Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsze 300 km


blez

Rekomendowane odpowiedzi

Wrażenia z pierwszych 300 km zrobionych megane 1,9 dci kombi 2004

 

To co mi sie spodobało po piewszych kilometrach:

1. lusterko samościemniające - super sprawa - gadżet bardzo praktyczny

2. czujnik deszczu - wycieraczki bezobsługowe <czerwona>

3. wygodne fotele i pozycja za kierownicą

4. fajnie grające seryjne radio

5. elastyczny i cichy silnik

 

 

Teraz może nie wady ale rzeczy, które mi troszkę przeszkadzają:

1. jak dla mnie zbyt mocne wspomaganie w czasie jazdzy z większymi prędkościami (ok. 100km/h) nie czuje się pewnie tego auta (może za szerokie opony na nasze koleiny)

2. Dziwi mnie troszkę duże spalanie komputer pokazuje po 300km spalanie 7l/100 - pokonałem 200 km w trasie, a 100 w mieście - zmiana biegów przy około 2100 obrotów i jazda około 110 km/h

3. nikt nie przemyślał umiejscowienia przeciwmgielnych dziś jechałem w śniegu i po chwili na przeciwmgłowych zebrało się tyle śniegu, że nie było ich widać

 

To wszystko czym chciałbym się podzielić z użytkownikami i posiadaczami. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę przeciwmgielne są na mgłę a nie na noc :-P

Wspomaganie fakt za mocne, co do spalania idzie bez większej trudności jeździć w cyklu mieszanym z przewagą miasta w okolicach 6,3l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uwag dot. przewspomaganego układu kierowniczego to potwierdzam. Przy wyższych predkosciach wspomaganie jest zbyt mocne co powoduje utratę poczucia tego co dzieje się na styku kół z jezdnią.

Radio faktycznie gra dosc fajnie jak na standartowy sprzet w samochodzie <czerwona>

Co do czujki deszczu mam odmienne zdanie, niestety. Zbyt czesto wycieraczki, pomimo ustawienia najmniejszej czułości, szorowały po prawie suche szybie. To znów innym razem nie chciały się załączyć pomimo całej mokrej szyby. Dla mnie czujka deszczu w Megane II wymagała jeszcze dopracowania.

Lusterko samościemniajace się faktycznie jest super sprawą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt przeciwmgielne są przeciw mgle ale po padającym śniegu może nadejść mgła <czerwona>

Po co umieszczać światła w jakiś dziurach :-/

 

Dzięki, że potwierdziliście z tym wspomaganiem bo już się bałem, że u mnie coś nie tak z tym niepewnym prowadzeniem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHEHE no <czerwona>

 

Jeszcze pytanie z innej beczki ale odnośnie oświetlenia. Światła mijania święcą mi idealnie ale wydaje mi się, że drogowe świecą troszkę za krótko (za nisko) i teraz moje pytanie czy jest osobna regulacja do do drogowych i mijania bo musiałbym podnieść drogowe, a mijania zostawić jak są ?

 

[ Dodano: 2010-03-17, 16:26 ]

Zawiozłem auto do zaufanego mechaniora i już pierwsze koszty :-)

Wymiana rozrządu+roli+pompa wody+rolka napinacza+wszystkie filtry+poduszka pod silnikiem+olej = ma wyjść koło 1200zł

 

Narazie się tym nie przerażam bo to procedura we wszystkich kupionych i nie udokumentowanych do końca w książce pojazdach. Ale mam pytanie czy szumiące rolki i ten większy to chyba napinacz mogły mieć wpływ na początkowe spalanie na poziomie około 7l. Pokazywał mi mechanik to na tym większym napinaczu było widać od środka jak by wypłukaną rdzę i chyba wyrobione łożyska czy co tam w środku jest, w takiej małej rolce nie było tego widać ale jak się kręciła to było słychać szum. Czy po wymianie wszystkiego spalanie powinno się zmniejszyć bo powiem szczerze, że liczyłem na troszkę mniejsze chociaż o litr :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
powiem szczerze, że liczyłem na troszkę mniejsze chociaż o litr

 

NIe odpowiem Ci na pytanie, czy spalanie powinno się zmniejszyć ale fakt jest taki, że te silniki nie sa zbyt ekonomiczne przy wyższych prędkościach. Zakładam, że masz 6 biegów więc jak pojedziesz na trasie na 6 biegu z prędkością 90-100 to spalanie powinno być rzędu 5-5,5. U mnie tak jest tylko jedna różnica-i to z pewnościa zasadnicza-ja mam trzydrzwiowe auto, więc lżejsze. 7 litrów zimą w jeździe mieszanej to dobry wynik.

Pozdro <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!