Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie utrzymuje obrotów - gaśnie


Wuerzet

Recommended Posts

Witam.

Mam taki problem. Otóż czasami gdy odpalam silnik (obojętnie czy zimny, czy cieplutki) zdarza się, że po odpaleniu od razu gaśnie. Trzeba wówczas trzymać gaz przez kilkanaście sekund żeby silnik nie zgasł, potem jest już ok. Taka sytuacja zdarza się raz na 10-15 odpaleń. Gdy silnik zgaśnie, to przy próbie kolejnego odpalenia trzeba mocniej wcisnąć gaz, bo bez wciśnięcia gazu się dusi (ale to chyba normalne bo w cylindrach zapewne zostało nie spalone paliwo).

W przeciągu ostatnich dwóch lat wymieniłem:

- 2 cewki

- wszystkie świece i kable

- silniczek krokowy

Ponadto:

- wyregulowałem zawory

Silnik odpalany jest na PB, natomiast jeździ na LPG. Co ciekawe na PB pracuje dużo gorzej niż na LPG...

Cóż może stanowić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik zgaśnie, to przy próbie kolejnego odpalenia trzeba mocniej wcisnąć gaz, bo bez wciśnięcia gazu się dusi (ale to chyba normalne bo w cylindrach zapewne zostało nie spalone paliwo).

 

Nie w cylindrach a w kolektorze ssącym. Jak jeździsz na lpg to jak ci zgaśnie to gaz wymieszany z tlenem masz w kolektorze, a jak go odpalasz to dochodzi benzyna i mieszanka jest za bogata, dlatego musi się trochę przewietrzyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcindj, ok rozumiem. No ale to jest przyczyna której skutkiem jest pierwsze zgaśnięcie odpalonego silnika. A co może być przyczyną nie utrzymania obrotów przy pierwszej próbie uruchomienia (przypominam: zdarza się to raz na 10-15 odpaleń, na ciepłym lub zimnym silniku)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wuerzet, z moich doświadczeń z tym silnikiem, pierwsze co bym zrobił to:

-odpiął czujnik temperatury na termostacie, który podaje informację na kompa.

-sprawdził ładowanie

-wyczyścił dokładnie klemy przy akumulatorze (jak masz te grzybki zakręcane od góry to dokładnie je sprawdź. Zarówno Plus jak i masę). Ostatnio zauwazyłem, że podczas pracy gdy się odłączy masę to silnik pracuje, ale niezbyt ciekawie. Po podłączeniu wszystko wraca do normy.

To wszystko zajmie nie więcej niż 10 minut i koszt zerowy, warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik odpalany jest na PB, natomiast jeździ na LPG. Co ciekawe na PB pracuje dużo gorzej niż na LPG...

 

Jeśli gorzej pracuje na benzynie to możliwe, że padają wtryski. Tak się czasem dzieje przy jeździe na LPG. Można to dość łatwo sprawdzić, trzeba je wyjąć i kręcić rozrusznikiem. Jak dają wszystkie mgiełkę i nie ciekną to będą ok. Przykręcone są chyba tylko na 3 śrubki z tego co pamiętam. Spróbuj może pojeździć trochę na benzynie z jakimś dodatkiem do czyszczenia wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale raczej gdyby to były wtryski to problem by był cały czas przy jeździe na PB, a owy problem występuje co jakiś czas przy odpalaniu.

 

Dziś zaobserwowałem, że po trzymaniu ok 30s nogi na gazie problem się skończył. Co moim zdaniem wskazuje raczej na jakiś czujnik temperatury... Czyli możliwe, że chodzi o ten od termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpiął czujnik temperatury na termostacie, który podaje informację na kompa.
że tak sie wtrące odpiąć go w trakcie gdy samochód jest odpalony czy jak to ma wygladać?? ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego czujnika się nie czyści. Znajdź na forum tabelkę z wartościami rezystancji tego czujnika i sprawdź go miernikiem na zimnym i rozgrzanym silniku. Wymienia się odkręcając go i wkręcając szybko nowy - trochę płynu ucieknie ale jak zrobisz to szybko i sprawnie to niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha spoko bo też mam problemik z obrotami ale auto nie gaśnie tylko obroty falują na luzie krokowca nie moge wyjąć bo jedna śrubka jest w stasznie lipnym miejscu no i nie dałem rady jej odkręcić :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dałem rady jej odkręcić

weź brzeszczot, natnij łeb śruby w połowie i odkręć płaskim śrubokrętem. Ja dorwałem taki śmieszny chiński zestaw za 4 zł w Auchan i pasuje jakby był do tego stworzony:

dsc01580z.th.jpg

Dodam, że to jest tryczka, wiec nawet nie trzeba wyjmować końcówki ze śruby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, tego zestawu nie radzę używać. Kiedyś próbowałem identycznym odkręcić czujnik położenia wału i za pierwszym razem poszły wszystkie zęby w tym kluczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału to inna bajka i do niego wystarczy oczkowa 10. Silniczek krokowy jest tak niefortunnie umiejscowiony przy ścianie grodziowej że klucz musi być krótki, taki jak wkleiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!