Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Compensa i problem z rzeczoznawca


Klocek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakiś czas temu miałem mała przygode na parkingu, tzn kołes we mnie uderzył.

Dziś był rzeczoznawca z compensy, pokazałem mu lekko przerysowany reflektor (wogóle nie pęknięty tylko kilka rysek) owszem uznał go do wymiany lecz zarzyczył sobie go po wymianie, żebym go oddał. Czy tacy rzeczoznawcy dotrzymują słowa? wogóle nie chciałem go wymieniać ale teraz chyba nie mam wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ziebice1

Jeżeli ubezpieczyciel wypłaci pieniądze to według mnie powinieneś go wymienić i uszkodzony oddać,my polacy jesteśmy kombinatorzy :cry: potem się dziwimy że składki ubezpieczenia drożeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to odszkodowanie z OC (sprawcy kolizji), to nie masz obowiązku oddawać niczego. Odszkodowanie Ci się należy już z samego faktu szkody, a auta nie musisz nawet naprawiać.

 

Przerabiam właśnie sprawę sądową z Compensą, właśnie o kasę z OC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nic nie oddawaj, koleś sobie jaja jakieś robi. On ma ci wycenić i nic więcej a chcieć to sobie może. Po wycenie mają max 30dni na wypłacenie ci odszkodowania i łaski nie robią a jak robią to do sądu w 99% sprawy przegrywają (wiem to bo wujek jest sędzią i mówił mi kiedyś że takich spraw mają setki-wygrane po stronie konsumenta) Sam miałem taki problem z PZU nie chcieli wypłacić zwlekali ponad 2-mce. Powiadomiłem ich że sprawe kieruje do sądu i wypłacili na drugi dzień. Tak to już jest z tymi firmami że jak się im płaci to są mili i kochani, ale jak to oni mają nam zapłacić to mają nas gdzieś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj koledzy "teoretycy", jeżeli element został uznany do wymiany i ubezpieczyciel pokrywa koszty ma prawo zażądać jego zwrotu.

Opcje:

- dają kasę po wycenie ( przeważnie zaniżają ) - możesz nic nie robić, nic ich nie interesuje.

- żądasz dopłaty, przedstawiasz faktury zakupu, faktury za naprawę - automatycznie samochód po naprawie do oględzin, części do zwrotu ( mogą wskazać które )

- naprawiasz bezgotówkowo w serwisie - przeważnie samochód do oględzin po naprawie

I tyle :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nigdy w życiu nikt po naprawie nie robił oględzin moich Aut więc dla mnie to bardzo dziwne. A co do -dają kasę po wycenie ( przeważnie zaniżają ) - możesz nic nie robić, nic ich nie interesuje jeszcze nigdy w żadnym Towarzystwie ubezpieczeniowym nie miałem zaniżonej kwoty w stosunku do tego ile zapłaciłem, mało tego zawsze miałem x2(połowa kasy po naprawie zostawała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiał bym mieć coś nie tak z głową żeby zaprowadzić do serwisu samochód pogwarancyjny. Ostatnio sporo w TV o tych autoryzowanych serwisach, wolał bym zaprowadzić do "Mariana na Podwórko" niż do tych Autoryzowanych serwisów. Widziałem jak zrobili samochód koledze w takim Autoryzowanym serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nigdy w żadnym Towarzystwie ubezpieczeniowym nie miałem zaniżonej kwoty w stosunku do tego ile zapłaciłem, mało tego zawsze miałem x2(połowa kasy po naprawie zostawała)

 

musiał bym mieć coś nie tak z głową żeby zaprowadzić do serwisu samochód pogwarancyjny

 

I teraz masz odpowiedź dlaczego wg Ciebie nie miałeś zaniżonej kasy, jeszcze na przykładzie:

- masz do wymiany przednia lampę, towarzystwo ubezpieczeniowe wyceniło szkodę na 500 zł i tyle wypłaca, ty kupujesz lampę na allegro za 200 zł, sam wymieniasz i po sprawie. Ubezpieczyciel i Ty jesteście zadowoleni.

- druga sytuacja - nowa w serwisie z wymianą kosztuje 1000 zł - wymieniasz, bierzesz fakturę i przedstawiasz u ubezpieczyciela, ubezpieczyciel chce zobaczyć auto, żąda zwrotu starej ( ma prawo ) i wypłaca 1000 zł za naprawę.

Oczywiście, dochodzi jeszcze kwestia z jakiego ubezpieczenia naprawiamy szkodę - jak z OC sprawcy to najlepiej bezgotówkowo w serwisie :-P a jak ze swojego AC to już jak w pierwszym przykładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Likwidacja szkody z OC ma na celu przywrócenie auta do stanu sprzed szkody. Jedynie gdy firma ubezpieczeniowa zgadza się na likwidację szkody bezgotówkowo, w warsztacie, który wybierasz, to może Ci nie wypłacić "całej" kwoty... zakładając, że auta nie naprawisz - nie jest to do końca zgodne z prawem.

 

Jak już wspomniałem, to czy naprawisz auto, czy nie - jest Twoją decyzją i firmie ubezpieczeniowej nic do tego. Trochę inaczej jest przy likwidacji z AC.

 

Jak się uprzesz, to możesz sądzić się o zwrot kosztów naprawy w ASO - o ile masz auto serwisowane i jest uzasadnienie, że tam byś to auto naprawił. Firmy ubezpieczeniowe przeważnie wypłacają mniejszą kasę i "chętnie" dopłacają do faktur, ale przecież nie musisz mieć kasy, żeby najpierw kupić za swoje i potem czekać, żeby Ci łaskawie oddali.

 

Mi kompensa wyceniła szkodę na 1500zł. Rzeczoznawca w/g stawek ASO na 7500zł. Auto sprzedałem nienaprawione, a teraz sprawa jest w sądzie o dopłatę brakującej kasy. Na razie biegły sądowy wycenił mi szkodę na 6500zł (stawki zwykłego warsztatu). Czekam na rozprawę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Moje auto było cały czas serwisowane, więc mam mocne argumenty ;-) Poza tym, nawet nie zaproponowali likwidacji bezgotówkowej. Compensa, to chyba najgorsza firma, z jaką miałem do czynienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie ja nie wziłąłem żadnych bezgotówkowych, żadnych dopłat poprostu koleś przyszedł zobaczyć samochód po czym na końcu powiedział, że chce tą lampe. Dla mnie to jest śmiech na sali.

 

[ Dodano: 2010-05-31, 19:43 ]

Dziś dostałem wycene, naprawa zderzaka plus lakierowanie dwóch elementów plus wymiana reflektoru i tych listew na zderzaku 1020 zł!!!

Reflektor wycenili na 140 zł przy czym najtańszy używany na Allegro 200 zł.

Robie na swój koszt i lece do nich z fakturami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matko jakie wy ludzie bzdury tutaj piszecie...

 

jeśli firma ubezpieczeniowa wypłaca kasę za uszkodzony element to może zarządać zwrotu tego uszkodzonego elementu... mają do tego prawo... poczytajcie troche warunki ubezpiecznia i to co jest napisane też małą czcionką a nie tylko kwota... każdy ubezpieczyciel ma również inne wymagania...

 

kolego Klocek, co do kwoty to oczywiście pisac odwołanie jak najbardziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!