Wuerzet Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Witam. Mam taki problem. Otóż czasami gdy odpalam silnik (obojętnie czy zimny, czy cieplutki) zdarza się, że po odpaleniu od razu gaśnie. Trzeba wówczas trzymać gaz przez kilkanaście sekund żeby silnik nie zgasł, potem jest już ok. Taka sytuacja zdarza się raz na 10-15 odpaleń. Gdy silnik zgaśnie, to przy próbie kolejnego odpalenia trzeba mocniej wcisnąć gaz, bo bez wciśnięcia gazu się dusi (ale to chyba normalne bo w cylindrach zapewne zostało nie spalone paliwo). W przeciągu ostatnich dwóch lat wymieniłem: - 2 cewki - wszystkie świece i kable - silniczek krokowy Ponadto: - wyregulowałem zawory Silnik odpalany jest na PB, natomiast jeździ na LPG. Co ciekawe na PB pracuje dużo gorzej niż na LPG... Cóż może stanowić problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindj Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Gdy silnik zgaśnie, to przy próbie kolejnego odpalenia trzeba mocniej wcisnąć gaz, bo bez wciśnięcia gazu się dusi (ale to chyba normalne bo w cylindrach zapewne zostało nie spalone paliwo). Nie w cylindrach a w kolektorze ssącym. Jak jeździsz na lpg to jak ci zgaśnie to gaz wymieszany z tlenem masz w kolektorze, a jak go odpalasz to dochodzi benzyna i mieszanka jest za bogata, dlatego musi się trochę przewietrzyć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuerzet Napisano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 marcindj, ok rozumiem. No ale to jest przyczyna której skutkiem jest pierwsze zgaśnięcie odpalonego silnika. A co może być przyczyną nie utrzymania obrotów przy pierwszej próbie uruchomienia (przypominam: zdarza się to raz na 10-15 odpaleń, na ciepłym lub zimnym silniku)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Wuerzet, z moich doświadczeń z tym silnikiem, pierwsze co bym zrobił to: -odpiął czujnik temperatury na termostacie, który podaje informację na kompa. -sprawdził ładowanie -wyczyścił dokładnie klemy przy akumulatorze (jak masz te grzybki zakręcane od góry to dokładnie je sprawdź. Zarówno Plus jak i masę). Ostatnio zauwazyłem, że podczas pracy gdy się odłączy masę to silnik pracuje, ale niezbyt ciekawie. Po podłączeniu wszystko wraca do normy. To wszystko zajmie nie więcej niż 10 minut i koszt zerowy, warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindj Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Silnik odpalany jest na PB, natomiast jeździ na LPG. Co ciekawe na PB pracuje dużo gorzej niż na LPG... Jeśli gorzej pracuje na benzynie to możliwe, że padają wtryski. Tak się czasem dzieje przy jeździe na LPG. Można to dość łatwo sprawdzić, trzeba je wyjąć i kręcić rozrusznikiem. Jak dają wszystkie mgiełkę i nie ciekną to będą ok. Przykręcone są chyba tylko na 3 śrubki z tego co pamiętam. Spróbuj może pojeździć trochę na benzynie z jakimś dodatkiem do czyszczenia wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuerzet Napisano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 No ale raczej gdyby to były wtryski to problem by był cały czas przy jeździe na PB, a owy problem występuje co jakiś czas przy odpalaniu. Dziś zaobserwowałem, że po trzymaniu ok 30s nogi na gazie problem się skończył. Co moim zdaniem wskazuje raczej na jakiś czujnik temperatury... Czyli możliwe, że chodzi o ten od termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrulo Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 odpiął czujnik temperatury na termostacie, który podaje informację na kompa. że tak sie wtrące odpiąć go w trakcie gdy samochód jest odpalony czy jak to ma wygladać?? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Odepnij jak jest zgaszony ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrulo Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 a ten czujnik tez mozna wyczyscić?? czy go sie tylko wymienia?? i jak sie go odkręci to nie bedzie wypływał płyn?? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Tego czujnika się nie czyści. Znajdź na forum tabelkę z wartościami rezystancji tego czujnika i sprawdź go miernikiem na zimnym i rozgrzanym silniku. Wymienia się odkręcając go i wkręcając szybko nowy - trochę płynu ucieknie ale jak zrobisz to szybko i sprawnie to niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrulo Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 acha spoko bo też mam problemik z obrotami ale auto nie gaśnie tylko obroty falują na luzie krokowca nie moge wyjąć bo jedna śrubka jest w stasznie lipnym miejscu no i nie dałem rady jej odkręcić :-x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 nie dałem rady jej odkręcić weź brzeszczot, natnij łeb śruby w połowie i odkręć płaskim śrubokrętem. Ja dorwałem taki śmieszny chiński zestaw za 4 zł w Auchan i pasuje jakby był do tego stworzony: Dodam, że to jest tryczka, wiec nawet nie trzeba wyjmować końcówki ze śruby ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrulo Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 weź brzeszczot, natnij łeb śruby w połowie i odkręć płaskim śrubokrętem no na to nie wpadłem ;) i raczej zrobie tak jak mówisz bo innego wyjścia nie widze ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuerzet Napisano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 meganecoupe02, tego zestawu nie radzę używać. Kiedyś próbowałem identycznym odkręcić czujnik położenia wału i za pierwszym razem poszły wszystkie zęby w tym kluczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Czujnik położenia wału to inna bajka i do niego wystarczy oczkowa 10. Silniczek krokowy jest tak niefortunnie umiejscowiony przy ścianie grodziowej że klucz musi być krótki, taki jak wkleiłem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.