Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

poduszka powietrzna


Rekomendowane odpowiedzi

Wyswietlił mi się błąd poduszki kierowcy.Mechanik w rozmowie telefonicznej zdziwil się takim komunikatem -podobno wyswietla sie ogólny błąd poduszek.Moj Grand Scenic jest z 2005r. Podociskałem wszystkie kostki pod fotelami kierowcy i pasażera ale były sztywne.Nic to nie dało błąd nie zniknął.Odpiąłem akumulator-bez rezultatu. Po tygodniu cud błedu nie ma .Pytanie brzmi czy w reniach po około 20-tu uruchomieniach silnika resetuje się sterownik.Oczywiście jeżeli błąd pojawił się jednokrotnie.Kolega twierdzi że tak mają ople ale nie był pewien czy dotyczy to także poduszek.Ja kupilem auto 2-lata temu z wystrzelonym napinaczem pasa pasażera,ale błedu poduszek nie bylo. Ponoc obwód zamyka się opornikiem we wtyczce.Może mi ktoś powiedzieć czy wtyczka od napinacza znajduje się pod osłoną słupka ,bo pewnie mam tam rezystor tylko czy wlutowany? Tak czy inaczej jeżeli temat resetowania kompa po iluś tam odpaleniach się potwierdzi to można zaoszczędzić parę złotych na wizytach usuwania błędów w serwisie.Oczywiście po usunięciu usterki.Problem polega na tym ze nie zawsze będzie wiadomo że usterka została zlikwidowana.

 

Poprawiłem niektóre błędy, proszę następnym razem zwracać uwagę na pisownię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum padła informacja, że błędy znikają po kilkudziesięciu cyklach (odpalenie, nagrzanie silnika, zgaszenie) jednak to dotyczyło czegoś innego. Być może w przy poduszkach jest to samo. O ile mnie pamięć nie myli było to 40 cykli, ale poczekajmy, może zgłosi sie osoba, która podała tą informację z instrukcji/manuala serwisowego.

Sensor poduszek z tego co wiem się nie resetuje sam - po wystrzale poduszek/napinaczy trzeba go wymienić/dać do resetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woj96, zle musiales dociskać. Teraz aktualnie odkąd żona odkurzyła auto borykam się z komunikatem CHECK AIRBAG. Przyczyną jest wtyczka pod siedzeniem kierowcy - jak ją poruszam to komunikat znika od razu tak więc na pewno komputer nie pamięta błedu aż do momentu jego skasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dociśnięciu wtyczek błąd nie zniknął.Jeżdziłem tak ok. tygodnia i potem bez przesuwania foteli wszystko wróciło do normy.Co powiecie na temat komunikatu,że to poduszka kierowcy.I drugi temat wiem,że napinacz jest niesprawny a błedu nie wyświetla.Czy wtyczka znajduje się pod osłoną słupka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woj96, aby mieć pewność podjedź do ASO niech podepną ci pod komputer wtedy wyjdzie z którą poduchą masz problem.

Co do samego dociskania to nie chodzi o to aby dosłownie docisnąć lecz rozłączyć i docisnąć - najlepiej psikając sprayem typu KONTAKT.

Skoro masz wystrzelone napinacze to skąd wiadomo że poduchy są sprawne ? Dobrze byłoby zrobić diagnostykę tego bo tak naprawde nie wiesz co jest uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po zakupie byłem na kompie ustawiałem sobie język .Wszystko było sprawdzone,no i chyba po zniknięciu błędu jest nadal sprawne.Wszystkie ikony wyswietlają się po włączeniu stacyjki a potem gasną.Nadal nikt mi nie odpowiedział cz komunikat jaki się ukazał czyli sprawdż poduszkę kierowcy jest przyporządkowany rzeczywiście tej poduszce,czy należy go traktować jako informację ogólną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woj96, przyporzadkowany byl na pewno poduszce ale nie wiadomo której. Jak wyłączysz np. poduszkę pasażera to nie świeci sie symbol CHECK AIRBAG ale świeci się symbol poduszki (no ale to jest przełącznik a nie awaria). U mnie pod siedzeniem kierowcy świeci się jak się odłączy poduszka boczna w oparciu. Tak więc chodzi na pewno o brak łączności z poduszką ale nie wiadomo którą -> to byś wiedział po podłączeniu do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy istnieje w sterowniku historia błędów

Istnieje i pokaże Ci nawet błędy które komputer odnotował w ciągu sekundy, a Ty nawet o nich nie wiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woj96, istnieje historia błędów. Nie wiem jak długo trzyma ale jest. Jak byłem ze swoim w ASO to gościu powiedzał mi m.in. o problemie z hamulcem ręcznym ale jak powiedział przyczyną może być stary akumulator (a taki był bo musiałem kupić nowy bo na starym odpalić już nie mógł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!