Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5.

Szaco - u mnie podobnie, porównywanie spalania w mieście to trudna sprawa, bo dla każdego miasto to co innego, u mnie w Wawie też wychodzi koło 11, dla mnie lux bo omega w tych samych warunkach paliła mi do 17 :-)

 

Trasa wychodzi mi 9,2.. trochę to dużo

Fakt trochę dużo, mi na trasce do Brna i spowrotem wyszło średnio ok. 7, przy tym sporo trasy było z jazdą ok. 120/130 km/h, bo trasa prawie w 100% dwupasmowa. Przy bardzo delikatnej jeździe i z użyciem tempomatu na trasce 200 km wyszło mi poniżej 6.

 

Sprawdzałeś realnie ile wchodzi do baku, czy piszesz co komputer wyświetlił? Może się myli? Mi się wydaje, że realne spalanie jest nieco niższe niż to co podaje komputer.

pozdro Nexus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że patrzyłem na spalania po komputerze.. W poniedziałek-wtorek zrobiłem 1500 km Warszawa-Bydgoszcz-Katowice-Wrocław-Warszawa. Spalanie wyszło 7,2 więc całkiem całkiem, zwłaszcza że miejscami predkość dochodziła do 170 (chwilowa). Generalnie spalanie się unormowało.. 50/50 miasto/trasa wychodzi 8 L/100 więc super uwzględniając masę auta, szerokie opony itd.. Zrobię test na km/bak będzie bardziej obiektywnie, zwłąszcza, że czekam mie 3k km na Chorwację.

 

Z innej beczki

 

1. 2L za 5 tysią więcej.. że też nie mogli dać takich silników od początku.. jednak czuje się, że 1.6 ma za mało mocy. Czasem strach wyprzedzać.. Trzeba będzie poczekać do końca gwarancji i coś pogrzebać w elektronice:( w sumie z 1.6 powinno się spokojnie 120 koni zrobić?

 

2. Powyżej 130 rzeczywiście robi się głośniej. Obroty są już spore więc silnik daje o sobie znać...

 

3. Przekroczyłem 5 k km, w salonie wspominali o wymianie oleju i filtra po takim przebiegu. Co o tym sądzicie. Robić? W sumie to pierwszy olej i może jednak warto wywalić te wszystkie odpadki z dotarcia?.

 

4. Jasne wnętrze wcale nie jest takie straszne w utrzymaniu. Nie jest źle, odkurzanie raz na 2 miesiące powinno wystarczyć, co innego mycie czarnego lakieru... co 2-3 dni :-) no ale coś za coś.

 

 

SZACO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zasugerowali wymianę oleju po 15K km. Po rozmowie z wieloma osobami doszedłem do wniosku iż płacenie 450zl za olej i filtr jest bezsensu skoro producent nie sugeruje takiego zabiegu. To są nowoczesne silniki, docieranie jest śladowe IMHO - ja postanowiłem nie wymieniać do 1 przeglądu. BTW mój szwagier wymieniał w nowym Fordzie Ka swojej zony właśnie po 5K kilometrów. Jak zobaczył ten olej to stwierdził, że to bez sensu bo olej był zdrowy... IMHO nakręcanie na wydatek, nic więcej. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po latach za kierownica Japow zaczynam mieć już ich troche dość. Tak jakos wychodzilo, ze jak przychodzilo co do czego, to kupowalo się Japa “dla świętego spokoju”.

 

Przydalaby się jakas odmiana, glownie chodzi o miękkie zawieszenie, kłopot polega na tym, że teraz wszystko jest tak beznadziejnie sztywno zawieszone, ze jest niby trend polegajacy na tym, ze odchodzi się od miękkich zawieszen ze względów bezpieczeństwa - tak to wszedzie tlumacza sprzedawcy.

 

Tylko co mnie to obchodzi? Jezdze zgodnie z przepisami, nie szaleje i mam gdzies wyścigi. Dochodza mnie sluchy, ze podobno wlasnie Fluence lubi się z polskimi pseudo-drogami, chociaż z drugiej strony w prasie w testach gdzie nie przeczytac to narzekaja ze to nawet jest zbyt niebezpieczne, ze kola traca kontakt z nawierzchnia itd.. Jak to jest naprawde, szczegolnie w zimie ?

 

Aha, i najważniejsze - po prawie 15 latach z “automatami” nie chce wracac do mieszania w podłodze. W takiej sytuacji jedyna opcja to benzyna 2.0 / 140 KM ze skrzynia CVT, czyli bezstopniowa, jakas nowosc podobno z Nissana. Czy ten silnik ma wtrysk bezpośredni? Jest stosowany gdzies w innych modelach? Sprawdzil się?

 

Oczywiście do jazdy probnej nigdzie takiego nie ma i pewnie nie będzie (tak mowia), a brac w ciemno to glupota. No i rodzi się tez pytanie, czy aby wariant 2.0 ze względu na wieksza moc nie ma utwardzonego zawieszenia w stosunku do calej reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane grandtour w wersji privilege, czyli w wersji takiej jak Twoje fluence, jest dostępne także w tonacji beżowej.

Za to różnica w cenie dla tej wersji między Megane Grandtour a Fluence jest znaczna. Stąd wybór Fluence.

 

o cenie nic nie wspominałeś, pisałeś jedynie o estetycznych motywach zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pieniądze mają to do siebie, że nie są (niestety) nieskończone i przy wyborze samochodu oprócz jego walorów estetycznych decydujący wpływ ma też jego cena i jej relacja do wyposażenia. Akurat w przypadku Renault jest ona bardzo dobrze skalkulowana. Mnie na kombi bardzo nie zależało - samochód poza ładnym wnętrzem, miał mieć też pojemny bagażnik i Fluence taki jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dochodzę już z moim Fluencem do 5.000km i jak narazie autko spisuje się na medal. Spalanie czasami jak się nie stosuje do eco drivingu to wychodzi średnio 8l/100km ale to jak pojechałem do Zakopanego ciągłe wjazdy i zjazdy do Zęba najwyżej znajdującej się miejscowości w Polsce. przy sporych nachyleniach na 3 biegu autko super ciągło pod górkę.

Może i słabo się nim wyprzeda ale u mnie z założenia to miało być autko rodzinne do przewożenia żonki i dzidziusia a wiadomo nie będę ryzykował z najbliżyszmi jakiś manewrów ala Kubica.

 

Ale jest mały pikuś coś mi ostatnio zaczęło skrzypieć jak odpalam na zimnym silniku i przestaje jak przejadę 100m Coś tak jak by zawieszenie odgłosy słychać z tyłu tak jak by pod bagażnikiem. Macie podobny kłopot napiszcie co o tym sądzić. W czasie jazdy nic nie słychać ale tak jak by te odgłosy były spod auta. Zastanawiam się czy nie jechać z tym na serwis póki autko jest na gwarancji.

 

W sumie to jestem bardzo zadowolony z autka ale jak bym miał teraz wybierać to bym wybrał 2.0l silnik na benzynie <ok> ale wtedy kiedy kupowałem nie bylo takiego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okazuje się że rura wydechowa jest za słabo przykręcona i przy ruszaniu na zimnym silniku wpada w wibracje wydając dźwięki. Problem nie istnieje na rozgrzanym silniku. Muszę to chyba w serwisie zrobić ale ciągle człowiek w robocie i nie ma na nic czasu :)

ogólnie autko super lubię sobie na niego popatrzyć i myśleć wtedy że zaczynałem przygodę z Renault od Clio 1,2 16v a teraz mam takie cacko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Fluence: Lepiej wyposażony i za mniejszą cenę od Meane ... to fakt. Ale jak się chce lepiej wyposażony to tylko privilege dostępny.. a tam tylko jasna tonacja wnętrza. Ładnie to to wygląda ale niepraktyczne chyba że w niedzielę w laćkach do kościoła tylko jeździć :) Z tego powodu wybrałem Megane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Odnośnie spalania, przynajmniej w odniesieniu do 1,6 mogę powiedzieć że tankując 95 pali wjęcej. Paradokslanie tankując 98 jest mniej. Taką sama sytuację miałem w thali 1,2 16V 75 kM, zanim kupiłem fluenca. Silniki benzynowe renault dedykowane są do paliwa 98 oktan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Od 3 tygodni jestem posiadaczem fluence 1.6 16V (110KM)expression. Renatka ma 26 tyś przebiegu z czego 1800 km zrobiłem jako 2 właściciel i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Co mogę powiedzieć na temat plusów i minusów; Plusem na pewno jest bogate wyposażenie, wygląd auta sprawia wrażenie prestiżowej limuzyny, komfort jazdy bardzo dobry, miękko pracujące zawieszenie nie potłuczemy sobie tyłka na dziurawych drogach. Silnik 1.6 16V demon przyspieszenia to nie jest ale posiada zadowalająca dynamikę do sprawnego poruszania się po drodze, zaletą jest niskie zużycie paliwa jak na benzynkę (7.9-8.2 l/100km w mieście). Czujniki parkowania pomocne, można je wyłączyć (chodzi o pipczący dźwięk) ale po co..? ESP pilnuje żebyśmy nie zwiedzali pobocza przy jeździe z ułańską fantazją, radio brzmi fajnie i przyjemnie lecz nie jest to sprzęt dla audiofilii ,plus za sterowanie przy kierownicy.

Autko posiada również minusy te które mi przesadzają to te nieszczęsne zawiasy w bagażniku w megane II sedan były lepsze w tym modelu renault się cofnęło trochę z tym pomysłem. Widoczność do tyłu mogła by być lepsza. W moim egzemplarzu irytujące jest "popiskiwanie hamulców przy hamowaniu" , regulacja przesuwania foteli przód tył delikatnie nazywając nie zbyt ergonomicznie rozwiązana.

Autko jest bogato wyposażone i oferuje wspaniały komfort jazdy w porównaniu z ofertą skody octavii tour 1.6 czy kii ceed 1.6 to naprawdę ekonomiczny i rozsądny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!