Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, powódź od strony pasażera, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio sfrustrowala mnie woda na podłodze a w szczególności w schowkach pod nogami kierowcy i pasażera w megane ii 2007 rok.

Doszło już do tego, że unikałem jazdy w deszczu !

Przyczyna?

zatkane kanały odpływowe w podszybiu. Tak okazało się, że są takie.

Żeby tam sie dostać trzeba ściągnąć przynajmniej jedną wycieraczkę (ściągacz do łożysk się przydał) od strony pasażera i odchylić plastik. Kanały czyściłem żmijką.

Woda dostawała się przez wlot wentylacji - tak dużo się tam jej zbierało.

post-66315-0-54752200-1389559710_thumb.jpg post-66315-0-79750700-1389559718_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mushela

 

Proponuję jeszcze ściągnąć gumowe zaślepki z klapkami z kanałów odpływowych.

Jedna znajduje się za lewym nadkolem od strony ściany grodziowej więc trzeba tylko nadkole odgiąć a drugi kanał można dojrzeć koło prawego wahacza(w zasadzie za wahaczem) od spodu samochodu.

Sam wykonywałem tą czynność w weekend i lewy kanał odpływowy był zapchany od góry do dołu <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Odnośnie wody w schowku od pasażera. U mnie pomogło wyrwanie (tak wyrwanie - frustracja zrobiła swoje) kolanka od odpływu klimatyzacji, przeczyszczenie i zamontowanie na nowo. Pojawił mi się natomiast inny problem. Mianowicie po deszczu woda leje mi się przez otwór stabilizujący osłonę progu (też od strony pasażera) - ten sam otwór jak na zdjęciu ale z prawej strony (zdjęcie zaporzyczone od użytkownika - Grzechub). Czy może to być spowodowane nieszczelnością kanałów w podszybiu czy "źródła" należy szukać gdzie indziej.

 

Stan na dzień 16 maja - winą były zatkane kanały odpływowe. Po udrożnieniu spokój. Nie trzeba demontować podszybia. Dostęp do kanału od strony pasażera jest możliwy po otwarciu maski. Należy go wyciągnąć, wyczyścić i zamontować. Od strony kierowcy, do kanału dostajemy się demontując błotnik (nie ma potrzeby ściągać koła). Wyciągamy uchwyty mocujące, odkręcamy jedną śrubę, przekręcamy błotnik i widać kanał. Udrożniamy i montujemy błotnik.

Wszystko wykonane w 15 minut na parkingu znanej sieci marketów przy pomocy własnych rąk i płaskoszczypów (do demontażu błotnika)

post-36976-0-55337200-1399878909_thumb.jpg

Edytowane przez mpleb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem ten problem od strony pasazera. Jak się okazało w odejście gumowe mechanikowi wpadła kiedyś sruba z podkladką która po czasie zamuliła caly przekrój. Dało radę odetchnąć spod maski. Nie wiem czy przeglądać od strony kierowcy, ale tu jest sucho.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Przeczytałem już wszystkie możliwe tematy odnośnie zalewania schowka. Otóż zrobiłem wszystko co może być przyczyną tj. Udrożniłem podszybie, klimatyzację łącznie z ta szufladka i nic... zauważyłem jednak ze zalewa mi po każdym deszczu nawet gdy auto stoi nie jeżdżone. Lejąc auto woda z węża doszedłem,ze woda cieknie jakby pod uszczelka drzwi w lewym dolnym rogu patrząc na to od środka i z dziur w słupku w które wchodzi plastikowa osłona. Pozwoliłem sobie pożyczyć zdjęcie. Naładowałem silikonu w uszczelkę i gdzie tylko było można i nic. Nadal leci...czy ktoś spotkał się z czymś takim? Proszę o pomoc bo brak mi sił. Auto to megane2,3drzwi z panorama dachem jeśli to jakieś ma znaczenie...

Nikt nie pomoże?

Edytowane przez anonimmk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bagienko u pasażera miałem z powodu zatkanego odpływu skroplin z klimy. Od góry za dużo nie wskórałem. Wymontowałem schowek i dostałem się do "źródła" wody, ale ze względu na brak odpowiedniego przepychacza na tym się skończyło. Postanowiłem zajrzeć od dołu i tędy dało radę.

Chwile zeszło mi na szukaniu gdyż, sugerując się wcześniejszymi postami, gmerałem w okolicach środkowego tłumika, a odpływ mam nad pierwszym (tym takim krótkim). Wystarczyło, że odchyliłem klapkę i poszła cała woda. Przy włączonym nawiewie czuć, że jest drożna bo wieje :)

 

Dorzucę jeszcze foty od siebie, nie zaszkodzą a może komuś się przydadzą.

 

Teraz jak już wiem gdzie tego szukać, to roboty jest na 15-30 minut.

post-39654-0-63421300-1405159260_thumb.jpg

post-39654-0-71854500-1405159270_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum

Jestem tu nowy więc z góry przepraszam za jakiekolwiek błędy pomimo zapoznania sie z regulaminem:)

A więc temat powodzi w schowku podłgi od strony pasażera przejrzałem na forum kilkukrotnie. Piszę aby opisać swoją sytuację która wygląda nieco inaczej niż we wszystkich postach.

A więc od ok.5 lat jesstem szczęsliwym użytkownikiem Renault Megane II Grandtour 1,6 16V

jak do tej pory samochód sprawuje sie świetnie wychwalam go pod niebiosa jednak ok. tydzień temu po silnych ulewach deszczu zauważyłem mokry dywanik od strony pasażera ( zaznaczam że podczas ulewy samochód stał i nie był jeżdżony ) okej pomyślałem zdarza sie wysuszyłem wszystko i było Okej, Na drugi dzień zauwazyłem kilka kropel biegnących od strony filtra PP pod schowkiem ( po ściągnięciu tej klapki od strony pasażera przy nagrzewnicy ). Do tego czasu było wszystko okej, dywanik wysechł tydzień spokoju ( dodam że podczas upału klima chodzi- woda jest odprowadzana na zewnątrz za pomocą tego odpływu klimu pod samochodem ) jednak po wczorajszej ulewie ( dodam samochód stał zaparkowany w czasie deszczu ) w dniu dzisiejszym odkryłem że w schowku w podłodze u pasażera stoi woda i to tak prawie do połowy jego głębokości!!! Dodam że dywanik tzn. poszycie nie jest mokre jednak woda znajduje sie w schowku.

Proszę o podpowiedź i wasze opinie czy z poniedziałek mam sie zabrać za wyczyszczenie kanałów odpływowych na podszybiu cz też tego odpływu i wanienki ( biorąc pod uwagę w/w posty ). Jak sądzicie Co może być przyczyną?????

 

Dodam jeszcze że wczoraj przestał działać mi wentylator ( myślałem że sie spalił ) jednak dzisiaj już nawiew działa a wczoraj słychać było przez chwile jakby chlupotanie wody w środku ( w nagrzewnicy )

Woda znajdującą sie w schowku w nogach to woda, nie płyn czy też inne ustrojstwo.

Aha dodam że ponad rok nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby- do tej pory nie miałem problemu z zalaniem poza dwoma w/w przypadkami.

 

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi gdyby co dodam jakieś zdjęcia w poniedziałek bo przez weekend zajęty jestem pracą.

Edytowane przez thomasel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

wątek w całości przeczytałem, kanał pod wanienką czyściłem, podszybie też zostało przeczyszczone. Dalej leciało. Auto zostawiłem u mechanika. Rozebrał całą deskę, stwierdził iż przeczyścił wszystkie odpływy, wszystko co było możliwe. Nie zlokalizował jakichkolwiek pęknieć, czy też tego aby którakolwiek rurka była pęknięta uszkodzona. Niestety nie minęły 3 dni - gąbka nad tunelem środkowym (pod wanienką) znów jest mokra! Czy możliwe jest żeby w 3 dni odpływ znów się zatkał? Czy może to być wadliwe działanie zaślepki odpływu? Dodam że po odebraniu auta po przejechaniu paru kilometrów z klimą pod autem było mokro w miejscu odpływu, specjalnie to kontrolowałem. Dla ułatwienia załączam link do filmu na którym dokładnie jest pokazane miejsce wycieku. Zaznaczę tylko iż do wycieku dochodzi w momencie odpalenia klimy i dmuchawy (dlatego wątpie aby odpływy z podszybia były za to odpowiedzialne).

 

 

Czy na podstawie filmu można stwierdzić, że wanienka jest "przepełniona", kanał znów się zapchał i dlatego auto ponownie się zalewa? Już mi brak na to sił i pomysłów.

Edytowane przez lukasz_wieleb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Auto ma przeczyszczone wszystkie odpływy.Woda dostaje mi się od strony pasażera z przodu auta.Widać podczas deszczu jak leje się stróżka wodyz pod drzwi.Woda spływa mi po plastikowej osłonie prosto na dywanik.Sprawdzałem uszczelki i porównałem.Ta od strony kierowcy jest cała sucha , a ta od strony pasażera jest mokra.Czy przyczyną może być uszkodzony ogranicznik drzwi.Strzela mi od kilku miesięcy , czy może to coś innego.Dzięki za pomoc i sugestie.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicznik nic do tego nie ma, też mi strzelał, kupiłem na alledrogo za grosze i mam spokój z strzelaniem, ale nigdy mi nie ciekło koło drzwi, więc na pewno nie jest to powodem przecieków. Czytałem coś że przy zewnętrznym lusterku mogą się pojawiać jakieś przecieki, które dostają się do środka. A radze Ci znaleźć to miejsce w którym dostaje się woda, bo te grube gąbki jest przekichane wysuszyć, tydzień pogody potrzeba po wyjęciu ich z auta, bo z zewnątrz obeschną, a w środku ciągle mokre :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Witam Wszystkich.

Proszę o pomoc. Zacznę od początku. Rok temu miałem powódź w aucie z przyczyny związanej z tematem. Odetkałem odpływy i było ok. Po około 3 miesiącach z kratek wentylacyjnych zaczął wydobywać się okropny smród stęchlizny. Przyjrzałem się dokładniej owemu podszybiu i odpływom. Odpływy drożne, jednak wykładzina która jest przy odpływach i na grodzi przedziału silnikowego jest mokra. Moje pytanie, czy pod osłoną podszybia, tam gdzie gromadzi się wod z szyb powinna być "wanienka plastikowa" czy tylko wykładzina. Mógłby ktoś wstawić zdjęcie jak to powinno wyglądać? Mam wrażenie jakby brakowało jakiegoś elementu. Dziękuję za pomoc i Przepraszam za słownictwo. Nie mam pojęcia jak inaczej mój przypadek ubrać w słowa.

 

Dodano: 11 mar 2016 - 16:02

Przepraszam, temat nie aktualny. Zauważyłem w poście użytkownika mushela zdjęcie wyjaśniające mój problem a mianowicie brak plastikowej osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!