Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczący pasek


Szczawik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze.Mam otóż taki problem: rano, jak odpalam moją Meganke to pasek zapiszczy na chwile i potem cisza.Zaczyna znowu piszczeć jak skręce kołami lub zaczynam ruszać.W trakcie jazdy cisza.Czy jest jakiś mechanizm naciągu paska? Czy jednak wymiana.Ewentualnie jaki pasek polecacie(najlepiej z linkiem).Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dokładnie wygląda naciąg paska w Megi, ale robiłem to w kilkunastu innych autach i wiem, że w 90% pojazdów pasek klinowy naciąga się poprzez poluzowanie śrub mocujących alternator i naciągnięcie.

 

Zobacz na pasek bo jeżeli nie jest zniszczony lub spękany to nie warto go wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gacek_fm bardzo się mylisz, w renufkach zastosowano coś takiego co nazywa się napinacz paska. I gwarantuję ci, że za pierwszym razem wq... się maksymalnie przy wymianie :-P. W niektórych silnikach trzeba zdjąć koło i plastykowe nadkole, żeby w ogóle cokolwiek zrobić i przyda się druga osoba.

A jak pasek piszczy to trzeba go wymienić i już, z tym, że nie ma gwarancji, że nowy też nie będzie piszczał. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja tak samo czasami piszczy, najbardziej przy włączonej klimatyzacji. Tak już jest od początku, wymiana paska nic nie pomogła. W sumie mi to nie przeszkadza, nic złego się nie dzieje, pewnie poprostu wilgoć sie tam jakoś dostaje. Ludzie jak są mokrzy pod prysznicem to też "śpiewają" i nic im nie jest... :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem. Jak rano odpalam chwile piszczy, natomiast jak bylo teraz tak cieplo nie piszczal wogole. Pasek byl po wymianie, piszczal zaczely nawet sie zcierac, wiec wymienilem na nowy, sprawdzilem czy te rolki sa ok i nowy tez piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mechanicy mówią, że jest to spowodowane wytartą bieżnią na rolce napinającej i prowadzącej pasek. Ile w tym prawdy nie wiem.

Koszt tych rolek jest powalający, chyba żeby spróbować kupić z jakiegoś szrotu używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Z tym wytarciem bieżni to prawdopodobne. Srednica mniejsza i napięcie paska przez to mniejsze. U mnie przy wymianie nowy pasek ledwo udało się założyć. Jakby bieżnie były przytarte to byłoby łatwiej ;-). Może przyczyną być też ten automatyczny napinacz. Z czasem siła naciągu tej sprężyny wewnątrz maleje i piszczy. Może spróbować wymiany? Chociaż koszt rzeczywiście spory. Zdejmowałem ten napinacz, żeby dołożyć smaru w łożysko i spadł mi do kanału 2 m niżej. Podnoszę go a tu kółko wyszczypane :-( . No z czego oni to robią że takie kruche? Na szczęście wykruszenie niewielkie i nie gryzie paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podobno tylko to prawda.

Rolka napędowa paska rozrządu na wale korbowym jest na wcisk przytrzymuje, a właściwe dociska go kółko napędu paska akcesorii (wieloklinowego jak kto woli), który zamontowany jest na wpuście.

Zerwanie, wystrzępienie i wkręcenie paska akcesorii pomiędzy te dwa kółka w 100% powoduje przestawienie rozrządu.

Dla mnie to tragiczna pomyłka konstrukcyjna, ale jak to wytłumaczyć żabojadom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!