Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prosba o opinię Scenik 1,4 ben 2008 r


kpton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wypatrzyłem takie cudo i mam pytanie do użytkowników auta z takim silnikiem o parę słów o nim czy nadaje się do normalnej jazdy czy można bezpiecznie nim wyprzedzać i czy warto to kupić dziękuje za każdą opinię a może widzicie coś na zdjęciach bo zadzwoniłem do gościa i mówi że tylko zderzak przedni malował a reszta oryginalny lakier

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11075185

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu tego nie bierz. Takie gołe ciulstwo z jakimś ciulatym silnikiem. Ehhh co za chory inżynier to wymyślił?

Hehe "oryginalny lakier" ale na których elementach? Kto przy zdrowych zmysłach kupuje auto by je z przebiegiem 6 000 (sześć tysięcy) kilomtrów sobie sprzedać?

Hehehe malowany tylko zderzak... Nie bądź głupi.

A to jeszcze ma hak - czyli ten pierwszy właściciel chciał tym silniczkiem coś holować ;) ;) . No chyba, że ten hak to tylko na bagażnik rowerowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ludzie piszecie takie uwagi a czy ktoś z was ma taki samochód z tym silnikiem?

Ja posiadam rok 2001 i ten silnik wbrew pozorom nie jest taki słaby.Jazda i przyspieszenie jest ok.Są w błędzie ci co mówią że taki silnik jest za mały.Mowa o silniku 16 zaworowym około 100 koni.A o przyspieszeniu to mam porównanie miałem mazdę 323f.dla mnie ten samochód jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie ten samochód jest ok

I to jest Kolego najważniejsze <piwko>

Takie tematy pojawiają się po to, żeby wypowiedzieli się inni na temat zakupu. Jak wiadomo opinii jest zawsze n+1, gdzie n - liczba wypowiadających się.

Możesz wziąć je pod uwagę, możesz brzydko mówiąc olać.

 

Wracając do silnika.

Sam mam 1,6/16 czyli coś ok 110 KM i są przypadki, że brakuje mi mocy i wcale nie chodzi tu o szybką jazdę, tzw, ile fabryka dała. Nie mniej na pewno Scenic z silniczkiem 1,4/16V będzie się dość żwawo poruszał w końcu ten silniczek ma coś koło 90KM, czyli tyle samo co montowane w Scenicach silniki 1,6/8V, Jakoś nikt nie narzeka, że są za słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe mi czasami brakuje mocy mimo 140KM, ale to są pojedyncze przypadki <piwko>

Każdy jeździ inaczej i jednemu wystarcza 50KM, innemu 350KM to za mało :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie piszecie takie uwagi a czy ktoś z was ma taki samochód z tym silnikiem?

Ja posiadam rok 2001 i ten silnik wbrew pozorom nie jest taki słaby.Jazda i przyspieszenie jest ok.Są w błędzie ci co mówią że taki silnik jest za mały.Mowa o silniku 16 zaworowym około 100 koni.A o przyspieszeniu to mam porównanie miałem mazdę 323f.dla mnie ten samochód jest ok

 

Każdy kupuje co lubi. Ja uważam, że prawie 15 sekund do setki to za dużo. Nie wspominając np. 80-120km/h. Tymbardziej, że jest wybór wśród używek.

To jest moje zdanie. Ty masz swoje, a pytający niech sam sobie odpowie co jest dla niego ważne.

Mam znajomych, którym dobrze się jeżdziło maluchem czy ciankolem. Mi nie i dlatego takich samochodzików nigdy nie miałem i nawet nie planowałem mieć.

Ale po to jest tyle modeli, marek, żeby był wybór i każdy coś dla siebie dobrał. Jak ktoś kupuje TYLKO nowe - to może takiego golasa brać pod uwagę, bo mu kasy brakuje.

Ale przy używanych - róznice są minimalne, a skok wyposażeniowy ogromny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy jeździ inaczej i jednemu wystarcza 50KM, innemu 350KM to za mało

Zgadza się z tą mocą. Ja w pracy używam służbowego Mondeo ST220 o mocy 226KM i też mi czasem mało :-P .Prawda jest taka, że szybko przyzwyczajamy się do możliwości samochodu i czasem chcemy więcej.

Ogólnie rzecz biorąc niektórzy jeżdżą spokojnie i takie 1.4 im wystarcza. Ja osobiście bym nie brał ze względu na słabą elastyczność. Gdyby miał turbosprężarkę jak w nowych scenikach to inna bajka <ok> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!