Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja gazowa do megane I 1.6 (90km)


bartles

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

orientujecie się może jaka instalacja byłaby odpowiednia do meganki I kombi 2001 rocznik , silnik 1,4 16v 95 km ?

 

Spotkałem się już z gazem w moim poprzednim aucie, tam bodajże miałem instalacje zwykłą,nie sekwencję przy silniku 2.0 w Lagunie I i super się sprawdzała, spalanie w lecie ok 8/9 na 100km.

 

Ile mogłaby mnie kosztować dana instalacja do meganki ?( butla może być w kole zapasowym albo w bagażniku)

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Potrzebuję pomocy odnośnie poszczególnych podzespołów instalacji gazowej.

Auto Megane 1, K7M 720, przewidziana instalacja 2-giej generacji.

1. Jaki reduktor najlepiej wstawić. Ważne jest, aby posiadał to zabezpieczenie przed bezwładnością membrany.

2. Jaki komputer. Tutaj w sumie najlepszy stosunek cena/jakość.

3. Jakiej wielkości/pojemności butla. Przewidziana jest toroidalna we wnękę koła zapasowego. Najlepiej jak największa, ale nie wystająca z podłogi.

Jeżeli występują jakieś inne newralgiczne elementy instalacji, to proszę dopisać. Lub też jeżeli jest to lepsze rozwiązanie, to jaki zestaw (komplet).

 

Dodam jeszcze, że przewiduję wlew gazu pod klapką wlewu benzyny.

 

Proszę również o nie pisanie postów typu " ja mam komputer firmy X i jest ok", albo "ja mam reduktor firmy Y i nie narzekam". Proszę o odpowiedzi osoby, które mają doświadczenie z co najmniej dwoma poszczególnymi elementami różnych firm. Najlepiej osoby zajmujące się tym zawodowo.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Emmegas ML94

2. Stag 100 + mikser szczelinowy dobrze dobrany

3. W koło wchodzi butla o pojemności około 30 l LPG.

Niektórzy gazownicy zamiast miksera oraz prostego komputera wrzucają dwa wtryskiwacze i komputer pokroju STAGa 4 (IV generacja).

Jednak jest to droższa opcja i mało kto to potrafi dobrze ogarnąć.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się mimo wszystko nad normalną sekwencją, bo auto ma wielopunktowy wtrysk..

Koszt nie będzie wiele wyższy, a auto będzie lepiej jeździło i mniej paliło.

Do tego silnika spokojnie wystarczy Stag 4, wtryskiwacze OMVL Reg Fast i Tomasetto Alaska.

W porównaniu do II generacji zapłacisz więcej o jakieś 300 zł, ale warto.

Praktycznie nie odczujesz różnicy w jeździe na gazie, czy benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki za info.

W sumie, podjadę do gazownika i zapytam o różnicę cenową między proponowanymi przez Ciebie instalacjami. U mnie w mieście jednak to nie musi być 300 zł, a np. 600 zł. A na taką dopłatę pozwolić sobie nie mogę. Dlatego muszę się do niego udać.

Jest jeszcze jedna rzecz. U mnie ostatnio gazownicy są tak zawaleni robotą, że wstawiają po 2-3 instalacji dziennie. Boję się, że zrobią mi nawierty w kolektorze na odpierdziel, czyli bez zdejmowania kolektora i w odległości jak sięgnie wiertarka. A patrzeć im na ręce nie mam czasu (i pewnie oni też by na to nie pozwolili).

 

Edycja:

Byłem u gazowników. Powiem Wam, to jest przerażające !

Ceny za IV generację oscylują w granicach 2300-2700 zł. Za 2300zł to u Pana Heńka w garażu, a 2700zł za robotę u niby najlepszego w mieście.

Dodatkowo żaden nie chciał nawet rozmawiać o II generacji. Oprócz jednego, który może mi to zrobić za 1900 zł, ale nie da gwarancji że będzie to działać.

Jeszcze jedna kwestia. Nikogo nie obchodziło to, co polecił mi kolega Pawel. Sami chcą włożyć nie wiadomo co i nikomu o tym nie mówiąc. Jeden powiedział nawet, że wtryskiwacze OMVL Reg Fast to największe dziadostwo i wkłada tylko Valtec-i.

W ogóle fajnie to wyglądało. Biegałem za kolesiem, a on biegał od samochodu do samochodu i w każdym po trochu coś dłubiąc. W sumie we 3 obskakiwali tak ze 20 aut, na placu przed warsztatem. Oczywiście w każdym z nich popełniali instalację LPG :)

Rzecz jasna, do takich "fachowców" (i z takimi cenami), to ja auta nie wstawię.

Zatem polećcie dobry (i z realnymi cenami) zakład, nawet w promieniu 100 km od Mławy. Przedmieścia Warszawy (w kierunku na Olsztyn) też mogą być.

Pozdrawiam i przepraszam za mały off-top.

PS- kolego Pawel. Tak jak mówiłem. Różnica między II gen. a IV gen. wyniosła 800 zł. Tylko ten najdroższy chciał w ogóle o tym słuchać.

 

Edycja 2:

LPG zainstalowane:

-STAG 4;

-Tomasetto Alaska AT-09;

-Valtec (czerwone);

-butla 44L, toroid;

-wlew pod klapką;

Koszt całkowity 2350 zł. Jeździ się (pierwsze wrażenie) lepiej niż na benzynie. I ten banan na twarzy: "do pełna" kosztowało mnie 73 zł (zostawili trochę w butli, jak instalowali).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dlaczego nikt nie chce ze mną rozmawiać o instalacji 2 generacji do mojej Meganki K7M 90km, każdy gazownik wciska mi sekwencje za 2500zł, gdzie ja chce zwykłą 2 gen za maks 1500zł. Z tego co widze w tym temacie wszyscy polecają 2 gen do tego silnika i to podobno jezdzi wiec nie wiem dlaczego gazownicy mówią że tylko sekwencja bo wtrysk wielopunktowy... wiecie gdzie w okolicy Tarnobrzeg, RZeszów, Mielec założe 2 gen??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciska mi sekwencje za 2500zł, gdzie ja chce zwykłą 2 gen za maks 1500zł

Ja jak zakładałem, to miałem do wyboru: 2 generacja za 1900 zł bez gwarancji lub sekwencję za 2300 zł z roczną gwarancją. Wybór był raczej oczywisty.

tylko sekwencja bo wtrysk wielopunktowy

A jaki jest sens uwsteczniać silnik. Druga generacja działa na zasadzie gaźnika, a sekwencja jak wielopunktowy wtrysk. Skoro auto jest na wielopunktowym wtrysku, to i taki LPG powinien być zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się, ale 1500zł a 2500zł to jest różnica, tej drugiej kwoty nie moge wydać a patrząc na wypowiedzi użytkowników wszystko na 2 gen działa jak należy, polecisz coś z mojej okolicy kto mógłby sie zająć 2 gen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!