Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem silnika co pewien cz


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Od dluzszego czasu mam pewne przeboje z moim samochodem.

JEst to Megane Classic 99r - 1.6 16V K4M.

 

Problem objawia sie tym, ze co losowy okres czasu nie moge uruchomic silnika.

Czasem dzieiej sie to 1x dziennie, czasami 4x dziennie, czasami raz na kilka dni

 

Auto rano odpala zwykle bez zarzutu. Gdy zapali - obroty sa OK, dynamika OK, nie kopci - ogolnie brak problemow.

 

Natomiast dosc czesto jest tak, ze jezdze krotkie odcinki - np do sklepu, pracy, klienta itp.

I czesto po kilku odpaleniach silnika i przejechaniu paru-parunastu km wsiadam do auta, przekrecam kluczyk - lampka immo gasnie, silnik kreci jak zwykle - ale nie ma zupelnie zadnej ochoty zaskoczyc. Tak jakby nie mial iksry albo paliwa.

Gdy tak sie stanie - proby ponownego rozruchu w 99% przypadkow nic nie daja. JEDEN raz mi sie tylko zdarzylo, ze za 6 czy 7 razem odpalil.

 

Mam swoj patent na uruchomienie silnika wtedy.... wystarczy zamknac samochod pilotem, poczekac az uzbroi sie alarm (robie to nawet nie wyciagajac kluczyka ze stacyjki), otworzyc ponownie i samochod odpala za pierwszym razem. Po takim odpaleniu czasami (choc nie zawsze) na moment wchodzi na troszke wyzsze obroty. Pozniej znow jezdzi OK

 

Wymieniony zostal czujnik polozenia walu na nowy oryginalny z ASO. Przerobiona zostala tez kostka przy w/w czujniku (bo stara nie pasowala - w miedzyczasie renault lekko zmienil wyglad kostki).

Problem ustapil na 2-3 dni (mysle ze to zbieg okolicznosci) - i poznie znow.

 

 

Koledzy pomozcie - macie jakies pomysły ?

 

Oryginalny CLIP reanult wykazuje czasami bledy "blad pierscienia - zwarcie do masy" oraz "blad pierscienia - zwarcie do plusa" - w sekcji Immobiliser.

Po wykasowaniu tego bledu na chwile jest spokoj, po czym znow powraca.

 

Niby wszystko wskazuje na immobilizer..... ale. No wlasnie - przeciez dioda gasnie i wyglada to tak, jakby sie poprawnie rozbrajał.

Zrobilem test polegajacy na wyciagnieciu grota kluczyka i probie uruchomienia nim samochodu. Dioda wtedy NIE zgasla, a silnik nie dal sie uruchomic w sposob identyczny, jak moj opisywany problem.

 

 

Mam pewnego elektryka/elektronika z tej branzy (na codzien pracuje w ASO pewnej innej marki). Zaproponowal mi calkowite wyciecie immobilizera.

 

Co o tym myslicie ?

Wszelkie pomysly bardzo mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK -skoro pomyslow brak to mam inne pytanie.

 

Czy moze ktos wie na jakiej zasadzie dziala fabryczny immo w tym samochodzie ?

Chodzi mi o to co odcina - paliwo ? iskre? pompe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Annc, przejrzyj ten temat, tu jest dużo o immo:

http://megane.com.pl/kod-immobileizera-akt...m?highlight=kod

 

Oryginalny CLIP reanult wykazuje czasami bledy "blad pierscienia - zwarcie do masy" oraz "blad pierscienia - zwarcie do plusa" - w sekcji Immobiliser.

U mnie też ten błąd pokazuje, ale nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. W serwisie twierdzą, że to standardowy błąd w Megankach I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!