Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryka gaśnie podczas jazdy i komputer si


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od paru miesięcy mam problem z resetowaniem się komputera podczas wyłączania samochodu. Naciskam STOP i auto sie wyłącza ale rownocześnie komp sie resetuje czyli wszystkie spalania i kilometry zmieniają się na zero (poza licznikiem głównym oczywiscie).

Czasem też na nierównościach podczas jazdy przygasa radio i podświetlenie zegarów.

 

Dziś jednak sprawy się bardzo pogorszyły i o mało nie skończyło się wypadkiem. Podczas skrętu z dość dużą szybkością na nierówności przygasła elektronika i wyłączyło się wspomaganie kierownicy! Zaświeciły się kontrolki: ręcznego, service, stop i abs. Stało siętak jeszcze jeden raz i oczywiście za każdym razem przy wyłączaniu silnika komp zalicza restart. Dodatkowo radio się pyta o kod (mam więc spoko) ale to oznaka ze nie było zasilania.

 

Co może być przyczyną? Jade jutro do mechaników więc jakieś mądre słowa się przydadzą zeby się nie ośmieszyć ;)

 

Polecacie kogoś może w Krakowie?

 

 

PS. Nie wiem czy to wersja ph1 czy ph2, w kazdym razie auto jest z grudnia 2003. 1.5 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, czy coś Ci doradzili mechanicy?

U mnie podobny problem nastąpił - 2 razy ostatnio w trakcie jazdy (na wybojach) elektryka się wyłączyła. No a wczoraj nie mogłem już odpalić samochodu.

tzn. wszystko jest ok (z elektryką) do czasu jak próbuję włączyć samochód (wciskam sprzęgło i start) i w tym momencie wszystko gaśnie (komputer radio się restartuje) tak jakby odcinał napięcie.

to samo dzieje się gdy po włożeniu karty próbuję bez włączania samochodu włączyć światła - odcina napięcie.

 

Ktoś wie co to może być? proszę o pilną poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po weekendowym gaśnięciu silnika, dzisiaj przeczyściłem klemy, nasmarowałem smarem miedziowym i nic nie pomogło (a nawet powiedziałbym pogorszyło - teraz w ogóle nie zapala wcześniej na kilka prób w końcu zaskakiwał).

Nie wiem czy jakiegoś zwarcia nie mogłem zrobić - wczoraj przy wykręcaniu klem (zacząłem od minusowej i poszły małe iskry - zapaliły się światła w samochodzie :-(

 

Dzisiaj jeszcze odpaliłem samochód na próbę - ściągnąłem klemy, oczyściłem nasmarowałem i jest gorzej.

ps. ciekawostka - po próbie włączenia silnika i wyłączeniu się prądu (samoistnym) elektronika zaczyna spowrotem działać, gdy mocniej trzasnę drzwiami. więc nie wiem może coś nie styka

pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzewam temat.

U mnie problem jest z resetowaniem się wskazań komputera pokładowego po każdorazowym wyłączeniu silnika, dzieje się tak 9 razy na 10 wyłączeń.

Druga sprawa - czasami po odpaleniu samochodu, po dłuższym postoju, nie zawsze działa od razu wspomaganie kierownicy. Trzeba poczekać kilkanaście sekund do pół minuty i wtedy zaskakuje. Niby i tak zawsze po odpaleniu odczekuję te 30 sek żeby zapiąć pas itp, ale chyba z tym wspomaganiem nie powinno tak być?

Nie chciałbym przeżyć podobnej przygody jak kolega nastynas11 opisywał parę postów wyżej

 

We wtorek jestem umówiony do ASO w Wałbrzychu, ale wolę wiedzieć coś więcej zanim oświeci mnie pan w ASO, że np komputer do wymiany i mechanizm wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

 

U mnie wystarczyło wymienić aku. Mimo że odpalał całą mroźną zimę bez zarzutu to jednak była jego wina. Zresztą był fabryczny (6 lat). Z tego co się dowiedziałem to komputer sprawdza co jakiśczas napięcie na aku i jeśli dostanie nieprawidłowy odczyt to się resetuje :/ (co za debil to wymyślił to nie wiem, mogłem się zabić przez to ale ważne żeby komp się zresetował). Tak więc jeśli masz podobne problemy, to zanim się udasz do zdzierców z ASO/elektorników którzy polecą wymienić pół samochodu wymień aku! Szczególnie jeśli jest starszy.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm..... spróbuję pójść tą drogą.

Pożyczę najpierw może od kogoś jakiś świeży aku, bo mój jest wprawdzie od nowości, ale ma tylko trochę ponad 4.5 roku, a poza tym on jeszcze nigdy nie widział mrozu, bo autko jest z Hiszpanii z nadmorskiej miejscowości.

Podmienię na jakiś w miarę nowy i dam znać tutaj jakie efekty. Dzięki za radę <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj okazało się te takie objawy występowały, bo zestaw bezpieczników na dodatniej klemie trochę zaśniedział i przerywał... silnik nie gasł, ani nie przerywał, ale komputer głupiał, resetował się, blokował kierownice, ogólnie same nieprzyjemne rzeczy.

Może zamiast wymiany aku, warto sprawdzić te wszystkie połączenia?

pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie ten sam problem. Komputer co jakiś czas się zeruje (Dystans, średnie spalanie, pamięć szyb) do tego dochodzi gaśnięcie samochodu co jakiś czas podczas jazdy. Niedawno kupiłem Megane II wcześniej przez trzy lata jeździłem Megane I i tam też był problem z bezpiecznikami (śniedziały). Mam nadzieję, że przeczyszczenie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi chyba to samo się dzieje, ale mam wrazenie że to przez akumulator

przy odpalaniu zaczęła moja megi jakoś słabo krecic i z reguly kasuje się pamięć (spalanie, predkosc srednia, przejechany dystans.....)

no chyba ze cos nie tak jest z elektryką bo autko na dworze stoi a ostatnio w nocy jakos wilgne te powietrze <ok>:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Jeśli chodzi o reset komputera, to po przeczyszczeniu nie zauważyłem tego problemu, ale na razie przejechałem jakieś 60 km. Mam nadzieję, że pomogło. Natomiast gaśnięcie samochodu nadal występuje. Przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania, włączam sprzęgło i gaśnie. Nie jest tak cały czas, ale zdarza się. Tak jak by nie mógł utrzymać obrotów. Mam Mehane II 2004 r. 16 16V. Czytałem na forum, że może to być koło zmiennych faz rozrządu. Podobno jest to wada fabryczna w tym silniku. Przy odpalaniu czasami tak jakby coś trzeszczało, dokładnie po odpaleniu i przy 2,5 tys obrotów coś wydaje metaliczny dźwięk…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

nastynas11

Miałeś rację w 100% :)

Wczoraj wymieniłem aku.... i wszystko wróciło do normy. Komp się nie resetuje, wspomaganie działa od razu....nawet pas po odpięciu zwija się szybciej :) Czyżby zwijacz też był elektryczny ??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam... Mam podobny problem z resetowaniem komputera ale u Mnie dzieje sie to podczas włączenia kierunkowskazu , podczas skrętu. tak sie dzieje bardzo czesto i czasem podczas normalnej jazdy na wprost. Myslicie ze przyczyna moze byc ta sama?? Proszę o Pomoc. i Przepraszam ze odgrzebuje ten temat . Pozdrawiam!

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. aston76

5.6 - pl-literki

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!