kazdym razie zaczyna robic ciekawie.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72935

Polecam uwadze linki do forum audi.

Jedyna przewagą oktawi, jest większy bagaznik, ale nie kazdy wozi 5 worków buraków na targ.

BTW nikbig, skoda w koncu zaczela szanowac polskich klientow ? Komp "mówi" po polsku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glenn, nie rozumiem po co te złośliwości?? ja zapytam tak - czy Renault zaczęło wkońcu szanować polskich klientów? Czy moze dalej Renault Polska i ASO traktują klienta jak szmatę?? Czy w ASO Renault nauczyli się już jak wymienia się rozrząd, czy dalej tego nie patrafią??

A co do przewożenia buraków, to o to samo mógłbym się zapytać odnośnie Megane <czerwona> Nie rozumiem po co te złośliwości?? Nie potrafisz inaczej dyskutowac? Tak cię rodzice wychowali??

A co do skody Octavii i Megane III . O II jeżdże na co dzień od 2,5 roku. Renault Megane III miałem okazje zrobić za kierownicą ok .50 km (to daje jako taki pogląd). Nie ma nawet co wspominac o prowadzeniu tych 2 aut, bo O II prowadzi się o klasę lepiej i pewniej. Co jest dość naturalne, bo nigdy belka skrętna nie dorówna systemowi wielowachaczowemu w precyzji prowadzenia. Owszem wielowachacz jest drozszy w eksploatacji, ale zapewnia większa prezyję prowadzenia. Dodatkowo O II ma prezyzyjnie dobrane wspomaganie kierownicy. Układ wspomagania Megane III jest przewspomagany (przy 120 km/h kierownica lata w rękach jak podczas manewrowania na parkingu).

Przewagą Octavii jest też jakość montażu i użyte do wykonczenia materiały. I naprawdę życzyłbym sobie żeby Renault zaczeło tak montować samochody - po 2,5 roku jazdy po polskich dziurawych drogach wyłaczam radio i wewnatrz jest absolutna cisza bez jakichkolwiek skrzypień czy piszczeń.

No i jeszcze jedna przewaga, z praktyki, podczas uzytkowania poza wymiana znaczka na gwarancji absolutnie żadnych usterek :) i to do mnie przemawia kolego :mrgreen:

Jesli chodzi o przewagę renault nad skodą Octavia II to widze 2 rzeczy. Duzo lepiej w renaule rozwiazane jest sterowania systemem audio. Jets poręczniejsz ei praktyczniejsze. Oraz duzo lepiej w renault umieszczony jest sterownaik lusterek zewnetrznych i właczanie ich podgrzewania. Reszta, z perspektywy czasu przemawia ma korzyść skody.

Wiesz, z Renault mam do czyniena od 1991 r. kiedy to rodzce kupili Renault 5 (genialne autko :mrgreen: ), potem 21 która dostałem później ja (super wygony samochód acz awaryjny i kłopotliwy w użytkowaniu), nastepnie miałem Clio II 1.9 d, potem Lagunę I ph II kombi, a ojciec ma teraz Megane II. Więc auta tej marki wraz z ich zaletami i wadami znam jak własną kieszen i naprawde wiem co pisze i staram sie być obiektywny.

P.S. Podaj mi prosze numer i misąc pisma Auto Motor i Sport w którym napisane jest że układ jezdny Megane III jest lepszy niz w Skodzie O II. Bardzo chętnie to poczytam, bo nie przypominam sobie takiego testu w tej gazecie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAciuś,

nawet niemieckie pisma mają odmienne niz ty zdanie w kwestii prowadzenia i materiałów w m3.

Napisz nam jeszcze ILE km zrobiles przez te 2 lata. 19 tkm? Tyle miala twoja oktawia, gdy napisales na ocp post, w ktorym chwaliles niebywalą bezawaryjnosc oktawii. W zasadzie trudno to nawet traktowac powaznie.

Co do aso, no coz, pompy w 1.4tsi zmieniaja bez problemu? A moze zmieloną skrzynie biegow, po smiesznym przebiegu, twojemu "koledze" z ocp tez zmienili, czy moze wyslali kolege na drzewo, stwierdzajac, ze to jego wina?Aso to aso..i tylko aso.

Naprawdę bym chciał, zeby skoda miala w reku jakis argument, a nie tylko duzy bagaznik.

Dla mnie EOT bo nie masz zadnego argumentu na poparcie lepszego prowadzenia sie o2.

 

Poszukaj sobie ;-> nie tylko w amis, ale i w innych.

 

Parę cytatów z porownania 02 g6 i m3

"Dobre wrazenie nie ustepuje po zajeciu miejsca za kierownica, megane charakteryzuje sie znakomita jakoscia wykonczenia i dorownujacymi jej materialami, bardzo wygodnymi fotelami(szczegolnie godnymi polecenia osobom narzekającym na kregoslup), oraz dobra pozycja za kieronica."

O silniku 1.9dci:" Kultura pracy jest jednak nawet wyzsza niz w przypadku jednosctki grupy vw, plynnosc z jaka rozwija moc, i znakomite wyciszenie, moga imponowac. Przy tym, silnik renault byl w tescie najoszczedniejszy". G6 mial 2.0tdi cr, o2 2.0tdi pd.

O ukladach jezdnych:

" Uklady jezdne vw i skody sa zblizone, choc latwo wyczuc, ze mniej pekaty golf prowadzi sie bardziej bezposrednio i zywiej reaguje na polecenia kierowcy. To oczywiscie skutek duzego plecaka, ktory nosi skoda, tylna czesc nadwozia, wazy swoje. Znacznie lepiej od niej, wypada w porownaniu do golfa megane. Roznica jest sposob reakcji. egane jest lagodniejsza od golfa, ale rownie pewna w prowadzeniu. Nieco zbyt mocne wspomaganie kierownicy nie pozwala jednak czuc tak mocnego zwiazku miedzy kierowca a samochodem ,jaki tworzy golf, ale z drugiej strony, czy po to kupuje sie samochod kompatkowy z silnikiem diesla?

Dalej czytamy:

" bezpieczenstwo aktywne, we wszystkich autach wspomagane jest ukladami kontroli trakcji i esp. Co ciekawe, vw i renault, korzystaja chyba z nowszego orpogramowania systemow, niz skoda. Nawet w warunkach paskudnej pogody, blota posneigowego na ulicach i temperatury ok.0 stopni, vw i renault wykorzystywaly wszystkei rezerwy tkwiace w podwoziu, zanim pozwolily sobie na ingerencje elektroniki.(co swiadczy wlasnie o dopracowaniu podwozi wlasnie). Skoda interweniuje wyraznie wczesniej...

Na koniec..ciekawostka..najdrozsza byla....skoda...ktora w serii nie miala nawet automatycznej klimy(1600 pln doplaty).

I zeby nie bylo...sam w chwili obecnej mocno biore pod uwage superba kombi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chwili obecnej mam 26 tys km i zadnej awarii <czerwona>

Dla mnie nie masz żadnego argumentu na poparcie lepszego prowadzenia sie Megane III.

Prosze o ten numre AMiS (tak sie składa, że mam WSZYSTKIE numery od 1991 r, wiec chetnie tam zajrze i przeczytam :mrgreen: )

P.S.

Glenn dzykusja z tobą nie ma absolutnie żadnego sensu. Ty jesteś fanatykiem który ma klapki na oczach i niczym nie róznisz sie od fanatyków ze znaczkim VW na masce :)

Tak więc żeby dalej z tobą nie dyskutować, bo nie ma w tym zadnego celu ani przyjemnosci powiem ci tak:

Megane III jest najlepsze na świecie prowadzi sie super (nawet DB 9 mu w tym nie dorównuje) i jest genialnie wykonane. Wogóle jest super, a Skoda to szmelc i dno.

Myslę, że to powinno usatysfakcjonować toje chore ego, przynajmiej na jakis czas :mrgreen: .

Z mojej strny to tyle, bo juz nie raz dyskusję z toba przerabiałem i wiem czym to pachnie (a raczej nie pachnie ;; ) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk można porównywać Octawię do Megane???

 

Octawia to pncerwag do pracy - to auto jest zaprojektowane dla przedstawiciela handlowego.

 

Z założeniem że ma w nim pracować a nie odczuwać przyjemność z samego siedzenia we wnętrzu.

1.6MPI ? i masz odpowiedź czemu taka zniżka!

Skoda była jest i będzie zapleczem vw gdzie oddawane będą silniki i wszelkie rozwiązania które były nowościami w vw.

Nie ma co nadmieniać co chwilę że jest na płycie podłogowej A3 - tylko czemu Audi zawiesza jego produkcję? Był za dobry?

 

Zdecydowałeś się na taki wybór - Twój wybór. Ale wiedz że choćbyś nie wiem jak się teraz wypierał to wrócisz do Renault, bo nieuchronnie zatęsknisz za stylowym wnętrzem i głównym mottem Renault - wsiada sie do Reni by po spojrzeniu na kokpit się uśmiechnąć i powiedzieć "ale tu przyjemnie" <czerwona>

:mrgreen::mrgreen:

 

Ale już dziś wybaczamy Ci tą dezercję.... ludzi czasem błądzą.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe i jak zawsze nikus/bigus/macius zabral zabawki, tupnął nóżką i zmienil piaskownicę LOL

Zostawiając jeszcze brzydki zapach prywatnych wycieczek

<czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do pytania - wybór jest prosty.

Zamrażając kwotę, która jest do wydania i ustalając że to ma być diesel Octavia odpada w przed biegach. 1.9dCi to już pewna jednostka i sprawdzona. Wnętrze to już kwestia gustu, w Megane masz smak i styl, w Skodzie cóż, może za kolejne 2 generacje.

Z zewnątrz, trafnie ktoś opisał że Octavia to rozdmuchany Golf, w Megane jest to delikatne kombi, sylwetka bardzo proporcjonalna i dynamiczna.

Wyposażenie temat rzeka w Renault i to dużo seryjnie a jak w dodatku to w nie wygórowanych cenach.

Zamów sobie w Skodzie 2 strefową klimę fabryczne Navi (w Reni tomtom, a nie dziadostwo z badziewnymi mapami i raz na rok aktualizacją) i ESP to szybko się okaże że budżet na samochód szlag trafił.

 

Stary jak byś chciał to nie przegadasz.

Meganka to jak młodziutka zgrabna Francuzka w kapelusiku spacerująca wiosną plażą w Nicei, a Skodzina jest jak barmanka na święcie piwa gdzieś w bawarii.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glenn, poczytaj sobie wpisy niejakiego Sokratesa i przemysl je dokładnie.

jak ci napisałem wyżej rozmowa z tobą jako fanatykiem nie ma absolunie zadnego sensu bo ŻADNE argumenty do ciebie i tak nie dotrą <czerwona> Równie dobrze mógłbym sie wdać w dyskuję z Hitlerem na temat bezsensowności i bestialstwa eksternimacji Żydów. Efekt bylby taki sam jak dyskusja z tobą. Dyskutować można z kimś na poziomie, kto wie na czym polega dyskusja.

To tyle z mojej strony, bo naprawde nie chce mi się już wiecej mojego cennego czasu na ciebie tracić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak osobiście to Octavie zawsze mi się kojarzą z służbówkami wyprzedzającymi na trzeciego a za kółkiem goguś w garniaku gadający przez komórkę i CB jednocześnie z pretensją na minie - "o co chodzi ja się śpieszę, zepchnąłem Cię do rowu i co z tego"

 

To moja prywatna wycieczka - potwierdzona przeze mnie osobiście!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glenn, poczytaj sobie wpisy niejakiego Sokratesa i przemysl je dokładnie.

jak ci napisałem wyżej rozmowa z tobą jako fanatykiem nie ma absolunie zadnego sensu bo ŻADNE argumenty do ciebie i tak nie dotrą <czerwona> Równie dobrze mógłbym sie wdać w dyskuję z Hitlerem na temat bezsensowności i bestialstwa eksternimacji Żydów. Efekt bylby taki sam jak dyskusja z tobą. Dyskutować można z kimś na poziomie, kto wie na czym polega dyskusja.

To tyle z mojej strony, bo naprawde nie chce mi się już wiecej mojego cennego czasu na ciebie tracić.

ty jestes chlopie chory.

Naprawde przykro mi z tego powodu.

Poki co, argumenty przedstawilem ja, ty tylko trollujesz...jak zwykle zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!