Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pali jak smok.


ArturK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nadmiernym spalaniem mojego auta, zacznę może od danych technicznych:

 

- rok produkcji 2002

- silnik 1.9 DCI ( nie wiem jaka moc, chyba 103 KM ) F9Q 732

- przebieg 190 000

 

- EGR czyszczony miesiąc temu

- oleje filtry na bieżąco ( olej syntetyk )

- uaktualniono soft silnika do najnowszej wersji

 

Spalanie na w cyklu mieszanym wynosi około 11 l, wynik powtarzalny, sprawdzane tankując pod korek. Dynamika auta raczej w normie, aczkolwiek nie sprawdzałem ile mam do 100'tki.

 

Byłem w serwisie gdzie podłączyli mi komputer, załączam skany wyników.

Tankuję paliwo na sprawdzonej stacji, do paliwa dolewam dodatek Castrola, samochód chodzi równo, cicho, nie dymi, odpala od strzała nawet gdy było -20 stopni.

 

Proszę o zweryfikowanie wyników, gdyż w serwisie stwierdzili prawdopodobieństwo uszkodzenia drugiego wtryskiwacza. W najbliższym czasie planuje wykonać test przelewowy by potwierdzić wersje serwisu. Każda sugestia mile widziana.

 

pozdrawiam.

 

PS. Przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnych tematów i je znalazłem, lecz za każdym razem temat schodził do tego ile każdemu pali. Stąd proszę nie zamieszczać wyników spalania swoich aut, liczę na pomoc osób znających temat.

post-25714-1275043204_thumb.jpg

post-1-1275043204_thumb.jpg

post-1-1275043205_thumb.jpg

post-1-1275043206_thumb.jpg

post-1-1275043207_thumb.jpg

post-1-1275043208_thumb.jpg

post-1-1275043209_thumb.jpg

post-1-1275043210_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie na tyle co się znam (na VAGach) pomiar robiony po pierwsze primo na niedogrzanym silniku (60 stopni, a powinno być min 80-85) z tego powodu korekty wtrysku są rozjechane. Należy powtórzyć na dogrzanym silniku. Jeżeli się powtórzy musisz potwierdzić podejrzenie wtrysków, bo po pierwsze korekty rozjechane (porównuje do VAGa gdzie max jest +/- 2 jednostki) i w dodatku są rozjechane w dwóch kierunkach jeden dużo na + i jeden dużo na -. Nie bierz na poważnie to co pisze ponieważ jak zaznaczyłem wiem co czytać w grupie VW a wykres Renaulta widzę pierwszy raz na oczy. Niech ktoś potwierdzi.

 

Podstawowe pytanie: że jeździsz w cyklu mieszanym to wiem , ale czy dużo odcinków krótkich i bardzo krótkich większość "na zimno". Wtedy taki wynik jest możliwy do osiągnięcia. Jak jest z katalizatorem? Czy nie przytkany? Trzeba ocenić bo piszesz że prawie nie dymi, ponieważ wtedy aby autko jechało bezwiednie bardziej ciśniesz w pedał. Przy tym przebiegu można już powoli zastanawiać się nad wyoutowaniem kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Były wykonane 3 pomiary, na pierwszym temp. płynu chłodzącego wynosiła 85 stopni i korekcja 2'go wtryskiwacza wynosiła -2.8 a czwartego +2.1. Wydaje mi się że 4 cylinder jest rozjechany gdyż nadrabia za drugi.

Podobno wartości korekcji ~ -5 wskazuje ze wtrysk jest do wymiany. Czy to prawda ?

 

Po pierwszym pomiarze auto stało w serwisie kilka godzin ( wtedy został wymieniony soft). Kolejne pomiary były wykonywane przy temp. 60 st. Wtedy korekcja drugiego wtryskiwacza wynosiła -3.

 

Mówiąc że auto nie dymi miałem na myśli że nie odstaje od normy, delikatny czarny bączek przy mocnym przygazowaniu występuje.

 

W serwisie otrzymałem informacje ze takie korekcje wtryskiwaczy nie sa w stanie spowodować tak nadmiernego zużycia paliwa.

 

Samochód robi miesięcznie około 1000 kilometrów, nie ma szans by użytkowany był tylko na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie: że jeździsz w cyklu mieszanym to wiem , ale czy dużo odcinków krótkich i bardzo krótkich większość "na zimno". Wtedy taki wynik jest możliwy do osiągnięcia.

 

Przy takiej jeździe obecnej zimy palił mi max 9.2 l , musi szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

w związku z dalszym nadmiernym zużyciem paliwa postanowiłem wyczyścić katalizator chlorowodorkiem potasu, efekt czyszczenia widać było gołym okiem, czego nie można powiedzieć o spalaniu.

Dodatkowo przeprowadzona została wymiana końcówek wtryskiwaczy ( 4 szt ).

Po w/w czynnościach sprawdzony został ponownie wydatek paliwa na pompie który wynosi aktualnie: 8.0 mm3/cp czy jest właściwy wydatek paliwa ? ponoć ma wynosić ~5-6 mm3/cp

Sprawdzone zostały wszystkie czujniki, parametry mieściły się w normie więc nie można się nich przyczepić.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!