Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czym się różnią te Meganki


maciek127

Rekomendowane odpowiedzi

Ceed wygrywa z meganą głównie ceną aut i przeglądów , jakością i GWARANCJĄ , ma bowiem 7 lat gwarancji, a to jest bardzo ważny parametr , szczególnie dla tych , co dużo jeżdżą.

Mam znajomych co jeżdzą KIA i żaden nie powie złego słowa na swoje auto .

Tak myślę że obecnie KIA jest najlepszym rozwiązaniem przy analizie cena/jakość/wyposażenie/niezawodność/koszty eksploatacyjne.

Może Renault zdąży się jeszcze czegoś nauczyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper69 ja z tą jakością i gwarancją Ceeda bym się nie rozpędzał. Jak kupowałem swoją Megi to ostateczny wybór był własnie z Kią Ceed SW.

 

I wówczas dokladnie się dowiedziałem o tą super gwarancję (wtedy jeszcze 5 lat i 7 na silnik) i co się okazało? Że niby gwarancja jest ale np na zawieszenie to w zasadzie do 60 tyś km bo potem to raczej KIA Polska nie autoryzuje naprawa zawieszenia, że łozyska to tak srednio do 90 tyś, a tak w ogóle to kazda droższa naprawa musi być autoryzowana przez KP co oznacza że mogą Ci np nie zrobić sprzęgła za darmo bo uznają że je sam uszkodziłeś. Turbine mogą odrzucić - bo jezdziles na zimnym i takich "wyjątków" jest sporo więcej...

 

Co do jakości to wystarczy posłuchac policjantów na co dzięń jeżdzacych Ceed SW 2,0 CRDI 140 KM - beznadziejnie słabe sprzęgła potrafiące się przypalić podczas normalnego ruszenia z 5 rosłymi chłopami na pokładzie. Wyjąca turbina (z cyklu TTTM), trzeszcżace plastiki nawet w wersji po FL, opadające regulowane na wysokosć fotele, wariujący i praktycznie nie do użycia tryb auto klimy i wiele innych drażniących dupereli - wystarczy poczytać forum Ceeda <ok>

 

Oczywiscie - ja jak wsiadłem do 1,6 CRDI 115 koni wersja optimum (taki nasz dynamique)to byłem zachwycony silnikiem i wyposazeniem i hehehe naprawde niewiele brakowało abym kupił furę od ręki - nie spodziewałem się takiego łał po Kii.... a potem przypadkiem trafiłem do salonu renio :lol:

 

Tam są takie dodatki jak miejsce na okulary w podsufitce, lampki w daszkach przeciwsłonecznych zapalające sie jak odsuniesz klapke od lusterka, siatka w bagazniku zwijana, mnóstwo schowków w bagazniku i sporo innych. Przy tym całkiem ładna deska rozdzielcza i sporo bajerów.

 

Tak więc stosunek wyposażenie/moc silnika/spalanie/cena jest w Ceedzie naprawde super... ale na pewno nie można mówić ze na to super składa się takze gwarancja i jakość wykonania bo to nic innego jak marketing (w niezłym wykonaniu ale nadal marketing)

 

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomeko: hehe widze że dużo więcej osób w ostatecznym rozrachunku wybierało pomiędzy Ceed SW a Megane - u mnie było to samo. Dokładnie co do 100 zł mogłem mieć moją megi albo Ceed`a dizla 1.5 115 km też jazde próbną. Ceed miał sporo lepsze wyposażenie - wspomniana przez Ciebie np siatka oddzielająca przestrzeń bagażową, miałbym automat klime, bluetootha, usb do radia i kilka innych dupereli - no i Ceed testówka miał 700 km przebiegu a nie prawie 7000 jak moja renia.

 

Jednak wybór padł na Renault ze względu na jednak lepszą renomę bądź co bądź. Może za 10 lat jeśli te ceedy z 2009, 2010 roku będą jeszcze jeździły proporcje przeważą na rzecz Kii.

 

A wracając do tematu - bo rozmawiamy o Renault Megane Generation - ciekawi mnie polityka wypuszczenia takiego modelu. Chodzi chyba o zwiększenie sprzedaży NOWYCH AUT a przecież... nie zależy to od ceny i wyposażenia wersji modelowej itd... skoro ładne nowe auto może być tańsze, komuś komu nie będzie zależało na "WYPASIE" a porządnie wyglądającym z zewnątrz aucie... pewnie skierują się ku wersji GENERATION

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Możecie mi napisać czym się różnią silniki 100 KM i 110 KM? Czy jest to ten sam silnik tylko lekko zmodyfikowany czy jest to inny silnik?

czy nie jest tak, że silnik 1.6(100KM)w megane Generation nie ma KZFR natomiast inne wersje 110KM mają?

Ponadto Megane Generation oprócz analogowego prędkościomierza, stacyjki, lusterek i gałki biegów z czarnego tworzywa, ma jeszcze nieco inną dolną część tylnego zderzaka. Generalnie uboższa jest lista wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!