Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

pochwal się ile zapłaciłeś za to urządzenie i ile kosztuje ten ozon, który musisz zużyć na jedno czyszczenie.

Urządzenie kosztowało ok. 400zł. i to ono podczas pracy wytwarza ozon, więc żadnych środków dodatkowych nie trzeba. Niestety żywotność tego urządzenia jest też ograniczona, więc po kilkudziesięciu czyszczeniach też przyjdzie czas że nie będzie efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu. Megane 1,5 dci. Jak włączę AC to się świeci kontrolka, włancza się wentylator na chłodnicy, a klima nie działa. Gaz w układzie jest i to dość duże ciśnienie (tak mi sie wydaje). Auto mam od tygodnia i tyle zauważyłem, że cos z klimą było robione, bo nie mam zatyczki na zaworze do napełniania klimy. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek posprawdzaj bezpieczniki. Później jedz do zakąldu z klimatyzacjami i sprawdź ile masz cieczy chłodzącej w obiegu. U Ciebie powinno byc 550gram. Jesli tyle będzie, sprawdz czy dochodzi napięcie do spręzarki. Jeśli dochodzi a gazu jest tyle i byc powinno. to moze czekać Cię wymiana spręzarki. Jesli uda Ci się zwalić pasek to sprawdz czy dasz radę obrucić spręzarką. Jesli napięcie nie dochodzi do spręzarki to moze to być czujnik cieczy chłodzącej albo przerwa na kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drodze jest jeszcze bezpiecznik i przekaźnik.

I jeszcze jedno kilma ręczna czy automat? Bo jak to drugie to standardowo do sprawdzenia czujnik temp. w kabinie, znajdujący się w na d lusterkiem wstecznym.

Gaz w układzie jest i to dość duże ciśnienie

A jak to sprawdziłeś? Byłeś w warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima jest ręczna. A ciśnienie na oko. Wsadziłem śrubokręt do zaworów (upuściłem trochę gazu) i porównywałem to z Golfem, gdzie była pusta instalacja i z Laguna, gdzie klima normalnie działa. Porównałem to i uznałem, że jest Ok. Gdzie jest bezpiecznik od klimy? I zastanawiam się nad tym włanczającym się wentylatorem, czy za to odpowaida inny obieg elektryczny. Wiem też że jak klima zaczyna pracę czuć obciążenie na silniku. U mnie nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie musi być odpowiednia ilość czynnika, nie za mało nie za dużo. W obu przypadkach sprężarka się nie włączy. Zacznij od sprawdzania ile tego czynnika masz. Na oko to chłop w szpitalu umarł ;-).

Następna sprawa czujnik ciśnienia, wrzuć w szukajkę i poczytaj, objawy będą podobne do Twoich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi czy gdy brakuje freonu to czy na silniku powinna być odczuwalna zmiana obrotów bo jest tak ze mój kolega w innym samochodzie nie ma freonu tak jak ja ale gdy włącza klimę tez manualną to pomimo ze klima nie działa to silnik podnosi swoje obroty a u mnie nic się nie dzieje kontrolna się świeci a silnik jak chodził na wolnych obrotach tak chodzi i zastanawiam się czy jak nabije klimę to nie wywalę tylko kasy w błoto bo coś innego może być uszkodzone...

 

Proszę stosować się do regulaminu, używamy interpunkcji, żeby ułatwić innym czytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Stosuj znaki przestankowe, j. polski jest taki piękny, a Ty go kaleczysz niemiłosiernie :-(

2) Wszystko zależny od sterowania silnika, w jednych samochodach jest tak że obroty się podnoszą niezależnie czy pracuje sprężarka czy nie. W innych może to być związane z włączeniem się sprężarki lub tylko wciśnięciem przycisku włączającego klimę.

3) Koszt nabicia klimu to ok 120-150 zł więc koszt nie jest znowu jakiś powalający. 4) Możesz podjechać na CLIP-a i od razu będzie wiadomo, albo i nie, co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dołączę się do problemów z klimą może ktoś mi pomoże?W mojej Meganie nie załancza się klima manualna, byłem nabić i dalej nic, nie załancza się sprężarka , brak napięcia 12V. Potrzebuje schemat instalacji elektrycznej lub chociaz pomoc jak sprawdzic presostat. Z gory dzieki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybszy sposób na sprawdzenie czujnika ciśnienia klimy to wykonanie takiego układu jak na dołączonym rysunku i zastąpienie czujnika tym układem czyli wypinamy wtyczkę z czujnika podłączamy do niej wcześniej wykonany układzik oporników (koszt ok. 50gr.)

Włączamy klimę obojętnie manual czy climatronik i sprawdzamy czy włącza się sprężarka lub czy jest napięcie na wtyczce od sprzęgła sprężarki

post-3001-1272656697_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za układ, w Thalii działa a w Megane nie. Sprawdziłem przewody. Przejście mają do kostek sterownika, napięcia na sprężarce 2,5V. Co mógłbym jeszcze sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!