Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto gaśnie przy jeżdzie po dziurach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam mały problem z moją meganką (rocznik 97 silnik 1,6 8 zaworowy, przebieg 193400km), Dzisiaj jadąc przez miasto nie zauważyłem dziury w jezdni i po prostu w nią wpadłem czego efektem był wstrząs i zgaśnięcie auta. Najpierw był całkowity zanik napięcia tak jakbym odłączył akumulator, potem napięcie częściowo wróciło ale nie mogłem odpalić auta rozrusznikiem. Stałem na wzniesieniu więc spróbowałem odpalić na pych, auto zapaliło ale przez chwilę mrugała kontrolka od ładowania potem zgasła ale zauważyłem brak podświetlenia deski rozdzielczej. Stanąłem ponownie na górce i jeszcze raz spróbowałem odpalić z rozrusznika ale nic to nie dało tylko elektromagnes lekko cykał. Pomału omijając dziury pojechałem do domu, szukając miejsca do zaparkowania zauważyłem że podświetlenie deski rozdzielczej działa więc spróbowałem jeszcze raz odpalenia z rozrusznika przezornie stając na górce i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło i wszystko działa jak dotychczas. Może ktoś się z tym spotkał w swojej megance i wie jak temu zaradzić lub wie o co tu chodzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

"gojgien" akumulator poszedł od razu na pierwszy ogień i tam nic nie było. Zdarzyło mi się wcześniej, że jak auto podczas ruszania zrobiło skok (bo dodałem za mało gazu) i zgasło to później miałem problem z jego odpaleniem. Musiałem chwilę odczekać i dopiero jakby z oporem ale odpalał tzn. rozrusznik kręcił normalnie tylko silnik nie łapał od razu na wszystkie cylindry i potem wszystko było ok. Zastanawiałem się czy w naszych autach nie ma wyłączników zderzeniowych, które odcinają zasilanie w momencie zderzenia. Może mój jest uszkodzony i tak się objawia jego uszkodzenie ale nie wiem gdzie on się znajduje w aucie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

red4, zderzeniowy jest po prawej stronie patrząc z przed auta do komory silnika, pomiędzy prawym nadkolem i pompa hamulcową. Taki gumowy kapturek na kostce do której idą przewody. Jest to na szkicu w każdej instrukcji. Możesz profilaktycznie nacisnąć poprawiając styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na razie auto działa dobrze, profilaktycznie nacisnąłem zderzeniowy i jak następnym razem pojawi się ta usterka to zacznę od niego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pachnie mi tu :

1) barkiem masy na silniku, być może poluzowała się taśma masy silnik/karoseria, tak jak napisał gojgien,

2)czujnik położenia wału, a w szczególności jego wtyczka.

3) posprawdzać wtyczki na kablach WN i na świecach, i na cewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

P_r_z_e_m_o chyba nie czytałeś dokładnie moich wypowiedzi. Przy zaniku napięcia pierwszą żeczą jaką robię to sprawdzam akumulator i jego połączenia. Druga sprawa co ma wspólnego zanik napięcia z czujnikiem wału i przewody wysokiego napięcia, szczególnie że po powrocie napięcia auto chodzi tak jak dotychczas i odpala dobrze bez żadnych problemów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

red4, W imieniu kol. P_r_z_e_m_o i swoim przepraszam za zajęcie głosu w temacie i zamieszczenie naszych postów z podpowiedziami. Mam nadzieję, że już więcej naszych wypowiedzi nie będziesz musiał czytać. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zrobiło się cieplej, więc mogłem przejrzeć całe auto i jak na razie nie znalazłem niczego co by mogło dawać taką usterkę. Bezpieczniki główne sprawne, przewody poprzykręcane jak należy a po odkręceniu złącza wyglądają jak nowe, akumulator sprawny. Na razie auto zachowuje się prawidłowo odpala za każdym razem, ładowanie jest i wszystkie elementy elektryczne pracują bez zastrzeżeń.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!