Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zewnętrzna klamka kierowcy (rozbieranie przed


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio coś mi ciężko chodzi zewnętrzna klamka (kierowcy), tzn. po otwarciu nie za bardzo chce powracać do położenia wyjściowego. Daje się wyczuć takie jakby oporne poruszanie. Co to może być? Syf się nagromadził czy pad jakiegoś mechanizmu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli ten do tylnych? widziałem, ale trochę nie pasi, bo ja mam akurat bez schowka i są tylko 2 śruby mocujące (przynajmniej innych nie widzę), reszta siedzi nie wiem na czym

tutaj akurat chodzi o przednie, kierowcy - myslisz, że idzie tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to miałem, nie trzeba zdejmować tapicerki, wystarczy podnieść klamkę i psikać WD tak aby wleciało do wewnątrz dzwi (nawet jeśli ta czerwona rurka nie wejdzie to i tak WD się rozprowadzi). Było już naprawdę fatalnie, musiałem ręcznie domykać klamkę aby nie sterczała, teraz jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD to pomaga na 1 minutę. Miałem to samo, od zewnątrz nic nie zrobicie. A wię tak jak rozebrać. Dla wersji z elektrycznymi szybami i lusterkami oraz głośnikami 16,5cm.

1. Zdjemujemy czarny trójkąt, podważając go delikatnie od góry. Najlepiej podłożyć coś pod śrubokręt żeby lakieru nie zniszczyć. Mocowanie jest na wcisk, więc na pewno wyjdzie.

2. Odkręcamy klamkę i wyciągamy ją tak jak na fotkach bronius'a.

3. Odkręcamy i wyciągamy czarną wkładkę, przy podłokietniku, wystarczy podważyć.

4. Zdjemujemy osłonę głosnika, miejsca zatrzasków są wyraźnie widoczne. Wsadzamy śrubokręt i delikatnie podważamy, aż wyskoczy mocowanie.

5. Odkręcamy głośnik, odpinamy kostkę i wyciągamy.

6. Odkręcamy śruby mocujące kieszeń do drzwi, we wnęce głośnika jak i na zewnątrz kieszeni.

7. Jak już mamy odkręcone wszystko to kieszeń powinna po popchnięciu od dołu zejść z zaczepów, wówczas odpinamy kostki elektrycznych szyb i lusterek.

8. Pora na tapicerkę, podważamy ją od dołu delikatnie, mocowanie jest na zaczepy+czarny silikon czy coś (mocno brudzi). Podważamy delikatnie, zaczepy powinny puszczać, kierujemy się ku górze. Następnie jak już wszystkie zaczepy puszczą, tak jak kieszeń, popychamy od spodu do góry. Tapicerka zachodzi na górną krawędź drzwi przy szybie.

To chyba wszystko. Wrzuciłem fotki z mojego rozbrajania. Kolejność tylko odwrotna :-D

drzwi_6.jpg

drzwi_5.jpg

drzwi_4.jpg

drzwi_3.jpg

drzwi_2.jpg

drzwi_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wystarczyło tylko przesmarować smarem mechanizm samej klamki. I teraz elegancko nie piszczy, nie zacina się i klamka opada do pierwotnego położenia tak jak pozostałe. Powodzenia, tylko nie połamcie niczego przy rozbrajaniu. Mi się udało bez łamania, a szybko tracę cierpliwość przy takich zabawach :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanko, bo mam ten sam problem zarówno w przednich jak i tylnych drzwiach. Moja Meganka nie ma elektrycznie opuszczanych szyb. Problem w tym, ze zacinają sie klamki. Nie chcę próbowac z WD, bo z doświadczenia wiem, ze wystarczy to tylko na chwile.

Probowałem zdjąć na początek z tylu tapicerkę. Udało sie, ale ten plastikowy element z wgłębieniem przy podłokietniku nie chce puścić (czy on jest na jakieś zatrzaski ?). W każdym razie udało mi się zdemontować tapicerkę na tyle, że mogłem stwierdzić, że do klamki od wewnętrznej strony nie ma żadnego dostępu. Koledzy pomóżcie, bo nie wiem jak dostać się do mechanizmu, co by przeczyścić go. Dzięki z góry za odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

Piotr Kowalski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!