Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem silnika co pewien cz


Annc

Recommended Posts

Witajcie,

 

Od dluzszego czasu mam pewne przeboje z moim samochodem.

JEst to Megane Classic 99r - 1.6 16V K4M.

 

Problem objawia sie tym, ze co losowy okres czasu nie moge uruchomic silnika.

Czasem dzieiej sie to 1x dziennie, czasami 4x dziennie, czasami raz na kilka dni

 

Auto rano odpala zwykle bez zarzutu. Gdy zapali - obroty sa OK, dynamika OK, nie kopci - ogolnie brak problemow.

 

Natomiast dosc czesto jest tak, ze jezdze krotkie odcinki - np do sklepu, pracy, klienta itp.

I czesto po kilku odpaleniach silnika i przejechaniu paru-parunastu km wsiadam do auta, przekrecam kluczyk - lampka immo gasnie, silnik kreci jak zwykle - ale nie ma zupelnie zadnej ochoty zaskoczyc. Tak jakby nie mial iksry albo paliwa.

Gdy tak sie stanie - proby ponownego rozruchu w 99% przypadkow nic nie daja. JEDEN raz mi sie tylko zdarzylo, ze za 6 czy 7 razem odpalil.

 

Mam swoj patent na uruchomienie silnika wtedy.... wystarczy zamknac samochod pilotem, poczekac az uzbroi sie alarm (robie to nawet nie wyciagajac kluczyka ze stacyjki), otworzyc ponownie i samochod odpala za pierwszym razem. Po takim odpaleniu czasami (choc nie zawsze) na moment wchodzi na troszke wyzsze obroty. Pozniej znow jezdzi OK

 

Wymieniony zostal czujnik polozenia walu na nowy oryginalny z ASO. Przerobiona zostala tez kostka przy w/w czujniku (bo stara nie pasowala - w miedzyczasie renault lekko zmienil wyglad kostki).

Problem ustapil na 2-3 dni (mysle ze to zbieg okolicznosci) - i poznie znow.

 

 

Koledzy pomozcie - macie jakies pomysły ?

 

Oryginalny CLIP reanult wykazuje czasami bledy "blad pierscienia - zwarcie do masy" oraz "blad pierscienia - zwarcie do plusa" - w sekcji Immobiliser.

Po wykasowaniu tego bledu na chwile jest spokoj, po czym znow powraca.

 

Niby wszystko wskazuje na immobilizer..... ale. No wlasnie - przeciez dioda gasnie i wyglada to tak, jakby sie poprawnie rozbrajał.

Zrobilem test polegajacy na wyciagnieciu grota kluczyka i probie uruchomienia nim samochodu. Dioda wtedy NIE zgasla, a silnik nie dal sie uruchomic w sposob identyczny, jak moj opisywany problem.

 

 

Mam pewnego elektryka/elektronika z tej branzy (na codzien pracuje w ASO pewnej innej marki). Zaproponowal mi calkowite wyciecie immobilizera.

 

Co o tym myslicie ?

Wszelkie pomysly bardzo mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK -skoro pomyslow brak to mam inne pytanie.

 

Czy moze ktos wie na jakiej zasadzie dziala fabryczny immo w tym samochodzie ?

Chodzi mi o to co odcina - paliwo ? iskre? pompe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Annc, przejrzyj ten temat, tu jest dużo o immo:

http://megane.com.pl/kod-immobileizera-akt...m?highlight=kod

 

Oryginalny CLIP reanult wykazuje czasami bledy "blad pierscienia - zwarcie do masy" oraz "blad pierscienia - zwarcie do plusa" - w sekcji Immobiliser.

U mnie też ten błąd pokazuje, ale nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. W serwisie twierdzą, że to standardowy błąd w Megankach I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!