Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekładka z 1.6 8V na 1.6 16V


warmaschine

Recommended Posts

Witam,

Posiadam Megane I phI rocznik 96 1.6 8V. Silniczek jest jednak dosyć mocno wyeksploatowany i wymaga wymiany,ewentualnie generalnego remontu.Znajomy ma do sprzedania silniczek z Meganki z 2001 a więc phII(Anglik,1.6 16V) w bardzo dobrej cenie.Chciałby ten silniczek przełożyć do swojej Meganki.Oprócz samego silnika i zapewne komputera,co jeszcze będę musiał przełożyć by to wszystko współgrało ze sobą i nie było problemu?

 

Pozdrawiam

Warmaschine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warmaschine, skrzynie i musisz mieć przespawane mocowania silnika i skrzyni do kielichów. Ja bym na twoim miejscy poszukał silnika 8V np z clio mniej zabawy no i bez spawania mocowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmhm

meganecoupe02,oczywiście,że poszperałem po forum zanim założyłem topic..Stwierdziłem ,że takiego tematu nie było,lub był nie kompletny i nie znalazłem w nim informacji,które mnie interesują...

Robak,jeśli chodzi o skrzynie to nie ma żadnego problemu z Anglika spokojnie mogę skrzynię wziąć...

Przespawane mocowania silnika i skrzyni do kielichów? mógłbyś rozwinąć ten temat...

Wiesz,może i bym zrobił tak jak mówisz,ale wydaje mi się,że i tak będzie korzystniej cenowo jeśli użyje tego silnika...Silnik ma ten mój znajomy i na prawdę za "prawie " darmo go wezmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik musisz wziąć cały; z osprzętem, kablami i ECU, skrzynią biegów, nie wiem czy nie trzeba będzie wymienić półosi i zawieszenia.

Co do mocowania silnika i skrzyni biegów nie będę się wypowiadał.

Na pewno będziesz też potrzebował wiązki kabli bo w wersji angielskiej niektóre są inne.

Zastanawiam się też czy dla bezpieczeństwa nie trzeba będzie zmienić całego przedniego zawieszenia.

Możliwe że będzie potrzebna ingerencja w oprogramowanie ECU i UCH.

Podsumowując nie wiem czy taka operacja jest opłacalna, na pewno będzie dużo droższa niż wymiana na taki sam silnik ale w lepszym stanie, nawet gdybyś miał przeprowadzić jego mały remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warmaschine, silniki i skrzynie wersji PhI maja mocowanie do sanek zawieszenia silnik dodatkowo wisi na kielichu, ale w wersjach po lifcie PH II skrzynia i silnik wisi jedynie na mocowaniach do kielichów amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warmaschine, silniki i skrzynie wersji PhI maja mocowanie do sanek zawieszenia silnik dodatkowo wisi na kielichu...

 

W ph1 skrzynia i silnik są zamocowane tylko do sanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!