Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy wartoa kupić renault scenic


matizer1

Rekomendowane odpowiedzi

Wojtek1987, bo mechanicznie masz phII, a z wyglądu jest to phI. Podając rocznik 99-03 chodzi bardziej o phII i do tej fazy jest przypisana moja opinia napisana wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matizer1, Scenikiem jeździ sie fajnie a jego wartości użytkowe są naprawde ogromne- jak kupisz to się przekonasz w codziennym użytkowaniu. jeśli chodzi o awaryjność to już trochę gorzej- u mnie np. elektryka, (chyba za kare, że to napisałem padła mi dziś tylna wycieraczka :shock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz dobrze będziesz ba rdzo zadowolony,jeśi kupisz źle będziesz załamany.Tak jest niestety z każdym autem.Miałem i niemieckie auta VW golf IV i Passata B5 i fiaty, Brave i punto a teraz Scenika i jestem narazie bardzo zadowolony ale.. kupiłem egzemplarz zadbany , zapłaciłem ok 2tyś więcej niż cena giełdowa lub z Allegro i warto było,nie mam problemów i auto zadbane i pewne.Także jak dbasz tak masz-jak kupisz tak będziesz mieć,niestety taka jest prawda :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matizer1 każdy swoje chwali, ja polecam 1,9DCI:-) W autach producent ładuje taki silnik jaki pozwoli jeździć normalnie (1,6 również)- dla sportowców i ciężarowców są mocniejsze wersje typu 2,0 16 V.Każde auto jest na tyle bezawaryjne na ile jest zadbane i serwisowane. Jeśli chodzi o "miny" to ogólnie francuzy mają problemy z elektroniką, elektryką ale to zależy jak zmęczone autko. Ja tez przepłaciłem ale wiedziałem co biorę. Dwa lata śmigam i nic się nie zjeb....z elektroniki:-)Poszły za to mi amorki z tyłu podobno od mrozu, bo były fabryczne czyli 9 letnie! Auto pojemne, wygodne ,bezpieczne i mało pali na trasie( w mieście masa robi swoje 1400 kg prawie). Warte uwagi dla 4 osobowej rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli silnik 1.6 16V będzie dobry do tego auta

Miałeś już odpowiedź na swoje pytanie powyżej w postach, ale napiszę inaczej, ten silnik pasuje do tego auta jak 1.4 w vw golfie IV jak miałeś okazję to wiesz o czym piszę, takie jest moje zdanie.

Jak napisał:

każdy swoje chwali, ja polecam 1,9DCI:-)

ja też, choć 2.0 benzynką bym nie pogardził. Trafiały się jeszcze 1.8 ale w automacie i to wielka rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matizer1 każdy swoje chwali, ja polecam 1,9DCI:-)

A ja pewnie się naraze innym ale ja nie polecam DCI, nie tylko ja ale też znajomy któy pracuje w Renault, mechanik który mi serwisuje auta.... Te silniki fajne są do ok 200tyś km i koniec.Później ( jest to regułą) następują dziwne dość drogie awarie silnika.Gdy szukałem Scenika w DCI znajomi mechanicy itp mówili: ok kup do 200tys spokój, później odłóż sobie ok 7tyś bo prędzej czy później będziesz mieć 2 awarie i 7 tyś z portfela musisz wyjąć.Byłem pewien,że taka tylko głupia gadanina.. ale, mam kolegów którzy mieli doczynienia z Renault w DCI, jeden miał Laguna II drugi miał dostawczego Renault nie pamiętam jaki model... no i co... faktycznie było super do ok 200tyś a później tak jak piszę wyżej, każdy z nich się załamał i sprzedał auto :)

Więc tak, jeśli DCI to naprawdę z małym przebiegiem(zapomnieć można o małym przebiegu np 8 latka ściągniętego z niemiec itp, znalezienie takiego graniczy z cudem)

Wiem, wiem, naraziłem się pewnie ale takie jest moje zdanie, moich znajomych którzy mieli doczynienia z DCI.Oczywiście proszę w tym wypadku nie pisać jak się dba tak się ma bo akurat moi koledzy pedantycznie dbali o auta no i niestety autka im się nie odwdzięczyły :)

Ja mam dTI na zwykłej pompie... żadne to common rail itp i nie mogę narzekać oprócz tego,że motor chodzi jak traktor i w porównaniu z moim wcześniejszym autem Passatem B5 1.9 TDI to ten silnik to.. ech.. no ale cóż.. narazie dzieki B... psują się same pierdółki i oby było tak dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 194 tysiące przebiegu, do 172 jeździł w niemcowni. Tankuje tylko na BP i powiem tak: NIE SPRZEDAM PO 200 TYSIĄCACH :) się nie boję...hehehe. Za dobrze mi się jeździ. Myślałem o Scenic 2 ale nie mam zamiaru szukać zadbanego auta- mam je teraz:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam już 200 000 i też nie sprzedam !!! To są świetne autka . Kupiłem go w 2008 i miał wtedy 130 000 ( udokumentowane i realne) wiadomo ile dokręciłem i z pełną odpowiedzialnością powiem ,że miałem kupić Lagunę II ale trafił się sceniolek i po raz pierwszy raz w życiu nie żałuję kupna autka. Polecam wraz z zadowolona rodzinką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już 3-go Scenika. Poprzednie dwa nadal jeżdżą w mojej rodzinie. Wszystkie jeżdżą na LPG. Naprawy znikome, amorki z tyłu po 170tys.,końcówki drążków po 120tys., w żadnym nie miałem problemów z elektryką (wszystkie pochodziły z rynku zachodniego Szwajcaria, Niemcy) Duży komfort jazdy, bezpieczeństwo, bogate wyposażenie, ładowne, mało kradliwe poza dci)

Polecam z silnikiem 2,0 16V F4R z LPG osobiście chciałbym 2,0T lub TCE i automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Ja tam polecę jednak VW bo mieć respekt na dzielni to coś a nie poruszać się jakąś marną renófką. Nie ma sensu bo VW jest najlepszy i budzi szacunek. :)

A tak na poważnie to nie znam VW który by miał rozsądny stosunek cena a wyposażenie a awaryjność to już od konkretnego modelu i dlatego nie jestem zainteresowany tą marką.

Ja auta zmieniałem co 6 miesięcy bo ciągle mi się nie nadawały. Scenic już jest rok i nie planuje zmiany w najbliższym czasie. Wszyscy uważają to za cud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!