Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pali jak smok.


ArturK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nadmiernym spalaniem mojego auta, zacznę może od danych technicznych:

 

- rok produkcji 2002

- silnik 1.9 DCI ( nie wiem jaka moc, chyba 103 KM ) F9Q 732

- przebieg 190 000

 

- EGR czyszczony miesiąc temu

- oleje filtry na bieżąco ( olej syntetyk )

- uaktualniono soft silnika do najnowszej wersji

 

Spalanie na w cyklu mieszanym wynosi około 11 l, wynik powtarzalny, sprawdzane tankując pod korek. Dynamika auta raczej w normie, aczkolwiek nie sprawdzałem ile mam do 100'tki.

 

Byłem w serwisie gdzie podłączyli mi komputer, załączam skany wyników.

Tankuję paliwo na sprawdzonej stacji, do paliwa dolewam dodatek Castrola, samochód chodzi równo, cicho, nie dymi, odpala od strzała nawet gdy było -20 stopni.

 

Proszę o zweryfikowanie wyników, gdyż w serwisie stwierdzili prawdopodobieństwo uszkodzenia drugiego wtryskiwacza. W najbliższym czasie planuje wykonać test przelewowy by potwierdzić wersje serwisu. Każda sugestia mile widziana.

 

pozdrawiam.

 

PS. Przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnych tematów i je znalazłem, lecz za każdym razem temat schodził do tego ile każdemu pali. Stąd proszę nie zamieszczać wyników spalania swoich aut, liczę na pomoc osób znających temat.

post-25714-1275043204_thumb.jpg

post-1-1275043204_thumb.jpg

post-1-1275043205_thumb.jpg

post-1-1275043206_thumb.jpg

post-1-1275043207_thumb.jpg

post-1-1275043208_thumb.jpg

post-1-1275043209_thumb.jpg

post-1-1275043210_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie na tyle co się znam (na VAGach) pomiar robiony po pierwsze primo na niedogrzanym silniku (60 stopni, a powinno być min 80-85) z tego powodu korekty wtrysku są rozjechane. Należy powtórzyć na dogrzanym silniku. Jeżeli się powtórzy musisz potwierdzić podejrzenie wtrysków, bo po pierwsze korekty rozjechane (porównuje do VAGa gdzie max jest +/- 2 jednostki) i w dodatku są rozjechane w dwóch kierunkach jeden dużo na + i jeden dużo na -. Nie bierz na poważnie to co pisze ponieważ jak zaznaczyłem wiem co czytać w grupie VW a wykres Renaulta widzę pierwszy raz na oczy. Niech ktoś potwierdzi.

 

Podstawowe pytanie: że jeździsz w cyklu mieszanym to wiem , ale czy dużo odcinków krótkich i bardzo krótkich większość "na zimno". Wtedy taki wynik jest możliwy do osiągnięcia. Jak jest z katalizatorem? Czy nie przytkany? Trzeba ocenić bo piszesz że prawie nie dymi, ponieważ wtedy aby autko jechało bezwiednie bardziej ciśniesz w pedał. Przy tym przebiegu można już powoli zastanawiać się nad wyoutowaniem kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Były wykonane 3 pomiary, na pierwszym temp. płynu chłodzącego wynosiła 85 stopni i korekcja 2'go wtryskiwacza wynosiła -2.8 a czwartego +2.1. Wydaje mi się że 4 cylinder jest rozjechany gdyż nadrabia za drugi.

Podobno wartości korekcji ~ -5 wskazuje ze wtrysk jest do wymiany. Czy to prawda ?

 

Po pierwszym pomiarze auto stało w serwisie kilka godzin ( wtedy został wymieniony soft). Kolejne pomiary były wykonywane przy temp. 60 st. Wtedy korekcja drugiego wtryskiwacza wynosiła -3.

 

Mówiąc że auto nie dymi miałem na myśli że nie odstaje od normy, delikatny czarny bączek przy mocnym przygazowaniu występuje.

 

W serwisie otrzymałem informacje ze takie korekcje wtryskiwaczy nie sa w stanie spowodować tak nadmiernego zużycia paliwa.

 

Samochód robi miesięcznie około 1000 kilometrów, nie ma szans by użytkowany był tylko na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie: że jeździsz w cyklu mieszanym to wiem , ale czy dużo odcinków krótkich i bardzo krótkich większość "na zimno". Wtedy taki wynik jest możliwy do osiągnięcia.

 

Przy takiej jeździe obecnej zimy palił mi max 9.2 l , musi szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

w związku z dalszym nadmiernym zużyciem paliwa postanowiłem wyczyścić katalizator chlorowodorkiem potasu, efekt czyszczenia widać było gołym okiem, czego nie można powiedzieć o spalaniu.

Dodatkowo przeprowadzona została wymiana końcówek wtryskiwaczy ( 4 szt ).

Po w/w czynnościach sprawdzony został ponownie wydatek paliwa na pompie który wynosi aktualnie: 8.0 mm3/cp czy jest właściwy wydatek paliwa ? ponoć ma wynosić ~5-6 mm3/cp

Sprawdzone zostały wszystkie czujniki, parametry mieściły się w normie więc nie można się nich przyczepić.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!