Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana podświetlenia kokpitu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Szukałem na forach i nie mogę znaleźć. Nie mam podświetlenia przełączników nadmuchu w panelu środkowym.Świeci tylko radio, slot karty i przycisk start-stop. W związku z tym moje pytanie - czy w ogóle jest podświetlenie regulacji prędkości wentylatora i kierunku nawiewu a jeśli tak to jak dostać się do żaróweczek (lub żaróweczki bo nie wiem ile ich tam jest). Załączam zdjęcie żeby była pewność o jaki panel mi chodzi. z góry dzięki za pomoc.

post-25046-1273004193_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitervan, podświetlenie oczywiście jest. U mnie już tylko w połowie działa więc muszę się za to zabrać.

Z tego co pamiętam, jak rozbierałem część kokpitu aby dostać się do rezystora dmuchawy, to trzeba będzie wyjąć radio, a następnie pociągnięcie do siebie tego plastikowego modułu w zaznaczonym na fotce kole spowoduje jego wyjęcie. Co dalej nie wiem bo nie rozbierałem tego fragmentu. Sądzę że powinno być już łatwiej dostać się do żaróweczek.

Podpinam się jednak pod pytanie jeśli ktoś wymieniał te żaróweczki i wie jak to zrobić oraz jakie to są żarówki aby wcześniej zakupić to proszę o opis.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

żaróweczki są dość specyficzne. Ja kupiłem je w serwisie Renault, coś koło 4 zł / szt.

Po odkręceniu śrubek trzeba dobrać się do panelu sterowania nawiewem. Z tego co pamiętam jest na kilka zatrzasków, które trzeba zablokować żeby nie wskakiwały z powrotem jak będziesz się zabierał za drugą stronę. Ja podłożyłem kawałek papieru. Żarówki są 2 Trzeba uważać, żeby nie wyskoczyły sprężynki z pokręteł regulacji nawiewu. w sumie wymiana nie jest trudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nimrod32, 2 żaróweczki? Chyba masz na myśli podświetlenie oólne panelu.

U mnie nie świeci podgrzewanie tylnej szyby a świeci klima (domniemuję że od nowości oba były podświetlane), dodatkowo część panelu jest ciemna - więc chyba jedna z tych żaróweczek poszła.

 

Z twojego opisu ciężko wywnioskować co najpierw należy zrobić. Wg mnie (ale tego nigdy nie robiłem ale na podstawie mojego wydaje mi się) że należy po wyjęciu radia próbować najpierw wyjąć z zatrzaskówpanel i być może potem odkręcać. Gdybyś mógł to zebrać w kilka kroków aby jednak nie połamać niepotrzebnie palstików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Miałem chwilkę wolną i wziąłem się za tą nieszczęsną wymianę podświetlenia. Jest to instrukcja dla nie posiadających kodu do radia ;)

1.Najpierw oczywiście trzeba wyjąć radio (najlepiej całkowicie bo wtedy jest wygodniej) ja wysunąłem je tylko i przez całą naprawę wisiało na kablach. Do wyjęcia użyłem zwykłych gwoździ ;) fot. 1

2.Następnie trzeba podważyć osłonę lewarka zmiany biegów, najlepiej równomiernie fot.2

3.Teraz podważamy od tyłu część z przyciskami awaryjnych i blokady centralnego, u mnie poszło lekko fot. 3

4.demontujemy dolną obudowę dźwigni zmiany biegów, śruby są trzy jak na fot. 4

5.teraz odkręcamy 2 dolne śruby konsoli środkowej fot.5 i wyszarpujemy konsolę z zatrzasków patrz też fot. 6

6.odkręcamy dwie śrubki przy pokrętłach i wysuwamy je fot. 6 a następnie delikatnie odpinamy przednią część pokręteł wystarczy podważyć paznokciami. Uwaga! Jak już wspomniał „nimrod32” trzeba uważać na sprężynki i przedłużenia diod, najlepiej kiedy się to robi w aucie tak jak ja to podłożyć jakąś szmatę pod pokrętła żeby nic nie uciekło Fot.7 te sprężynki są w części którą zdejmujemy fot. 8

7.No i mamy żaróweczki fot. 9

Składamy oczywiście w odwrotnej kolejności. Życzę powodzenia!

post-25046-1273760532_thumb.jpg

post-1-1273760532_thumb.jpg

post-1-1273760533_thumb.jpg

post-1-1273760534_thumb.jpg

post-1-1273760535_thumb.jpg

post-1-1273760536_thumb.jpg

post-1-1273760537_thumb.jpg

post-1-1273760538_thumb.jpg

post-1-1273760539_thumb.jpg

  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 4 miesiące temu...

U mnie nie pali się przycisk Start/Stop oraz prawe pokrętło od regulacji pozycji dmuchawy. Reszta jest w porządku, czy możliwe, że przepaliła się jedna z tych żarówek z konsoli środkowej? Jeżeli przepaliła się prawa żarówka, to czemu nie pali się Start/Stop. Czy przycisk Start/Stop nie ma osobnej żarówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przycisk Stop/Start ma osobną żarówkę w środku tego przycisku? Jak się tam dostać? Ponowiam pytanie, jeżeli nie świeci mi tylko prawe pokrętło od regulacji pozycji dmuchawy to znaczy,że przepaliła się prawa żarówka z konsoli?

Edytowane przez LEvEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk start ma w środku swoje podświetlenie. Natomiast w panelu nawiewu o ile się nie mylę to są 2 żarówki 1,2W. Jak już to będziesz wymieniał to proponuje założyć od razu dwie nowe żarówki i to ledowe. Idzie takie kupić. Nic nie trzeba przerabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej w poście nr6 masz pokazane jak dostać się tam, a przycisk (widać go od tyłu na zdjęciu nr7) musisz wyjąć z tego panelu/maskownicy, wypinasz od tyłu wtyczkę i od wewnątrz masz dwa zatrzaski i wyjmujesz przycisz. Można powiedzieć że przycisk składa się z dwóch części obudowy, cześć ruchoma blokuje się też na dwóch zatrzaskach (za sprężynkę robi gumka w środku).

Jak poszukasz na necie to i znajdziesz zdjęcia jak wygląda rozebrany taki przycisk jest identyczny jak Megane II.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!