Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekonajcie mnie do gazu :)


marekl9

Rekomendowane odpowiedzi

grog, Tu masz garść danych: http://www.autowis.com.pl/?dzial=43 Niestety z marca 2009. W Polsce w CNG zazwyczaj wchodzą przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej, gdyż tam jest gdzie te odpowiednio wielkie zbiorniki zamontować, trasy zazwyczaj są krótkie, pętle zazwyczaj w pobliżu własnej stacji tankowania gazu ziemnego, a przebiegi dzienne duże, co szybko amortyzuje koszty związane z montażem i obsługa instalacji.

W sumie do prywatnego auta osobowego, pomimo niskiej ceny gazu ziemnego, instalacja taka raczej jest nieopłacalna i mało komfortowa ze względu na małą ilość ogólnodostępnych stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy szukałem informacji na temat instalacji, każdy radził: "lepiej nie oszczędzaj, żeby dwa razy nie jeździć". Z drugiej strony, masz 2 lata gwarancji i jeśli coś ma się sypać, to w tym okresie z pewnością się sypnie (oczywiście w zależności od przebiegu w tym okresie). No i bankowo gwarancja będzie honorowana jeśli robisz przeglądy w warsztacie, który tworzył to dzieło ;)

Wlew gazu pod klapką? u mnie nie wymagało to dopłaty, nie wiem czy to norma. Przeglądy regulacyjne zwykle obciążone są jakąś opłatą. Właśnie jestem po pierwszym kontrolnym - jeszcze bez opłat. Nie wiem jak będzie dalej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po pierwszym kontrolnym - jeszcze bez opłat. Nie wiem jak będzie dalej.

 

Ja też byłem na kontrolnym po 1k km, niestety u mnie komp STAG się sypnął i mi wymienili go ;D , z tego co się orientowałem to u mnie przegląd gazowy kosztuje 110 zł, i tak co 10kkm ( ale to u mnie w Toruniu , gdzie zakładałem), ceny zapewne będą różne w każdym zakątku Polski ;P

co by nie było offtopa to powiem, że gaz przemawia by go założyć. Wczoraj tankowałem LPG ponieważ się skończył, na pełnym zbiorniku LPG 45L z którego wyjeździłem 35L (ok. 10L zostało, ale jak to w LPG'u bywa nie da rady wyjeździć wszystkiego) zrobiłem 460km (praktycznie samo miasto, gdzie do roboty jade o 5 rano to ruchu na drodze nie ma więc i spalanie jest przyjazne, i około 40km trasy poza miastem), ale do tego trzeba odjąć ok. 15km bo zanim komp przełączy na gaz to zawsze się robi te kilometry na PB. Dodam jeszcze, że za instalkę dałem 2050zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to Twoje spalanie wynosi 7,1 litra tak ? obawiam się ze mieszanka jest zbyt uboga jak tylko tyle spala Ci auto

napisz coś więcej o swojej instalce bo to ze masz komputer staga to już wiemy. a gdzie reszta elementów ?

 

p.s. strasznie dobra cena tej instalki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przeglądy za free, płacę tylko za materiały, mogę codziennie przyjeżdżać i podpinać go pod kompa za darmochę.

U mnie spalanie w mieście z moja ciężką nogą 10,1-10,5.

Teraz jestem na etapie testowania stacji bo tu są różnice.

Na schellowskich gazie wyszedł mi 12,5 i poszedł 180km/h. zatankowałem na luk oil pokonałem ta samą trasę i scenic spalił 10,5 i poszedł 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz coś wiecej o swojej instalce

Wypiszę to co mam na homologacji.

reduktor Zavoli, zawór gazowy BRC, wielozawór tomasetto.

Ogólnie to ostatnio jeżdżę trybem emeryt, staram się jeździć z jak najlżejszą nogą, unikam podjeżdżania na "luzie", pseudo eko-driving ;P ewentualnie może rzeczywiście zrobiłem więcej km na PB . Zapytam dlaczego uważasz, że zbyt niskie spalanie i mieszanka uboga, w sensie jakie to ma skutki uboczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się ze mieszanka jest zbyt uboga
Trochę pochopny wniosek. To nie IIgen. W IVgen to ECU steruje mieszanką. Jeśli ustawisz niski mnożnik w celu zubożenia, to ECU i tak wydłuży czasy wtrysku aby wzbogacić. Jak się przegnie z mnożnikiem, to wyskoczy błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robiłem trasę ok. 1400 km (w tym parę godzin korków w Warszawie i Łodzi) i wyszło mi, że średnio spalił 7,5 - 7,8 l gazu. Aż byłem zaskoczony, gdyż byłem nastawiony na 8-9. Przed wyjazdem byłem na regulacji bo wydawało mi sie, że miałem albo zbyt ubogą lub bogata mieszankę, gdyż trochę się dusił jak zmniejszałem obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jestem zadowolony z instalacji.Spalanie ok.10l w trybie miasto i 8l na trasie(ale jak przycisnę na autostradzie to też spali 10l.Instalacja całkowicie związana z Ecu samochodu tzn. jak skrócisz czas wtrysku gazu to Ecu samochodu wydłuzy czas wtrysku benzyny, nie można tu przedobrzyć i zrobić zbyt ubogą mieszankę.Nie oszukujmy się jednak auto nigdy nie będzie chodzić na LPG jak na benzynie, chociaż można to tak wyregulować żeby różnica była jak namniejsza.Ekonomia jest jednak dla mnie najważniejsza-jest po prostu taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!