Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 1.5


rolex

Rekomendowane odpowiedzi

Ale Panowie należy zaznaczyć że mówimy o w miarę dynamicznej jeździe. Czyli jak mnie wkurza emeryt wlokący sie przede mną to wciskam buta i wiem że zdążę przed tym z przeciwka co niekoniecznie musi (na pewno będzie dużo trudniejsze) dla silnika 1.5DCi. Na co dzień na pewno 1.5 DCi starczy do normalnej spokojnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedros, autor wątku pytał o 1.5 DCi i moja wypowiedz dotyczyła tego właśnie silnika a nie 120KM 1.9DCi.

OK. Doczytałem. A że pierwszy link nieaktywny to się zrobiła mała konfuzja... ;)

Grand Scenic z 1.5 rzeczywiście może być mało 'aktywny'. Da się pewnie tym jeździć, ale w sytuacji podbramkowej może się tej mocy i momentu okazać za mało, żeby się nie trzeba było skupić na machaniu drążkiem, zwłaszcza przy załadowanym autku, bo solo pewnie dużej różnicy nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie porównywałem 1.9 czy 2.0 do 1.5 - bo to oczywiste co jest lepsze. Pytanie zakładającego temat było, czy 1.5 nie jest za słaby. Odpowiedziałem, że moim zdaniem jest za słaby i jako przykład podałem mój 2.0 (i dodam teraz też 1.9) jako minimum (no dobra: optimum zakładając jakie w ogóle w tych autach były silniki).

Dłuższy mój wywód dotyczył głównie postu piotrka305 - który odczytałem jako: 1.5 ma 200Nm (a więc więcej niż benzyna) i nim się jeździ lepiej, bo tak, bo ma więcej Nm. I próbowałem udowodnić, że nie jest to prawdą. Zaapelowałem, aby nie oceniać tych silników subiektywnie ("jeździ się lepiej" - ale co to oznacza?). Odniosłem się do zmierzalnych wartości (przyśpieszenie, prękośc max). Nadal tutaj czytam, że dieslem jeździ się dynamiczniej. Jakim dieslem? Z zasady, każdym? Nie. Tylko tym "mocniejszym". Mocniejszą benzyną tez sie jeździ dynamiczniej. Normalne - im mocniejszy silnik, tym jeździ sie dynamiczniej, szybciej. Mocniejszym silnikiem, a nie dieslem z zasady. Zwróciłem uwagę, że ten samochód jest dosyć ciężki. Gdybym miał te swoje 136KM w swoim poprzednim samochodzie o masie równej 1000kg - to bym był "królem szos". W scenicu - to pozwala tylko do "normalnej" (nie definiuję normalnej) jazdy.

W dieslu chodzi o to, że bez utrzymywania motoru na wysokich obrotach można sobie jeździć dynamicznie

Po prostu protestuję przed takimi ogólnymi jak wyżej zacytowanym stwiedzeniu. Które odczytuję, że w dieslu z zasady jeżdzi się dyamiczniej, bo jest dieslem. No sorry - ale chyba nie chodzi tutaj o 1.5 (85)? Takie uproszczenia j.w. wprowadzają w błąd. Bo tym (1.5 - 85) się nie da dynamicznie jeździć. To jest za słabe do tego auta. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest przejechanie się kilkoma modelami. Ale nie każdy ma możliwość niestety.

Jeżeli już ma być diesel - to tak jak wszyscy wyżej piszą: należy szukać 1.9, ewentualnie 1.5 (105), w ogóle nie brać pod uwagę 1.5 (85)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mój tata śmiga właśnie Grand Sceniciem 1.5 dCi 105KM i dorzuce swoje 3 grosze do tematu. Generalnie Scenic czy Grand Scenic to auta raczej (nie)wyścigowe, lecz służące do komfortowego i bezpiecznego przewozu członków rodziny do celu. Trudno też porównywać wrażenia jazdy autem ciężkim 1,5 tonowym o dość dużych gabarytach do auta mniejszego. Odczucie jazdy jest zupełnie inne, nawet jak ma się pod maską 130 koni. Do czego zmierzam. Otóż uważam, że jeśli to autko ma służyć do celów do których zostało zaprojektowane, to absolutnym minimum jest tutaj silnik 1.5 dCi 105koni, im więcej tym lepiej. Scenic z tym silnikiem na pewno nie jest żółwiem na drodze, jak niektórzy uważają, bo autkiem tym bardzo sprawnie można się poruszać. Faktycznie ma się wrażenie jeżdżąc nim, że nie przyspiesza jak rakieta, ale ciągnie auto do przodu. Różnica między 1.5 dCi 105km a 1.9 dCi 120km nie jest duża. W praktyce w GSceniu nie do zauważenia. Jeździłem obydwoma. Różnicę czuję, gdy wsiadam do swojego Stila 1.9 JTD 115 koni, 1275kg. Nie dość, że lżejsze, to jeszcze mniejsze i tutaj wrażenia z jazdy są bardziej ekscytujące, bo czuć wgniatanie w fotel. Dlatego, jak będę kupował kiedyś autko 'ala' van będę zwracał uwagę na względy praktyczne, a nie moc silnika, ale tutaj zastrzegam, że minimum 100 koni jest wskazane, najlepiej w dieslu. Chcąc mieć rakiete w GScenicu zachęcam gorąco do kupna diesla z 150 konnym silnikiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że jeździłeś takim przynajmniej rok i możesz coś więcej napisać nt. autka i silnika. W takim razie podziel się proszę jakimiś jeszcze "konstruktywnymi" twierdzeniami jak wyżej. Z przyjemnością poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak: super silnik dla tych, co nie potrzebują "pałerów", codziennej jazdy ze 130 km/h na blacie i lubią niskie spalanie z kulturą pracy.

posiadam od prawie roku 1,5 dCi 101 KM i jestem baaardzo zadowolony, bo oprócz super spalania, przyjemnego pomruku, dobrej elastyczności udało mi się kilkanaście razy zostawić na skrzyżowaniu dużo lepsze benzynówki. to tylko tak dla porównania, bo ściganie się spod świateł mam juz za sobą.

nie wiem, jak słabsze jednostki, ale 101 KM bardzo dobrze daje radę z 1,5 tonowym autem, jeździmy często 2 + 2 + bagaże dla dzieciaków, wózek etc etc. przyspieszenie tej jednostki potrafi czasami wprawić w osłupienie.

spala.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze dodać że miałem okazję dzisiaj przejechać się GS 1.9 DCI 130KM.

Jak dla mnie silniczek idealny pod tą budę, jak ja bym miał wybierać to właśnie ten silniczek.

Słabszym też by można było spokojnie jeździć ale przy wyprzedzaniu autko ciągnie przyjemnie jak na tą mase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!