Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, powódź od strony pasażera, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

W rurce odpływowej z podszybia w komorze silnika też jest takie zakończenie. We Francji może nie ma takich robali jak w Polsce. Stąd w odpowiedni sposób potraktowałem zamknięcie i teraz nawet duże robale przelatują bez trzymanki. Poprzedni spowodował mi "drobny" przeciek od strony wlotu do zespołu klimatyzacyjno-grzewczego podczas jazdy w trakcie nawałnicy. Dopływ wody do "basenu pasażera " tym razem był nie z klimy a z nieba :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam mry_,

Dziś udało mi się "wynająć" u kumpla kanał i postanowiłem przepchać odpływ klimy. Jest tylko jeden problem: JAK UDAŁO CI SIĘ BEZPROBLEMOWO DOSTAĆ DO TEJ RURKI? Przecież tam nie mieści się ręka pomiędzy boczną ścianę tunelu a osłoną termiczną, bo ta z kolei jest dociskana do katlizatora. Jak włożyłem tam rękę to ledwo końcami palców sięgałem rurki. Oczywiście robiłem wszystko wg Twojej instrukcji postępowania. Tyle że u mnie nie zakończyło się to włożeniem "przepychacza" do odpływu (bo nie miałem możliwości włożenia go tam - włożyłem tylko 3-4cm i dalej nie chciało wejść). Poza tym urwałem tą gumową "zatyczkę" wylotu. Urwałem ją dlatego, że jak tylko dostałem się pierwszy raz do rurki, i odchyliłem ją to poleciała niezła ilość wody. Wyglądało to tak jakby to ta zatyczka blokowała odpływ wody więc ją urwałem. Ciekawe czy będzie poprawa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Osłona jest aluminiowa, nie zawahałem się pogiąć ten element, stosunkowo łatwo doprowadzić ją do pierwotmego stanu. Fakt faktem miejsca na włożenie ręki pozostaje niewiele. Cóż, i tak jest to "przyjemniejsze" od wymiany żarowki :-D

 

Co do pytania czym przepychać, jak pisałem wcześniej była to końcówka spray'u do odgrzybiania klimy (jest na tyle elastyczna co mocna) i sprężarką. Kabel także nie wszedł mi głębiej niż kilka cm, odpływ jest zagięty.

 

A swoją drogą, dyskutowaliśmy już wcześniej czy urwać zatyczkę, liczę na Twoją opinię.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego że osłona jest do wygięcia to i tak jest za mało miejsca na rękę.

A ja jednak wolę wymianę żarówki z przodu. Jest tylko jedna ważna rzecz: Zaczynam od zdjęcia koła :-D a potem to idzie jak po maśle.

Dam znać jeśli przez parę dnmi nic nie poleci pod nogi pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Aby dostać się do rurki odwodnienia klimatyzacji faktycznie trzeba odkręcić osłonę termiczną rury, ale nie trzeba jej wcale zaginać. Wystarczy odkręcić mocowanie na końcu tego prostego odcinka rury i przesunąć wzdłuż niej cały ten płaszcz termiczny w tył auta. Dostęp jest jak na dłoni. Ja u siebie "zaworek" urwałem bo to on powodował, że zanieczyszczenia nie miały jak się wydostać i tworzyły swojego rodzaju korek. Należy zaznaczyć, że zanieczyszczenia te nie dostały się tam z zewn auta tylko napłyneły wraz z wodą z parownika. Zanieczyszczenia na parownik natomiast dostają się dwójnasób: przy każdej wymianie filtra kabinowego należy dokładnie wyczyścić podłużną komorę w której się znajduje, druga kwestia jest taka, że mimo dokładnego wyczyszczenia tej komory nie jest ona idealnie szczelna i bardzo małe paprochy i tak docierają do parownika gdzie wraz z wodą spadają do odpływu a nie mając ujścia po pewnym czasie tworzą wspomniany ów korek.

Co do wymiany żarówek. Jak wymieniasz lewą żarówkę to koła skręć w lewą stronę, jak prawą to w prawo. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie też by się to potwierdzało. Odkąd urwałem zatyczkę - jest sucho. Co prawda nie sprawdzałem tego jeszcze przy dłuższej trasie. Przed tem właśnie na dłuższych trasach na wycieraczce pasażera miałem mały basenik. Na krótkich trasach (do30 km) widać było że coś kapie na wycieraczkę ale tragedii nie było. Tzn. tak się tylko wydawało, bo to co było na gumowej wycieraczce to pikuś w porónaniu z tym co wsiąkało w wykładzinę i gobkę pod wykładziną. Do dziś codziennie pod firmą przez 8 godzin suszę auto :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy kołnierz odwodnienia wewn kabiny dobrze dolega do wanienki parownika. Jeśli nie, to problem nie jest do końca rozwiązany po krople wody nie spadają dokłądnie tam gdzie każdy z nas sobie życzy. A co do suszenia sugerowałbym poświęcić parę godzin i wyciągnąć gąbki z podłogi. Ja też wietrzyłem ale że jestem niedowiarek :shock: to tam zajrzałem. Nieźle chlupotało mimo, że wydawało się już suche. Te gąbki doskonale absorbują wodę. Zdejmij plastiki na progach, odkręć śruby fotela, ale go nie wyciągaj. Odsuń wykładzinę i wyciąg gąbkę z pod nóg pasażera. Jeździłem tak ponad tydzień a i tak się jeszcze sączyło z tylniej gąbki. Po za tym podłoga w pewnych miejscach jest podwójna i podczas hamowania wylewała się strużka wody. Jest z czym walczyć. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak sprawdzam w okolicy gumowego kołnierza to tam jest sucho, natomist po 20-30 km w czasie upałów problem pojawia się na elemencie zaznaczonym na zdjęciu (nie wiem jak nazywa się ten element). Tam pod spodem skrapla się spora ilość pary i gdzieś sobie musi skapnąć. Temu to już się chyba nie zapobiegnie. "TEN TYP TAK MA"

post-2272-1185618087_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję abysmy złożyli się po pare stówek (EURO) i zafundowali nagrodę konstruktorowi tej klimy.

 

mgbart, piekne zdjęcie. Po niemałym już czasie ciągle mam minimalną ilośc wody. Coprawda jak wciskam rurkę skroplin NAD (widoczną na zdjęciu brazową) matą, wszystko jest OK.

Spróbuj włożyć rękę POD tą matę (może być ciężko ale jest ona dosyć elastyczna. U mnie tam ciagle mokro chociaż skropliny już są "wydalane" :)

 

Osłona gumowa przylega idealnie do wanienki, przynajmniej tyle wymacałem :) moją Meganke :)

 

Chyba masz rację, "TEN TYP TAK MA ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ten typ tak ma ale można to "wyprostować". Ja zdecydowałem się na zdemontowanie maty z pod parownika. Zrobiłem to poprzez rozcięcie jej w lini prostej prostopadłej do długości auta od strony kierowcy tak aby najkrótszym cięciem dotrzeć do otworu na rurkę skroplin. Po pierwsze tylko w ten sposób można dotrzeć do kołnierza i zrobić rzetelne rozpoznanie, a po drugie nie widzę innego sposobu na jej wysuszenie. Problem polega na tym, że podczas postoju woda pięknie kapie z otworu w wanience prosto do kołnierza ( jest tego około pół litra w ciągu poł godziny ) ale już podczas jazdu zachodzi proces płynięcia zawieszonej kropli w tył auta przez co trafia po za kołnierz i wsiąka do maty. Po nasączenie maty na kanale woda zaczyna wsiąkać w gąbkę z pod nóg pasażera a następnie w gąbkę tylnią gdzie spotkać się może z przewodami prądowymi fotela. Tak więc problem możę powstać nie tylko korozyjno-zapachowy ale również elekroniczny. Jak już napisałem problem jest tylko w ruchu więc rozwiązałem go poprzez połączenie kołnierza rurki skroplin z podstawą wanienki. Połączenie to zrobiłem za pomocą uszczelniacza do naprawy opon, który ma właściwości uszczelniająco-klejące. Po tak dokonanej operacji radzę pojeździć jeszcze tydzień, albo dwa w celu kontroli czy nie ma "nowej" wody. Proszę zwrócić uwagę, że woda "stara" może również wypływać z miejsca gdzie jest podwójna podłoga ( podczas hamowania) a to miejsce ma zakończenie gdzie napływać może "nowa". Trzeba być czujnym. Po stwierdzeniu, że dobrze uszczelniliśmy to miejsce pozostaje poskładać suche maty ( nie naruszając uszczelnienia ) i cieszyć się autem tak długo jak długo będą do niego części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

:)

 

dziekuje za zaproszenie. Ja w ciągu dnia który bym stracił na gmeraniu (nie znam sie na tym wiec dzien by pękł na 100%) zarobiłem wiecej niz 1-dną skrzyneczkę :)

 

A serwis jak to serwis - szukał bo niewiedzieli więc na wszelki wypadek udrożnili wszystkie otwory "techniczne", wydmuchali liście które gdzieś tam nawłaziły i dopiero jak im powiedziałem ze to nie deszcz tylko klima to powiedzieli "aaaaaa" i zrobili gdzie trzeba. I wszystko za 5 dyszek :) Uważam że warto było. A teraz susze basen pasarzera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh, sam widzisz - "dopiero jak im powiedziałem" - ciesz się, iż taka dyskusja miała miejsce na forum. Nie wiedział byś co zrobili, ile czasu robili i dlaczego 500 netto :)

 

A co do stwierdzenia, że nie wiedzieli ... to się nazywa serwisowy PR, z resztą zawsze tak mówią pomimo, iż tak naprawdę WIEDZĄ.

 

Pozdrówkah,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh, lepiej odrazu odkręć fotewl pasażera, pozdejmuj plastiki progowe i wykładzina w górę. Mnie się nie chciało i 3,5 tygodnia suszenia za mną :). No tyle że ja miałem oprócz wody z klimy to wodę deszczową na podłodze (na moje oko z 7-8 litrów z czego z 5 litrów wylałem mocząc i wycskając gąbkę do mycia auta). Najlepiej wypnij schowek pasarzera podnieś wykładzinę i zobacz czy woda stoi powyżej poziomu gąbki na spodzie tego schowka. Jeśli tak masz to lepiej zrób jak wyzej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!