Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pali jak smok.


ArturK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nadmiernym spalaniem mojego auta, zacznę może od danych technicznych:

 

- rok produkcji 2002

- silnik 1.9 DCI ( nie wiem jaka moc, chyba 103 KM ) F9Q 732

- przebieg 190 000

 

- EGR czyszczony miesiąc temu

- oleje filtry na bieżąco ( olej syntetyk )

- uaktualniono soft silnika do najnowszej wersji

 

Spalanie na w cyklu mieszanym wynosi około 11 l, wynik powtarzalny, sprawdzane tankując pod korek. Dynamika auta raczej w normie, aczkolwiek nie sprawdzałem ile mam do 100'tki.

 

Byłem w serwisie gdzie podłączyli mi komputer, załączam skany wyników.

Tankuję paliwo na sprawdzonej stacji, do paliwa dolewam dodatek Castrola, samochód chodzi równo, cicho, nie dymi, odpala od strzała nawet gdy było -20 stopni.

 

Proszę o zweryfikowanie wyników, gdyż w serwisie stwierdzili prawdopodobieństwo uszkodzenia drugiego wtryskiwacza. W najbliższym czasie planuje wykonać test przelewowy by potwierdzić wersje serwisu. Każda sugestia mile widziana.

 

pozdrawiam.

 

PS. Przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnych tematów i je znalazłem, lecz za każdym razem temat schodził do tego ile każdemu pali. Stąd proszę nie zamieszczać wyników spalania swoich aut, liczę na pomoc osób znających temat.

post-25714-1275043204_thumb.jpg

post-1-1275043204_thumb.jpg

post-1-1275043205_thumb.jpg

post-1-1275043206_thumb.jpg

post-1-1275043207_thumb.jpg

post-1-1275043208_thumb.jpg

post-1-1275043209_thumb.jpg

post-1-1275043210_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie na tyle co się znam (na VAGach) pomiar robiony po pierwsze primo na niedogrzanym silniku (60 stopni, a powinno być min 80-85) z tego powodu korekty wtrysku są rozjechane. Należy powtórzyć na dogrzanym silniku. Jeżeli się powtórzy musisz potwierdzić podejrzenie wtrysków, bo po pierwsze korekty rozjechane (porównuje do VAGa gdzie max jest +/- 2 jednostki) i w dodatku są rozjechane w dwóch kierunkach jeden dużo na + i jeden dużo na -. Nie bierz na poważnie to co pisze ponieważ jak zaznaczyłem wiem co czytać w grupie VW a wykres Renaulta widzę pierwszy raz na oczy. Niech ktoś potwierdzi.

 

Podstawowe pytanie: że jeździsz w cyklu mieszanym to wiem , ale czy dużo odcinków krótkich i bardzo krótkich większość "na zimno". Wtedy taki wynik jest możliwy do osiągnięcia. Jak jest z katalizatorem? Czy nie przytkany? Trzeba ocenić bo piszesz że prawie nie dymi, ponieważ wtedy aby autko jechało bezwiednie bardziej ciśniesz w pedał. Przy tym przebiegu można już powoli zastanawiać się nad wyoutowaniem kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Były wykonane 3 pomiary, na pierwszym temp. płynu chłodzącego wynosiła 85 stopni i korekcja 2'go wtryskiwacza wynosiła -2.8 a czwartego +2.1. Wydaje mi się że 4 cylinder jest rozjechany gdyż nadrabia za drugi.

Podobno wartości korekcji ~ -5 wskazuje ze wtrysk jest do wymiany. Czy to prawda ?

 

Po pierwszym pomiarze auto stało w serwisie kilka godzin ( wtedy został wymieniony soft). Kolejne pomiary były wykonywane przy temp. 60 st. Wtedy korekcja drugiego wtryskiwacza wynosiła -3.

 

Mówiąc że auto nie dymi miałem na myśli że nie odstaje od normy, delikatny czarny bączek przy mocnym przygazowaniu występuje.

 

W serwisie otrzymałem informacje ze takie korekcje wtryskiwaczy nie sa w stanie spowodować tak nadmiernego zużycia paliwa.

 

Samochód robi miesięcznie około 1000 kilometrów, nie ma szans by użytkowany był tylko na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie: że jeździsz w cyklu mieszanym to wiem , ale czy dużo odcinków krótkich i bardzo krótkich większość "na zimno". Wtedy taki wynik jest możliwy do osiągnięcia.

 

Przy takiej jeździe obecnej zimy palił mi max 9.2 l , musi szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

w związku z dalszym nadmiernym zużyciem paliwa postanowiłem wyczyścić katalizator chlorowodorkiem potasu, efekt czyszczenia widać było gołym okiem, czego nie można powiedzieć o spalaniu.

Dodatkowo przeprowadzona została wymiana końcówek wtryskiwaczy ( 4 szt ).

Po w/w czynnościach sprawdzony został ponownie wydatek paliwa na pompie który wynosi aktualnie: 8.0 mm3/cp czy jest właściwy wydatek paliwa ? ponoć ma wynosić ~5-6 mm3/cp

Sprawdzone zostały wszystkie czujniki, parametry mieściły się w normie więc nie można się nich przyczepić.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!