Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W sporej ilości postów czytam o zawiasach pokrywy bagażnika jako o wielkim jego minusie. Chciałbym się dowiedzieć w czym dokładnie przejawia się problem. Czy chodzi o rozmieszczenie zawiasów, które w trakcie zamykania wchodzą w przestrzeń bagażową, uniemozliwiając jej prawidłowe wykorzystanie? Jeśli tak to w Toyocie Corolli którą jeszcze posiadam jest podobny problem. Trzeba się trochę nakombinować nieraz pakując więcej rzeczy. Czy we Fluence strasznie daje się to we znaki? Pytam, bo zamierzam nabyć to auto, a że często przewożę dość sporo bagażu + wózek dziecięcy, może być to dla mnie problem

Pozdrawiam

 

Dodano: 25 paź 2011 - 07:06

Ohoho, pustawo tutaj, tylko wiatr wirtualny wieje

No to może jeszcze jedno pytanie do posiadaczy Fluence'a. Gdzieś w internecie znalazłem opinie o dość słabej jakości a raczej o miękkim lakierze stosowanym przez Renault. Ktoś tam nawet ostrzegał, że w jego przypadku, gdy kupił pojazd w kolorze bodajże czarnym, to odprsyki były takie widoczne po niecałym roku jazdy, że naprawde drażniły oko powodujac, że pojazd yglądał na znacznie starszy niż w rzeczywistości. Czy ktoś z właścicieli może odnieść się do tego tematy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z czarnym lakierem tak właśnie jest, tzn. małoodporny na ptasie odchody, również odpryski mam ma plastikowych elementach w drzwiach. Po 10 minutach od pojawienia się odchodu ptasiego na masce w upalny dzień na lakierze pojawiły się niedające się usunąć przeze mnie wrzery. Teraz wożę wodę i szmatkę i po prostu od razu staram się usuwać- szkoda gadać. :) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wprawdzie megane III, a nie fluence, ale mam pewne praktyczne przemyślenia co do tego modelu. Miałem poprzednio megane II sedan luxe privilege 2,0 i niedawno również rozważałem zakup fluence jako kontynuacji. Jednak po dokładnym zapoznaniu się z fluence porównałem go do megane II sedan i stwierdziłem, że to ogromny krok w tył. Ktoś tu napisał,że fluence jest tańszy od megane i ma lepsze wyposażenie. Nie jest to zgodne z rzeczywistością i zależne oczywiście od wersji. Fluence z godnym uwagi silnikiem (nie 1,6 bo to nieporozumienie w tak ciężkim samochodzie) i dobrym wyposażeniem jest w takich samych cenach, o ile nie droższy. Niestety fluence mocno zalatuje koreanizmem (samsung SM3) i to widać, i czuć. Bagażnik fluence to prymityw w rodzaju jakiejś toyoty - zawiasy druciane, deska wewnątrz. W megane II sedan były eleganckie teleskopy i łamana wykładzina, pod którą były schowki. Fluence nie ma w ofercie silnika 1,4 Tce. Z kolei wybór silnika 2,0 to spalanie w mieście 11-12 l/100 (wiem, bo tak miałem). Wygląd to rzecz gustu,więc się nie wypowiadam, ale megane II sedan był niżej zawieszony i zgrabniejszy. We fluence nie przewidziano także świateł do jazdy dziennej. Być może to dla niektórych drobiazgi, ale na dalszą metę robią się istotne. Jedyne co ma fluence, a czego nie ma megane III to te ozdóbki chromowane i zasłonki w tylnych szybach. Wg mnie jak ktoś chce mieć większy samochód to megane III kombi 1,4 Tce lub diesel jest znacznie lepszym wyborem. A co do czarnego lakieru i ptasich kup to żaden lakier tego nie przetrzyma w dłuższym czasie.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zauważyłem, że Fluence nie ma pokręteł do regulacji intensywności przepływu powietrza przez środkowe kratki wentylacyjne czyli w praktyce nie można odciąć wypływu powietrza w ogóle ;) ciekawe jak to jest w upalny dzień bo u mnie w Megii jest tak, że przy automatycznej klimie wtłaczane jest powietrze (czyt. zimne) głównie przez środkowe kratki wentylacyjne co dla bardziej wrażliwych może być dokuczliwe :) poza tym manetki pod kierownicą sterczą jak jakieś rogi co brzydko wygląda ;) w Megii są zgrabniejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopływ powietrza "w ogóle" można odciąć naciskając przycisk off. Wtedy nic nie dmucha. :) A z tymi pokrętłami, to faktycznie głupia oszczędność paru euro (w MIII od wersji Expression wzwyż jest). Mnie też tego brakuje. Manetki mi nie przeszkadzają (może dlatego, że nie przyglądałem się tym, montowanym w Megane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedstawiłem tutaj sytuacje włączania się klimy po wejściu do rozgrzanego auta w trybie AUTO :) a jest tak, że max zimnego powietrza wtłaczane jest przez środkowe kratki wentylacyjne tworząc małe tornado (uważam, że wentylacja jest bardzo dobra) mając te pokrętła w Megii bez potrzeby zmiany ustawień na wyświetlaczu klimy mogę sobie regulować przepływ tego powietrza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Fluence jest z 2010 jak narazie lakier się trzyma całkiem nieźle ostatnio poruszałem się za tirem który musiał wyjechać z jakiejś budowy bo kurzyło się za nim i słychać było ciche odgłosy uderzającego o karoserię żwiru, piasku itp. który wypadał z pod kół ww ciężarówki ale po obejrzeniu na myjni lakieru nie zauważyłem niczego niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Martello napisał:

Ja mam wprawdzie megane III, a nie fluence, ale mam pewne praktyczne przemyślenia co do tego modelu
Fluence z godnym uwagi silnikiem (nie 1,6 bo to nieporozumienie w tak ciężkim samochodzie) i dobrym wyposażeniem jest w takich samych cenach, o ile nie droższy

No przecież Fluence z takim samym silnikiem co Megane waży zaledwie 25kg więcej. Czy taka różnica ma aż taki wpływ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to różnica między MII Sedan a Fluence to właśnie 25 kg. :) Inna sprawa, że faktycznie subiektywnie Fluence się gorzej rozpędza od Megane. Sam się zastanawiałem skąd to wynika, skoro (podobno) silnik i skrzynia są żywcem przeniesione z Megane. Szersze o 1 cm opony nie powinny chyba na to wpływać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;)

Może jest lepiej wyciszony i mniej słychać wycia silnika?
:D

Racja, to chyba to.

Ale żarty na bok, bardzo mnie to zainteresowało ponieważ rzeczywiście źródła podają, że silnik i skrzynia te same. rectosei, rzeczywiście masz takie odczucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież Fluence z takim samym silnikiem co Megane waży zaledwie 25kg więcej. Czy taka różnica ma aż taki wpływ? :D

Już z samych danych testowych wynika, że jednak fluence 1,6 jest prawie o 1 s wolniejszy od megane 1,6 do 100 km/l. Odbyłem parę jazd próbnych fluence 1,6 i jak porównałem go do mojego poprzedniego megane sedan II 2,0 to stwierdziłem, że fluence jest zdecydowanie za wolny, mimo że absolutnie nie czuję żadnych rajdowych aspiracji. Jakoś nie mogłem przeboleć, że właściciele thalii, o skodziarzach nie wspominając, bzykają mnie na światłach jak chcą. Nie chcę tu nikogo zniechęcać do fluenca 1,6 - po prostu ja bym takiej wersji nie wybrał, bo w moim mniemaniu zostałbym sprowadzony do poziomu - z całym szacunkiem - posiadaczy fabii i thalii. A zdecydowałem się w rezultacie na megane III, bo po pierwsze ujął mnie silnik 1,4 Tce, a po drugie chciałem już mieć nieco mniejszy samochód z praktyczniejszym bagażnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='leszeklb' timestamp='13200558 źródła podają, że silnik i skrzynia te same. rectosei, rzeczywiście masz takie odczucie?

 

Auto na pewno jest gorzej wyciszone od Megane II z tym samym silnikiem (miałem, więc mam porównanie). Do 90 km/h jest względnie cicho. Potem już raczej nie :D Nie wiem, czy na niższe osiągi a wyższe spalanie może mieć wpływ podwyższenie normy czystości spalin z Euro 4 do Euro 5. Chciałbym żeby ktoś mi to jednoznacznie wyjaśnił (ASO nie wie). Tak czy siak, u mnie odpadał zakup wersji 2.0 (ze względów finansowych, auto z tym silnikiem jest już za drogie). Mimo pewnych minusów, jestem zadowolony z zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypowiem się jako 'obserwator' obydwu modeli, Fluence i Megane, może w przyszłości nabywca(choć obecnie z pewnych względów wybrałbym Clio III): tak więc porównywanie Fluenca do Thalii czy Fabii jak ktoś tu pisał to lekka przesada. Fluence widziany z bliska robi wrażenie potężnej i dynamicznej a zarazem subtelnej konstrukcji. Można go porównywać z Corollą, Focusem, nawet Passatem i wcale w tym porównaniu nie ustępuje jeśli chodzi o nowatorski wygląd i 'powiew nowoczesności'( o co komuś chodziło z tym koreańskim charakterem, chyba raczej widać tu francuski polot). Wyższe zawieszenie w tym modelu należy uznać za atut gdyż czasem męczy częste uważanie na krawężniki i inne przeszkody np. w zimie. Fluence to limuzyna, która daje większy prestiż :D. Hatchback megane III, parkujący obok Fluenca wygląda może'skromniej',lecz jest również b.ładny, jednak Pan prezes niedużej firmy, która tnie koszty wsiadłby raczej do Fluenca niż Megane. Auto często kupuje się zwracając przede wszystkim uwagę na to jak wygląda, nie tylko 'rozumem' i zawsze będzie podział na zwolenników sedanów i hatchbacków, francuskich i niemieckich itp. We Fluence na pewno jest więcej 'za' niż 'przeciw'

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!