Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału korbowego


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Mam to samo, dziś byłam podpiąć ją pod komputer.

Okazało się ze to czujnik położenia walu korbowego . Koszt na prawy ok 200zł

 

[ Dodano: 2009-09-07, 20:20 ]

w serwie oczywiście ale dasz sam rade wtedy ok 100zł. Gdyby nie paznokcie sama bym to zrobiła hhahahahhahaaaahah

 

Prosiłbym o zapoznanie się z regulaminem forum i pisanie w naszym języku :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska,

Przeszedłem wszystkie etapy o których piszecie na temat czujnika położenia wału (OE 7700103069A):

- czyszczenie czujnika i samej wtyczki

- pomiar na zimno (205)

- pomiar w temperaturze pokojowej (236)

- pomiar w temperaturze 80-90 C (280)

(z tego co wyczytałem powyżej - mieści się w normie)

Pytanie jak oporność ma się zmieniać jeśli do czujnika przybliża się metalowy przedmiot ???

- u mnie wahania te nie były tak znaczne

Po wymienionych wyżej czynnościach - auto nadal nie pali - tzn czasem pali, ale jak trzeba to nie pali i trzeba je holować :mrgreen:

Nie chcę wyrzucać pieniędzy na nowy czujnik, żeby tylko okazało się że to nie on jest przyczyną awarii (niestety nie mam zaprzyjaźnionego sklepu który by czujnik pożyczył na sprawdzenie).

Czy macie jakieś sugestię jak można jeszcze sprawdzić ten czujnik ??

Lub znacie jakiś rzetelny warsztat, który zna się na temacie w okolicy Piekar Śląskich?

Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz na zlocie w Oświęcimiu?

Mam taki czujnik leży w szafie już od dwóch lat nie używany chętnie się go pozbędę.

Inna sprawa, że twój problem może być związany z kabelkami, spróbuj przedzwonić kabelki od czujnika do pinów ECU, szczególną uwagę zwróć na wtyczkę, tal często może coś nie kontaktować i stąd Twoje problemy.

Z tego co wyczytałem, to nie zmienia się oporność, a jak już to w niewielkim stopniu. Generowany jest impuls napięciowy. W końcu to elektromagnes z nawiniętą cewką, Obracające się koło zamachowe zmienia pole magnetyczne i tym samym generuje napięcie, Na podstawie szybkości zmian komputer odczytuje prędkość obrotową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

Posiadam Renault Scenic 2000r 1.6 16V. Mam problem z odpalaniem samochodu. Bez względu na warunki atmosferyczne czy częstotliwość jazdy wiesza się czujnik. Po restarcie ( wyciągnięcie i włożenie po chwili wtyczki) silnik zaczyna pracować bez problemu. Czy przyczyną może być wada czujnika czy może elektroniki? Dodam, że mam nowy akumulator i z rozrusznikiem wszystko w porządku. Samochód jest na gaz, instalacja BRC - czy może mieć to coś wspólnego? Czujnik - Siemens. - testuję już trzeci i ciagle to samo.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam Panów :) z racji tego że jestem kobieta liczę na wyrozumiałość i poradę. No więc jestem posiadaczką reni megane z 97 1,6 55kW wersja RT . No i ona od jakiś 2 tyg. "szaleje" po przejechaniu ok 20 km i rozgrzaniu się jak stoi na"luzie"strasznie szarpie i nie trzyma obrotów. Po wrzuceniu 1,2 i 3 trzeba dłuuugo trzymać nóżkę na gazie aż się wkręci na obroty i zacznie jechać "normalnie" . Drodzy Panowie co to może być... Słyszałam,że albo przepustnica albo czujnik wału.. w najmniej problemowym przypadku cewki lub przewody :| Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Również się podepnę do tematu.

Od jakiegoś czasu mam problem z uruchomieniem rozgrzanego silnika (czyli typowy objaw czujnika). Tzn. jak podjadę pod sklep, pójdę na zakupy na ok 15-30 min. i po powrocie chcę odpalić, auto pali ładnie, ale po 1-2 sek. spadają obroty i gaśnie. Oczywiście jak przegazuję i potrzymam nogę na gazie to nie zgaśnie, ale przez jakis czas obroty i tak falują i są niskie (poniżej 700).

Wykręciłem czujnik, złącza psiknięte kontaktem, czujnik wyczyściłem (było na nim trochę opiłków metalowych).

I jeszcze jedno pytanie - na zdęciu widzę, że nowy czujnik ma końcówkę metalicznie błyszczącą. U mnie jest jakby zamalowana na czarno (albo jakiś syf to zalepił). Nie wiem czy mogę to papierem ściernym wyczyścić do połysku, bo szczoteczką i rozpuszczalnikiem to "czarne" nie schodzi <ok> ??????

A oczywiście objawy nie ustąpiły ani trochę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak czyściłem. Niestety tego czegoś czarnego zmyc się nie da i oczywiście nic to czyszczenie nie pomogło. :-/

To jest dosłownie jak gumowa powłoka na metalu .....

 

I jeszcze jedno pytanie: to jest moja pierwsza meganka (i podejrzewam, że ostatnia), więc nie wiem jak głośno powinien pracować silnik 1.4 ??? Wydaje mi się, że po otwarciu maski jest dość głośny w okolicy cewek zapłonowych. Dźwięk jakby zawory albo jakaś nieszczelność w porównaniu do Hodny czy Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię, ale dopiero jutro, bo dzisiaj jestem cały dzień zajęty, a trzeba trochę czasu poświęcić na wykręcenie go.

I przy okazji nagram dźwięk silnika, który mi sie nie podoba. Bo poprzedni właściciel przed sprzedażą wymienił jeszcze rozrząd i może coś nie tak założyli i wszystkie problemy od tego ... :-?

Tak czy inaczej będzie i zdjęcie i dźwięk .

Aha i oczywiście pomiary czujnika wykazały że jest OK - 240 koHm

 

[ Dodano: 2010-03-30, 08:52 ]

Zdjęcia nie zamieszczam, bo czujnik wyczyściłem drugi raz ostrą ściereczką z benzyną ekstrakcyjną. Błyszczy teraz jak nowy, ale niestety efekt taki sam, czyli żaden :-?

Nadal problem z odpaleniem rozgrzanego auta - pali ale zaraz gaśnie jak nie przytrzymam na obrotach ok. 2000 przez jakieś 20 sek. przynajmniej.

Wszystkie styki już sprawdzone, psiknięte kontaktem, cewki sprawdzone ....

 

A możecie mi wskazać na tym zdjęciu wyżej, który to czujnik położenia wałka? Bo może to jego wina, tylko znalazłem na forum że jest pomiędzy 1 i 2 cylindrem (myślę że od lewej się liczy <ok> ) ale niestety między nimi tylko na kolektorze jest jakiś czujnik (ten od przodu widoczny), którego nie mogę za hu.... wyjąć, bo boje sie że go urwę, tak mocno siedzi :evil:

 

[ Dodano: 2010-03-30, 10:31 ]

Kurcze, czy w 1.4 jest wogóle ten czujnik ?? :roll:

 

[ Dodano: 2010-04-06, 12:50 ]

Szkoda, że nikt nie podłącza się do dyskusji :-|

W sobotę odpiąłem jeszcze akumulator i potem "przyuczyłem" czujnik wg opisu z instrukcji serwisowej metodą jazdy na 3 biegu. Dalej to samo :evil:

Co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

po dwóch dniach intensywnego wpatrywania się w forum i pod maskę udało mi się zlokalizować czujnik, do którego dostęp jest mocno średni. I teraz mam w związku z tym pytanie jak on jest podłączony - czy nie będzie problemu z podpięciem ponownym bo z tego co widzę to trzeba to będzie robić dość po omacku... Chyba że jest jakiś sposób na łatwiejszy dostęp - oświećcie mnie proszę. Ile tak jest wtyczek? 2 czy 1?

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak on jest podłączony

są dwa rodzaje czujników:

-z kablem

-bez kabla

Różnica polega na tym, ze te z kablem mają wtyczkę na końcu kabla a te bez kabla mają wtyczkę już razem z czujnikiem, wystarczy odbezpieczyć i rozłączyć wtyczkę, odkręcić 2 śrubki (klucz 10) i to wszystko. Czyścisz, mierzysz oporność i składasz. Tylko tyle <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że jest jakiś sposób na łatwiejszy dostęp - oświećcie mnie proszę

Zdejmij puszkę rezonatora i razem z rurą dolotu powietrza, bez problemu będziesz miał dojście do czujnika. Wyjęcie, wyczyszczenie i założenie zajmuje 5 min, zaopatrz się nasadowy klucz 10,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!