Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z elektryką po wizycie na myjni


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

mam problem z moją Megane 03'.

dziś udałem się na myjnię i po umyciu, wyjechaniu z niej, samochód zwariował, na desce paliło się wszystko, był komunikat DEFAILLANCE ELECTRONIQUE, czyli USTERKA ELEKTRONICZNA, nie działało wspomaganie, wycieraczki samoczynnie się włączyły i nie chciały się wyłączyć, zrobiłem kaczkę i wreszcie zgasł, zresztą samochód też nie reagował na przycisk START/STOP.

W chwili obecnej nie da się go już zapalić a na desce nic się nie pali, zresztą deska po włączeniu świateł nie zapala się w ogóle, jedynie działa dmuchawa w samochodzie, szyby się opuszczają

proszę o pomoc osoby, które miały podobny problem i wiedzą, co to może być, do kogo z tym się udać itd

(mieszkam w Warszawie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej woda dostała się do skrzynki bezpieczników(UPC) w komorze silnika. Jeżeli to jest przyczyną to mogę Cię pocieszyć bo koszt to tylko około 350zł za używkę.

Druga ewentualność jest gorsza, jeżeli woda dostała się do komputera UCH (pod deską rozdzielczą) to masz do wymiany UCH i chyba karty. Koszt tutaj to około 700zł.

Nie ciesz się za bardzo jeżeli jutro odpali, bo każdy dzień będzie teraz darowany. Woda dokonuje spustoszenia w elektronice, zostawia osad, pojawia się korozja na płytkach.

Powtórna "choinka" to tylko kwestia czasu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję za informację, aczkolwiek mam jeszcze pytania

Jak się zabezpieczyć na przyszłość przed takimi niespodziankami

czemu do tej pory nie było z tym problemów, czy coś się rozszczelniło?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się przed tym zabezpieczyć, ja po "swojej" awarii długo oglądałem okolice skrzynki UPC i prawdę mówiąc nie mam pojęcia którędy woda mogłaby się tam dostać. Chyba tylko pod ciśnieniem. Mechanik twierdził że to częsta przypadłość po kilku latach użytkowania i w okresie zimowym ma przynajmniej 1 Megana na tydzień z tym problemem.

Moja teoria to wilgotna gąbka uszczelniająca zamarzła i zrobiła się sztywna co wpuściło wodę.

Do UCH woda łatwo może się dostać przez lewą kratkę wentylacyjną (wystarczy że po otwarciu drzwi posypie się śnieg do niej i może być klops...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie, gdzie można zakupić UPC i UHC, co wchodzi w skład tego UPC i UHC?

to się kupuje w kompletach? czy może pojedyncze części z UPC, UHC

wskazane przez Ciebie ceny, dotyczą nowych części czy używanych

 

ponadto masz na myśli tą małą kratkę wentylacyjną po lewej stronie kierownicy?

I jeszcze jedna sprawa, czy polecasz jakiegoś mechanika?

Z góry dziękuję za info

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPC to po prostu skrzynka bezpieczników w komorze silnika. Znajduje się zaraz okok akumulatora, przy błotniku pod plastikową osłoną. Ja zapłaciłem 350zł z wymianą za część używaną. (niestety ta też była wadliwa i powodowała zwarcia w układzie przepustnicy)

UPC różni się modelem (N1 ; N2; N3, N4) w zależności od wyposażenia samochodu i z tego co kojarzę w 2005 była zmiana skrzynki. Musisz znaleźć jakiegoś mechanika - elektronika specjalizującego się w Renault lub francuzach. Mój elektronik ma te skrzynki prosto z ASO.

Niestety z zachodniopomorskim nie znam nikogo takiego.

Co do UCH, to tak, zagrożeniem dla niego jest ta kratka wentylacyjna między kierą a drzwiami. Znajduje się bezpośrednio nad skrzynką bezpieczników w kabinie i w przypadku nieszczelności kanału powietrznego następuje zalanie.

Niestety UCH odpowiada za zapłon i kodowanie kart i w przypadku jego wymiany trzeba też posiadać nowe karty. Najlepiej udaj się do jakiegoś elektronika który dokładnie to sprawdzi i Ci wszystko wyjaśni. Moja wiedza pochodzi od mojego elektronika w Warszawie od którego dowiedziałem się tego wszystkiego przy okazji mojej awarii.

Ceny w ASO UPC to około 2000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W profilu masz zachodniopomorskie <czerwona>

Tam gdzie robiłem, elektronik robi tylko francuzy, mieści się na terenie firmy Auto mazowsze.

Na wyjeździe z Warszawy w stronę Mińska Maz. około 50m za odgałęzieniem z DK17 na lublin po lewej stronie.

Wadą jest niestety to że pracuje od 10 do 16-tej. (oficjalnie), często jest też po godzinach.

Najlepiej się umówić :

tel. 501 536 453

czasem naprawdę ciężko się dodzwonić. (ja czasem dzwonię po 10x...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

dziękuję za podpowiedź

w międzyczasie zdążyłem już zawieźć na lawecie autko do specjalistów z Raszyna, już kiedyś mi pomogli i przypomniałem sobie o nich

jak sobie nie poradzą, to jadę do tego Twojego speca

jeszcze raz dziękuję

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów,

przepraszam, że dopiero teraz piszę o tym - naprawiono mi samochód w ciągu 1 dnia, wymieniono podobno jakieś 3 kostki, bo zamokły, przejrzeli także całą puszkę z bezpiecznikami, ale jej już nie wymieniano, z komputerem też było OK

zainkasowali 300 pln i od tej pory wszystko jest ok, nie byłem jednak jeszcze na myjni....

przyczyna wg nich, to otwór w nadkolu, musiałem zgubić tą zawleczkę w nadkolu...

koszt nowej a ASO, bo tylko tam mogę kupić to ok 90 PLN....(ładna cena, jak za kawałek plastiku)

wszystko tak naprawdę wyjaśni się wg mnie właśnie po myjni

jakby ktoś z Panów chciał do nich kontakt, to warsztat mieści się na ul. 19 kwietnia 60 w Raszynie, 501 350 001

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!