Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja Megane II 1.6 16V POMOCY :-)


andrzejisko

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie musze pilnie założyć instalacje gazową ale gdzie nie dzwonie nie pytam każdy mówi coś innego:-) dzwoniłem do wielu warsztatów i już mam mętlik w głowie jedni mówią ze tylko i wyłącznie Landirenzo inny znowu BRC i nic innego a jeszcze inni STAG 400 (ten najnowszy) no i Stag jest najtanszy kolejny BRC i Landirenzo czytałem fora i tle opini co użytkowników więc już mam totalny mętlik <ok> ja tylko chce żeby to chodziło :lol:

napiszcie co najlepiej założyć dzieki za odpowiedź i pomoc:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum lpg jestem zalogowany ale nikt mi nie odpowiediał a jak czytałem tematy inych to ludzie podawali różne modele gazu mi chodzi o ten konkretny silnik i auto najlepiej o opinie osoby posiadającej taka instalacje coraz bardziej sie skłaniam do STAG 400 bo nikt nie potrafi mi podać konkretnej różnicy miedzy droższym BRC a skoro to kwestia tlko firmy... to po co przeplacac:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzję musisz podjąć sam jaka instalację chcesz jeżeli poczytałeś na forum o instalacjach gazowych , ja bynajmniej nie podjął bym się komuś kazać zakładać instalację tej firmy czy tamtej , sam założyłem BRC podjąłem taką decyzję i nie żałuję. weź sobie kartkę napisz plusy i minusy instalacji X instalacji Y i podejmiesz decyzję.

O BRC masz test napisałem plusy i minusy aby ktoś mógł przeczytać i porównać z inna instalacją .

 

Uzupełnię jeszcze test zasadności założenia BRC w kombiaku z silnikiem 1,4 jak będę miał chwile bo parę rzeczy poprawiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzejisko, ja swoja instalacje zakładałem za 2200 3 lata temu

może znacie dobry warsztat w Warszawie lub okolicy dobry i tani:-)

takie połączenie nie istnieje <ok> :lol: :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik co Ty MII phII 1,6 16V 2007 mam założoną instalacje LandiRenzo Omegas.

Jak na razie jazda bez najmniejszych problemów. Co do wyboru między Stagiem, BRC i LR decyzje musisz podjąć sam. Najwięcej wiadomości znajdziesz na forum <ok> www.lpg-forum.pl na którym jesteś zarejestrowany. Różnica przede wszystkim jest w cenie. Moja instalacja w 2009 roku kosztowała 3400pln. Jak już wybierzesz samą instalacje to pamiętaj o wyborze gazownika który zamontuje instalacje zgodnie ze sztuką a nie "odrutuje" samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten sam silnik i Staga-4. Na tej instalacji przejechałem 22kkm i jak na razie zero problemów. Tak jak ktoś pisał Stagi mają dużo większe możliwości ustawień.

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym się czegoś więcej dowiedzieć na temat Staga- 300 Premium. Jest to komputer z auto kalibracją, wymaga dużo mniej kombinacji.

Landi to oczywiście wyższa półka, za to Stag jest Polski i ma wiele pozytywnych opinni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oże znacie dobry warsztat w Warszawie lub okolicy dobry i tani:-)
MigazS. Czy tani to nie wiem, ale ponoć dobry. Na wymienionym wyżej forum LPG ma dobre opinie. Ja zakładałem w Bluelpg. W sumie dość tanio i bez większych wpadek lub rewelacji. Instalacja już dwa lata śmiga bezawaryjnie.

Staga 300 Premium sobie odpuść. Jeśli nie będzie dobrze skalibrowany i zainstalowany, to te korekty po OBD na niewiele się zdadzą. Nawet instalatorzy podchodzą z rezerwą do tego udogodnienia. Wystarczy "zwykły" Stag300 lub nawet Stag4. Zaoszczędzone pieniądze z komputera lepiej wydać na dobre wtryskiwacze i reduktor. Taka kompletacja lepiej się sprawdzi niż Premium + przeciętny osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzejisko, to czy instalacja będzie nawijać kilometry na licznik bez regulacji zależy wyłącznie od umiejętności i staranności gazownika. Ja na megance mam nawinięte 92 kkm (dream xxi), a na corolli 85 kkm (prins), bez jakiejkolwiek regulacji (tylko wymiana filtrów gazowych i w prinsie 1x czyszczenie reduktora), ale to są instalacje markowe (elementów składowych nie dobierał gazownik). Chciałem też przekornie dodać do tych miliona możliwości ustawień może być milion pomyłek.

Przy składakach przestrzegałbym przed narzucaniem gazownikowi jakie elementy składowe mają być w instalacji (gazownik powinien dobrać je sam), bo jak później coś nie będzie grało, nie będzie mógł rozłożyć rąk i powiedzieć ma pan to co pan chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem też przekornie dodać do tych miliona możliwości ustawień może być milion pomyłek.
Niestety, w tych markowych cudach techniki, instalator jest w stanie zrobić lyleż samo błędów. Ratują go jednak droższe, lepsze komponenty, które "dadzą radę". Je wolę jednak komputer z większymi możliwościami + lepsze akcesoria niż w podstawowym kicie staga. I tak bedzie taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!