Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak dostać się do klapki obiegu wewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

witam!

panowie - przeglądam forum od dłuższego czasu. piękna sprawa z tymi postami, ale dopadło i mnie pukanie klapki od nawiewu, od momentu naciśnięcia START lub przełaczanie z obiegu wewn/zewn. widzę, że sprawa stara jak świat...

jedna prośba WIELKA do Was - szukałem w szukajce, ale wszędzie są opisy do meganki lub scenika I. ja potrzebuję do scenika II (styczeń 2005, silnik 1,5 dCi z klimatornikiem).

zaznaczyłem model phI ale tak naprawdę to nie wiem, czy to model phi czy phII...

ma ktoś linkę do topika??

dziękuję za pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Raczej nie znajdziesz konkretnej rady bo temat obserwuję od roku.

Ktoś wypiął kabel na silniczku od dołu przy pedałach sięgając jedną ręką bo ciasno. Ja próbowałem tam zajrzeć ale jestem za duży na takie próby.

Tak sobie pomyślałem, że może poprosić meganecoupe02 o radę (praktykował w serwisie) gdzie najłatwiej odłączyć zasilanie tego silniczka bo wymianę a z tym idący demontaż całego przodu nie wchodzi w rachubę.

Jeżeli popchniesz sprawę to daj znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapytam, ale niczego obiecać nie mogę - w serwisie nie odłączają, tylko naprawiają, ale jest szansa że coś podpowiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco: Prawdopodobnie żeby się dostać do tej wtyczki, trzeba zdemontować deskę, jednak jest to informacja od mechanika, nie elektryka. W poniedziałek ma się rozejrzeć po dialogysie, zasięgnąć opinii innych pracowników i będzie mnie informował. Proszę jeszcze o chwilę cierpliwości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy pięknie za pomoc.

Ja po analizie schematów stwierdziłem, że najłatwiej będzie wypiąć kabel 26 na łączu w panelu klimatyzacji. Chyba najłatwiej tam się dostać. A może Clipem się da go wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miarę to proste.

1.wywalamy radio

2.ściągamy plastik z konsoli lewarka biegów- tylko górę

3.odkręcamy 2 śruby od panela przedniego (od spodu)

4.wyciągamy panel

5.odkręcamy panel klimy

6.z tyłu są 3 złącza, w największym 30 pinowym wypiąć kabel 26 albo25

Rozpiska złącza jest w dialogysie 62 -str 14

a jak rozebrać to tak poglądowo widać np w 82A str 80

 

W dialogysie to proste ;) tylko zabrać się jakoś nie mogę -za to a stukanie mnie już wku..... porządnie.

mrarek? kto pierwszy z nas to zrobi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

witam. takze zaczely sie u mnie stuki typu tyk tyk tyk tyk tyk tyk tyk tyk tyk tyk ;) przy odpalaniu auta i trwaja ok. 7 sek. nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny i czy odpalam z wlaczonym klimatronikiem czy bez. zawsze sa przy odpaleniu i po ok. 7 sek. ustaja. slychac je chyba po lewej stronie deski rodzielczej. dodatkowo zauwazylem, ze gdy wlacze obieg wewnetrzny i go wylacze to znowu slychac te same stuki. moze ktos wrzuci fotki jak sie do tego zabrac ? rozumien, ze posty powyzej opisuja odlaczenie obiegu wew. ? ja w sumie czesto uzywam tej funkcji. pozdrawiam pawel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został szybciej rozwiązany na forum, niż mi się udało to zrobić:

http://megane.com.pl/scenic-ii-phii-napraw...3253.htm#182442

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!