Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczący pasek


Szczawik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze.Mam otóż taki problem: rano, jak odpalam moją Meganke to pasek zapiszczy na chwile i potem cisza.Zaczyna znowu piszczeć jak skręce kołami lub zaczynam ruszać.W trakcie jazdy cisza.Czy jest jakiś mechanizm naciągu paska? Czy jednak wymiana.Ewentualnie jaki pasek polecacie(najlepiej z linkiem).Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dokładnie wygląda naciąg paska w Megi, ale robiłem to w kilkunastu innych autach i wiem, że w 90% pojazdów pasek klinowy naciąga się poprzez poluzowanie śrub mocujących alternator i naciągnięcie.

 

Zobacz na pasek bo jeżeli nie jest zniszczony lub spękany to nie warto go wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gacek_fm bardzo się mylisz, w renufkach zastosowano coś takiego co nazywa się napinacz paska. I gwarantuję ci, że za pierwszym razem wq... się maksymalnie przy wymianie :-P. W niektórych silnikach trzeba zdjąć koło i plastykowe nadkole, żeby w ogóle cokolwiek zrobić i przyda się druga osoba.

A jak pasek piszczy to trzeba go wymienić i już, z tym, że nie ma gwarancji, że nowy też nie będzie piszczał. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja tak samo czasami piszczy, najbardziej przy włączonej klimatyzacji. Tak już jest od początku, wymiana paska nic nie pomogła. W sumie mi to nie przeszkadza, nic złego się nie dzieje, pewnie poprostu wilgoć sie tam jakoś dostaje. Ludzie jak są mokrzy pod prysznicem to też "śpiewają" i nic im nie jest... :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem. Jak rano odpalam chwile piszczy, natomiast jak bylo teraz tak cieplo nie piszczal wogole. Pasek byl po wymianie, piszczal zaczely nawet sie zcierac, wiec wymienilem na nowy, sprawdzilem czy te rolki sa ok i nowy tez piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mechanicy mówią, że jest to spowodowane wytartą bieżnią na rolce napinającej i prowadzącej pasek. Ile w tym prawdy nie wiem.

Koszt tych rolek jest powalający, chyba żeby spróbować kupić z jakiegoś szrotu używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Z tym wytarciem bieżni to prawdopodobne. Srednica mniejsza i napięcie paska przez to mniejsze. U mnie przy wymianie nowy pasek ledwo udało się założyć. Jakby bieżnie były przytarte to byłoby łatwiej ;-). Może przyczyną być też ten automatyczny napinacz. Z czasem siła naciągu tej sprężyny wewnątrz maleje i piszczy. Może spróbować wymiany? Chociaż koszt rzeczywiście spory. Zdejmowałem ten napinacz, żeby dołożyć smaru w łożysko i spadł mi do kanału 2 m niżej. Podnoszę go a tu kółko wyszczypane :-( . No z czego oni to robią że takie kruche? Na szczęście wykruszenie niewielkie i nie gryzie paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podobno tylko to prawda.

Rolka napędowa paska rozrządu na wale korbowym jest na wcisk przytrzymuje, a właściwe dociska go kółko napędu paska akcesorii (wieloklinowego jak kto woli), który zamontowany jest na wpuście.

Zerwanie, wystrzępienie i wkręcenie paska akcesorii pomiędzy te dwa kółka w 100% powoduje przestawienie rozrządu.

Dla mnie to tragiczna pomyłka konstrukcyjna, ale jak to wytłumaczyć żabojadom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!