Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak ssania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wiem że może odgrzebuje temat ale poczytałem trochę na ten temat i nic nie pasuje do mojego problemu , a mianowicie autko nie ma tak zwanego ssania jak odpalam silnik kiedy jest zimny i po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem tzn. jak będę trzymał nogę na gazie to nie ma żadnego problemu autko odpala za dotknięciem ale gdy tylko puszczę gaz automatycznie gaśnie , muszę tak chwilkę go potrzymać staram się utrzymywać obroty kolo 1500 i wtedy po około 2 min. puszczam pomału gaz i autko zaczyna pracować na 500 obrotach dopiero po przejechaniu paru km autko stoi na obrotach 750 i odpala za pierwszym razem i odrazu ładnie wchodzi na obroty jalowe , jest to bardzo denerujące gdy np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na którym chcę skręcić autko na zimnym silniku gaśnie i wtedy zaczynają się kłopoty bo przestaje działać wspomaganie i ciężko skręcić już tak kilka razy mało co nie przyładowałem w inny samochód , sprawdziłem czujnik temp. jak go odłączyłem to autko na zimnym silniku i tak nie chcialo odpalić bez przygazowania , a z tego co czytałem to powinno wejść na normalne obroty , krokowiec tak samo gdy go odpinam to brak jakiej kolwiek reakcji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od momentu kiedy go kupilem to wcale a mam go dopiero od 2m-c

 

[ Dodano: 2010-04-01, 13:03 ]

a jeszcze jedno czy zawory ustawia się na blaszki czy szczelinomierzem ? jeżeli tak to jakie powinny być wartości silnik 2.0 8v

 

[ Dodano: 2010-04-01, 13:22 ]

ok zawory reguluje się przy pomocy płytek , ale atk po za tym gdyby to były zawory to by dużo palił a tak nie jest mieszczę się w 9l w mieście i 7 w trasie , no chociaż ostatnio na rozgrzanym silniku zgasł mi dwa razy na luzie , ale odpaliłem go zaraz na biegu i niema więcej takiego problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak że spalanie w normie. Problem był z zapalaniem i gasł póki się nie zagrzał. Wyregulowali mi zawory problem się rozwiązał.

 

Moja rada taka. Masz go 2 miechy to podstawową obsługę po zakupie polecam zrobić (olej, zawory i rozrząd jeśli nie wiadomo na 100% kiedy był robiony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd wymieniony

olej i wszystkie filtry wymienione

świece oraz kable również

 

[ Dodano: 2010-04-03, 21:36 ]

mam takie pytanie jak jest zbudowany silniczek krokowy nie chodzi mi o sam czujnik ale o jego korpus , pytam się dlatego że jak ostatnio go chciałem wyczyścić to szczerze mówiąc tam nie ma za duzo do czyszczenia , w korpusie znajdują się dwa otwory i w środku palik na którym nie ma nic mozna ni obracać i wcisnąć , wcześniej jak miałem toyote to na tym paliku były dwie blaszki które zamykały lub otwierały kanały , a tu nie ma nic podobnego , a wracając do czyszczenia jak zdemontowałem silniczek to okazało się że jest on dokręcony jedną śrubą a drugą odkręciłem palcami , uszczelka pod korpusem była tylko w połowie tzn. pół uszczelki a reszty brak , wyczyściłem korpus silniczka wymieniłem uszczelkę zamontowałem wszystko na silnik przed odpaleniem zrobiłem reset kompa , i jakie zdziwienie renia nadal nie trzyma obrotów na zimnym silniku , potrzymałem trochę ją na obrotach tak jak zawsze i po nagrzaniu zdejmuję nogę z gazu a szczeniaczek gaśnie w ogóle nie trzyma obrotów a przed czyszczeniem i wymianą uszczelki trzymał obroty na ciepłym silniku . Więc jeszcze dodatkowo wyczyściłem przepustnice i żadnej poprawy . Jeszcze jak sprawdzić silniczek czy jest sprawny , tzn. jakie powinien mieć wartości przy pomiarze oporności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

trebor1 mam taki sam problem jak Ty przy zimnym silniku mam problemy z obrotami. Wczoraj wyregulowałem zawory, a jakies 2 tyg wszystkie plyny i dalej to samo... Nie wiem co jest ... od 2 miesiecy jeszcze przy zimnym silniku chodzi jak diesel, napewno to nie zawory, mysle, ze to mogą być panewki (silnik 1.6 e 66KW, 97r:). Może jakieś uwagi panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie co wy za głupoty piszecie, co ma ustawienie zaworów do ssania w scenicu. Aby ssanie działało, regulator obrotów tzw silnik krokowy musi sie otworzyć i puścić powietrze kanałem bocznikowym do kolektora ssącego. Kanał bocznikowy jest połączony wężem z rurą od filtra powietrza. Jeśli silnik krokowy nie otworzy dolotu do kolektora ssącego to nie ma ssania. Remont całego silnika w niczym tu nie pomoże. Sam walczę z problemem od jakiegoś czasu w moim Scenicu 2,0 i prawdopodobnie skończy się na wymianie sterownika silnika tzw komputera. Wymieniłem już termostat, czujniki temperatury, silnik krokowy, ustawiłem zawory, a auto w dalszym ciągu nie ma ssania. Sterownik podaje na silnik krokowy cały czas napięcie akumulatora, nie wiem czy tak ma być, w każdym razie coś tam ten silniczek działa, bo jak sciągnę z niego kostkę, to obroty sinika lekko wzrosną. Nigdzie nie mogę znaleźć jakie napięcie sterownik silnika podaje na silnik krokowy, u mnie podaje napięcie akumulatora tj, około 13V. Uważajcie na mechaników, którzy chcą przy takim lub podobnym problemie od razu remontować pół silnik, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Na potwierdzenie moich słów proponuje zrobić sobie test, trzeba odkręcić całkowicie silnik krokowy, przytkać palcem albo jakąś blaszką do połowy otwór w kolektorze ssącym ( patrząc od przodu auta trzeba przytkać otwór z lewej strony ) a ktos niech odpali silnik. W miarę jak będziesz zmieniał ilość powietrza jaka dostaje się kanałem bocznikowym do kolektora obroty silnika będą się zmieniać, ten test pokazuje zasadę działania silnika krokowego i pozwala zrozumieć w czym jest problem. Im więcej powietrza dostaje się do kolektora tym silnik ma wyższe obroty. Tak działa to całe ssanie w większości renówek i nie tylko. Nie odpalajcie tylko silnika na całkowicie otwartych obu otworach, bo silnik wejdzie na bardzo wysokie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim kanale bocznikowym kolega pisze i gdzie on jest?

Z tego co wiem to silniczek krokowy reguluje otwarcie przepustnicy, obrazowo mówiąc jakby szyber w kominie. Silniczek krokowy naciska na przepustnicę otwierając ją lub przymykając, powoduje to zmianę ilości powietrza która dostarczana jest do cylindrów.

To nie jest tak, że wystarczy wymienić jedną cześć i będzie cacy. ECU bierze dane z sond/y lambda, temp. silnika, temp. zasysanego powietrza, czujnika podciśnienia, potencjometru przepustnicy i odpowiednio reguluje dawkę wtrysku oraz otwarcie przepustnicy.

Dodatkowo dochodzą inne czujniki, np. ciśnienia wspomagania, czujnika ciśnienia klimatyzacji. Proponuję zacząć od poczytania rozdziału Strategia wtrysku w materiałach serwisowych. Przydało by się podjechać na CLIP-a, żeby sprawdzić czujniki. Zresztą i tak bym posprawdzał wszystkie czujniki, a najważniejsze kable od czujnika do złącza ECU. Wg mnie głupieje ECU bo dostaje jakieś sprzeczne dane, albo gdzieś coś nie styka w samym ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na załączone zdjęcie, jest to wprawdzie kolektor od Espace, ale w Scenicu 2,0 jest podobny a innego zdjęcia nie mam. Jak odkręcisz regulator wolnych obrotów ( zwany silnikiem krokowym ) to zobaczysz dwa otwory jak na załączonym zdjęciu. W renault 2,0 i innych nic nie popycha przepustnicy. Przepustnica jest tylko i wyłącznie poruszana linką od pedału gazu, z drugiej strony na osi ma zamontowany czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika są sterowane ilością powietrza doprowadzoną przez kanał bocznikowy do kolektora przy zamkniętej przepustnicy przez regulator wolnych obrotów, który jest sterowany sterownikiem silnika tylko i wyłącznie na podstawie temperatury jaką odczyta czujnik temperatury cieczy chłodzącej, i czujnik położenia przepustnicy. Chcę wyjaśnić kolegom tą kwestię aby nie dawali się naciągać mechaniorom na kosztowne naprawy. Prawdopodobnie silnik krokowy można jakoś regulować, ale nie wiem czy to prawda i jak się to robi. na komputerze ze swoim autem byłe już 3 razy,nie ma żadnych błedów, każdy mechanik każe wymienić inna część a ssania jak nie było tak nie ma dalej. Sam drążę temat i na pewno znajdę przyczynę.

 

Dodano: 02 lut 2012 - 22:29

post-40080-0-72732700-1328218140_thumb.jpg

Edytowane przez wtadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!