Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się Fluence z benzyną 2.0 - jeśli ktoś zastanawia się nad 1.6, a może dołożyć te 5K niech się zastanowi (ja bym się nie zastanawiał), moim zdaniem warto bo i większy komfort w przyspieszaniu i przede wszystkim 6 biegów = ciszej na wyższych prędkościach. Z 1.6 daje się żyć w mieście, ale na trasę w tym samochodzie jest zbyt mułowaty i głośny powyżej 120km/h.

 

Dane wg strony Renault:

moc 140 KM

0-100km/h - 9,9 sek.

Vmax - 200 km/h

Spalanie poza miastem - 6,1

miasto - 10,9

mieszany - 7,9

 

Na stronie Renault silnik 1.6 opisują teraz jako EURO 5 a chyba było EURO 4 - czyżby zmodyfikowana wersja? czy pomyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich co myślicie o tym aby założyć gaz do fluenca? mój ojciec ma od niedawna model 1,6, przejechał niecałe 5tys km ja mu doradzam aby założył mam bardzo dobre doświadczenia z gazem w mojej megi zrobiłem prawie 100 tys na gazie i wszystko działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na autostradzie z Gdańska rozwinąłem prędkość 195km wedle wskazań GPS - na liczniku było 200 :-) - producent podaje max na 185. 170 na tempomacie jechałem prawie całą autostradę - fajnie się jechało ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexus, To co piszesz to dla mnie nowość.

Zawsze byłem zdania, że mocniejszy silnik jest potrzebny do częstego ruszania, przyśpieszania - czyli jazda w mieście. Na trasie i tak jeździ się mniej więcej z podobną prędkością, poza wyprzedzaniem. A różnica w prędkości maksymalnej (20-30 km/h przy różnych silnikach) i tak nie ma większego znaczenia przy porównaniach, bo i tak bardzo rzadko jeździ się z maksymalną prędkością po naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla mnie jest odwrotnie, po co Ci w Warszawie moc? Żeby wystartować ze świateł i czekać na następnych aż wszyscy Cię spokojnie dogonią? Żeby pas zmienić to mocy wystarczy. A na trasie właśnie przy wyprzedzaniu moc jest potrzebna, wyprzedza się bezpieczniej bo szybciej osiągniesz wymaganą prędkość i szybciej zakończysz wyprzedzanie. Ale nawet nie tyle o moc mi chodzi ale o obroty - 6-ty bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o obroty, to zgadzam się z Nexusem - 6-ty bieg jest w trasie zbawieniem. 130 km/h to jest prędkość akceptowalna dla 1.6 (ze względu na hałas silnika przy 3,5 k rpm). Do jazdy po mieście 1.6 w zupełności wystarcza, zwłaszcza jak się jedzie samemu, to miło pomyka. W trasie też daję radę, trzeba czasem tylko dać więcej niż 3,5k rpm, co objawia się już hałasem w kabinie. Mój samochód 90% czasu spędza w mieście, więc specjalnie nie narzekam. Jak ktoś więcej jeździ "po trasie", to tylko 2.0 :-)

Ja nie oczekuję od samochodu za 60k by był wyciszony jak passat czy laguna za 20-30k więcej (porównywalne wyposażenie). W końcu o to chodzi, by klient z czasem "dojrzał" do wyższego modelu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a może i Panie) mam pytanko co do spalania. Odnotowuję w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5. Trasa miasto wychodzi mi 9,2.. trochę to dużo.. mój poprzedni (Megane 1.6 kombi) robił o dwa litry mniej. Czytam, że macie spalanie po 6, z groszami.. i trochę jestem w szoku.

 

Dobijam już do 4 tysięcy. Nie odnotowałem póki co żadnych usterek, skrzypień, pukań.. Za to zaczyna mnie poważnie wkurzać cięgno od regulacji siedzenia (to pod siedzeniem)..

 

PS - byłem w salonie dowiedzieć się ile kosztuje domontowanie czujników parkowania na przód... no i.. nie ma takie możliwości.. nie da się domontować czujników tak by współgrały z systemem.. :-) dziwne!

 

Pozdrawiam i życzę taniej benzyny.

SZaco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5.

W takich samych warunkach mój obecnie spala max.9,5.

Dobijam już do 4 tysięcy.

Ja też.

póki co żadnych skrzypień, pukań.

W moim na razie tez cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za jest wiele... pewnie wystawie się na zlinczowanie :-) ale to moja subiektywna ocena...

 

przeciw jeden - i to moja subiektywna ocena - po spotkaniu kilku sztuk na drogach - nie podoba mi się to auto i się cieszę że go nie kupiłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nikt nikogo nie zmusza do posiadania jedynie słusznego modelu. Każdy wybiera co mu bardziej odpowiada 8-)

Ja sam mało co nie kupiłem kombi. Z zewnątrz jest ładniejsze od Fluence, ale za to środek ma od niego brzydszy (ponura szarość). A że głównie samochód ogląda się od środka, to nie muszę chyba dalej wyjaśniać, skąd taki a nie inny wybór :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane grandtour w wersji privilege, czyli w wersji takiej jak Twoje fluence, jest dostępne także w tonacji beżowej. W tej wersji kolorystycznej auto wygląda naprawdę szałowo (i z zewnątrz i wewnątrz). Inna sprawa, to czy do auta rodzinnego warto brać jasne wnętrze. Ja nie wziąłem z czysto praktycznych powodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a może i Panie) mam pytanko co do spalania. Odnotowuję w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5. Trasa miasto wychodzi mi 9,2.. trochę to dużo..

 

U mnie jest podobnie, ale winą obarczam swój styl jazdy :-) oraz stanie w korkach. Gdy jeżdżę z żoną i dzieckiem (zgodnie z przepisami, za miastem max 100km/h) spalanie mam 6-6,5. Rekord to 5,6 ale testowy docinek około 50km jechałem 70km/h bo był duży ruch na "jedynce" i szybciej się nie dało w kawalkadzie TIRów. Mieszany wychodzi ostatnio 8,8l. BTW jestem wściekły że za 5k więcej jest silnik 2.0 - co za pech :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane grandtour w wersji privilege, czyli w wersji takiej jak Twoje fluence, jest dostępne także w tonacji beżowej.

Za to różnica w cenie dla tej wersji między Megane Grandtour a Fluence jest znaczna. Stąd wybór Fluence. Jakbym miał te 70k do wydania, to bym celował w demonstracyjną Lagunę III Privilege z 2.0 benzyną (widziałem takie okazje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!