Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo fajne zestawienia "za i przeciw" pokazujące cechy Fluence.

 

Wady:

- brak szóstego biegu, a co za tym idzie:

- silnik z 5 biegową skrzynią staje się zbyt głośny podczas jazdy z większą prędkością np. na ekspresówkach czy autostradach, przy 140 km jest naprawdę głośno,

- auto jest w ogóle zbyt słabo wyciszone od komory silnika,

Brak 6 biegu to faktycznie zmora na "S" i "A" - mogli by dać skrzynię 6b z MIII. Jeździłem MIII GT z tą skrzynią i tym silnikiem. Przełożenia są wtedy krótkie i auto bardzo fajnie się zbiera przy niższych prędkościach. Również precyzja działania jest o niebo lepsza. Mnie w fluence czasami niestety uda się przyhaczyć podczas szybkiej redukcji na III bieg.

 

Myślałem że poprawili wyciszenie komory silnika w ph2 - szkoda, bo tak to byłby naprawdę bardzo komfortowy samochód. Być może Renault uznało, że może za bardzo... <zolta>

- przyspieszenie do 100 km/h jest, jak na mój gust za słabe, trzeba się zastanowić przy wyprzedzaniu, masa auta robi swoje,

Tu akurat się nie zgodzę, bo masa samochodu jest dość niska (u mnie w dowodzie ~1220 kg). Chyba że mówimy o sytuacji 4 osoby w samochodzie i pełny bagażnik, wtedy faktycznie mocy mogłoby być więcej, ale jak na tą moc to nie ma dramatu (na krajówkach spokojnie można siedzieć 1.9 TDI na ogonie ;). Ten silnik, jak każdy 16V, lubi wyższe obroty (>3500 rpm), więc trzeba trochę dostosować swój styl jazdy. Generalnie w tym silniku nic się nie dzieje poniżej 2000 rpm, więc lepiej nie schodzić poniżej.

Zalety:

- silnik przy normalnej jeździe w przedziale 80-110 km/h potrafi być ekonomiczny, średnie spalanie ok. 7l/100 km.

Kolega musi mieć ciężką nogę, bo mnie średnia przy takich prędkościach na drogach krajowych wychodzi poniżej 7l - ok 6,7 l/100 km. Na "S" przy 100 km/h chwilowe spalanie oscyluje w okolicach 6l/100 km. Później im szybciej, tym gorzej. Jazda powyżej 130 km/h na dłuższych trasach nie ma specjalnie sensu - średnia powyżej 8l na 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość minusów wynika z plusów :) Niestety, każdy kij ma dwa końce.

Ale przyznaję, że mnie również najbardziej w tym samochodzie wkurza skrzynia biegów.

Już lepsze przełożenia miała Megana I.

Mnie udało się zejść na trasie przy takich prędkościach do 6,4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Właśnie kupiłem nowego Fluenca Limited 1,6 16V. Generalnie wszystko fajnie działa ale jedna rzecz mnie trochę niepokoi a mocno irytuje. W momencie kiedy stoję na światłach to co około 10 sec obroty silnika spadają z ok 1000 do 600-700, samochód wpada w krótkie wibracje i tak jak by bronił się przed zgaśnięciem, obroty wracają na właściwy poziom i wszystko jest fajnie przez kolejne 10 sekund po czym sytuacja się powtarza. W momencie kiedy wyłączę klimatyzacje i działa sama wentylacja to problem praktycznie nie występuje. Nie wiem czy to normalne czy może powinienem zgłosić to do ASO?

Czy ktoś z użytkowników tego modelu może potwierdzić, że u niego to występuje lub nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy temu spadkowi/wzrostowi obrotów nie towarzyszy przypadkiem włączanie/wyłączanie się klimatyzacji? Potrafi ona działać w taki sposób, zresztą wkurzający i odczuwalny właśnie w mieście najbardziej. Napisałem nawet maila do centrali Renault opisując kilkunastosekundowe przerwy między włączaniem się klimatyzacji, ale póki co nie raczyli odpisać...

Edytowane przez vorph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nikt nie pisał o tej przypadłości więc miałem nadzieję, że może coś da się z tym zrobić. W poniedziałek jadę do ASO ale pewnie mnie spławią. Generalnie nie uważam, że to normalne bo nie po to kupuję nowe auto aby mi się trzęsło co 10 sekund na światłach. Problem szczególnie się nasila jeżeli dodatkowo mam wciśnięty hamulec, wtedy to nie tylko obroty latają ale wręcz samochód potrafi się bronić przed zgaśnięciem. Dziwię się , że nikt o tym wcześniej nie pisał bo może nie utrudnia to życia ale mocno działa na nerwy. Jak działa sam nawiew bez klimy to wszystko jest pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Byłem raz i nic nie załatwiłem, Dostałem wyjaśnienia od kierownika warsztatu. Niby logiczne ale nie jestem przekonany , że tak powinno być.

Chodzi nie o samą pracę klimatyzacji ale o sprężarkę, która załącza się i wyłącza co kilkanaście sekund. Nawet jak kllima chodzi cały czas na manualu to sprężarka załącza się na chwilę i za moment się wyłącza - za każdym razem powodując krótki spadek obrotów. Gdyby cały czas chodziła to płyn w klimie by zamarzł. Podobno nie ma opcji aby się tak często nie włączała.

Kierownik twierdzi, że we wszystkich megane/fluencach ( 95% samochodów na rynku np.: Vectry) jest tak samo tylko ludzie tego nie zauważają. Pewnie w mocniejszych silnikach nie czuć takiego spadku obrotów ale nie chce mi się wierzyć, że jestem bardziej wyczulony niż wszyscy inni. Ogólnie trochę poszperałem i rzeczywiście tak to działa tylko pytanie czy powinno to działać w taki sposób, że czuć to przez fotel kierowcy.

Sytuacja się nie pogarsza,w zimę klima aż tak często nie chodzi a i z samochodem się oswoiłem więc przynajmniej do wiosny jakoś z tym żyję.

Edytowane przez kulas81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, coś ten kierownik ściemniał - u mnie włączanie i wyłączanie klimy przebiega niezauważalnie. Nawet dwukrotnie słabszy silnik w Twingo nie wykazywał takich objawów, jak opisujesz, po włączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj na ten temat z ASO. Mają coś się na ten temat dowiedzieć i dać znać czy jest jakieś lekarstwo. Dzwoniłem też na infolinię Renault. Rada była jedna - zgłaszać ten problem do serwisów. Jak nazbiera się tego sporo, to centrala (czyli Francja) będzie musiała zareagować i wypuści jakieś nowe oprogramowanie albo coś w tym stylu. Klima może się załączać wyczuwalnie, ale nie aż tak. Więc Panie i Panowie każdy z tym problemem powinien zadzwonić/zajechać do ASO i domagać się przekazania sprawy dalej, może za pół roku coś się urodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę w ASO to poproszę o podniesienie trochę obrotów na biegu jałowym - chyba nie podniesie to znacznie spalania.

Z tego co się orientuję to silnik powinien podnieść obroty zanim włączy sprężarkę a u mnie jest raczej tak, że obroty najpierw spadają a rosną dopiero jak się włączy sprężarka i już są niższe.

Jeszcze z innej beczki, też tak macie, że na niskich obrotach słychać jak by świszczenie/piszczenie silnika lub jakiegoś paska a od około 2k słychać dopiero czyste wycie silnika? Generalnie nie jest to jakieś niepokojące ale nigdy nie jeździłem wcześniej Renault a w oplach to nie występuje, od samego dołu słychać tam tylko silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!