Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "sprawdź emisję spalin"


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Po przejechaniu od nowości równo 30000 km wyświetlił się komunikat "sprawdź emisję spalin".

Auto jeździ normalnie i pali tak jak należy.

Wydaje mi się, że to jest zaproszenie do serwisu ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wszystkie Wasze podejrzenia są słuszne.

Mogą to być kabelki pogryzione przez kuny, gdyż byłem na weekendzie w pobliżu lasu, a może któraś lambda dała o sobie znać.

Jednak nadal dziwi mnie fakt, że komunikat zapalił się podczas jazdy, gdy przeskoczyło na liczniku z 29999 na 30000 km. Czy to zbieg okoliczności czy może ustawienie fabryczne wymuszające na kierowcy udanie się do serwisu po przejechaniu 30tys.km w celu rutynowego sprawdzenia analizy spalin ?

Auto pali i jeździ normalnie i dziś sprawdzę czy skazania średniego spalania wyświetlone przez ECU pokrywają się z tym co zatankowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zatankowałem i wiem, że ze spalaniem jest wszystko OK. 10,6l/100km LPG głównie autostrada 130-140km/h 4 osoby.

Byłem też u szwagra w warsztacie i podłączyłem się laptopem pod złącze OBD2 i wykryło jeden dziwny błąd - " brak spalania paliwa " ;)

Reszta jest OK.Sonda 1, sonda 2 za katalizatorem, brak wypadania zapłonu itp...

Poniekąd sprawa jest zrozumiała, bo auto śmiga na LPG. Kłopot w tym, że błędu nie można skasować. Pewnie trzeba oryginalnego sprzętu dostepnego w serwisie Renault ;)

 

[ Dodano: 2010-06-09, 17:12 ]

No i po problemie, komunikat "sprawdź emisję spalin" zgasł sam ;)

Pewnie ten komunikat zapala się standardowo po przejechaniu 30tys.

Ciekawe jak zachowują się inni kierowcy po włączeniu się takiego cuda. Znam takich co by w takiej sytuacji zatrzymali się i dzwonili serwis i lawetę.

Dowiedziałem się też, że tego typu komunikaty (informacyjne) same się gaszą po przejechaniu 200km od włączenia się.

 

[ Dodano: 2010-08-07, 17:44 ]

Problem olałem, gdyż jest wszystko w porządku z emisją spalin i samym spalaniem, a tu po przejechaniu równych 35tys. znowu zapala się komunikat "sprawdź emisję spalin"

Jak widać auto domaga się abym pojechał najlepiej do ASO i sprawdził emisję spalin wydał parę złotych i dowiedział się, że jest wszystko w porządku o czym teraz jestem już teraz przekonany.

I w ten sposób producent wspiera ASO. Pewnie przy 90tys. na displeju ujrzę komunikat "sprawdź układ rozrządu" ;)

Ja to rozumiem i fajne są takie komunikaty dla kierowcy, jednak one powinny informować, a nie straszyć.

Ciekawe kiedy i w którym modelu zaczną się pojawiać reklamy na wyswietlaczu ? i mam pomysł na pierwszą "czytaj megane.com.pl" ;)

 

A oto rozwiązanie zagadki

Byłem dziś u magika, który doskonale się zna na elektronice Renówek, aby aktywować nową zabawkę, która się nazywa tempomat i przy okazji spytałem go o ten komunikat.

Okazało się, że moje domysły były słuszne i w fabrycznym oprogramowaniu ECU jest zapisane, aby po każdych kolejnych przejechanych 30tys.km wyświetlać komunikat "sprawdź emisję spalin" i nie znaczy to, że jest coś nie tak ze spalinami lub silnikiem. Oprogramowanie ECU przypomina w ten sposób, aby zgłosić się najlepiej do autoryzowanego serwisu celem sprawdzenia emisji spalin i zbadania czy jest zgodna z normą Euro4. Jeśli jest OK to kasują błąd w ECU i można jeździć następne 30 tys.km.

Jeśli nie udamy się do serwisu i błąd z ECU nie będzie skasowany to komunikat będzie się pojawiał co 5 tys.km.

Ponadto taki komunikat może się wyświetlić wówczas, gdy mamy niesprawny katalizator lub przy niedomaganiem sond lambda lub dziurawym wydechu.

A tak na marginesie to ciekawy jestem ile kosztuje usługa sprawdzenia emisji spalin w ASO.

post-16747-1275919394_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

(...)

Dowiedziałem się też, że tego typu komunikaty (informacyjne) same się gaszą po przejechaniu 200km od włączenia się.

(...)

Ponadto taki komunikat może się wyświetlić wówczas, gdy mamy niesprawny katalizator lub przy niedomaganiem sond lambda lub dziurawym wydechu.

A tak na marginesie to ciekawy jestem ile kosztuje usługa sprawdzenia emisji spalin w ASO.

Czy ktoś może kasował taką usługę i serwisie i może napisać ile to kosztuje?

Jeśli po 200 km komunikat nie gaśnie, to trzeba obejrzeć tłumik? A swoją drogą komunikat zapalał się i gasł już kilkakrotnie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ten komunikat wyświetla się, gdy jest niesprawny katalizator lub niesprawna jedna z sond lamda. Może to być też wina nieszczelnego układu wydechowego przed katalizatorem w tych modelach katalizator jest ceramiczny i łatwo go uszkodzić uderzając w krawężnik lub duży kamień. Wjedź na kanał i uderz pięścią kilka razy, a jeśli usłyszysz grzechotanie w środku to znaczy, że katalizator potłuczony (uważaj na rozgrzany kat, bo się poparzysz !!! ). Sprawdź też czy na obudowie kata nie ma wgnieceń i zadrapań które mogłyby świadczyć o mechanicznym uszkodzeniu.

Co do kasowania błędu to wstrzymaj się, bo nie ma sensu jeździć i wydawać forsy na kasowanie, to nic nie da dopóki nie wyeliminujesz usterki, a błąd i tak będzie się zapalał i gasł. Koszt kasowanie 50-100zł zależy od serwisu.

 

Dodano: 30 paź 2014 - 13:09

Właśnie kilka dni temu zapalił mi się serwis i komunikat SPRAWDŹ EMISJĘ SPALIN.

Winowajcą była druga sonda lambda za katalizatorem, a konkretnie niedziałająca grzałka w tej sondzie, powinna mieć rezystancję około 8 omów.

Sterownik działał w trybie awaryjnym i auto dużo paliło. Po wymianie sondy na nową trzeba było skasować błąd.

 

Dodano: 30 paź 2014 - 13:21

Czy ktoś może kasował taką usługę i serwisie i może napisać ile to kosztuje?

Jeśli po 200 km komunikat nie gaśnie, to trzeba obejrzeć tłumik? A swoją drogą komunikat zapalał się i gasł już kilkakrotnie... ;)

 

lanot Co było w końcu przyczyną tego komunikatu.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Właśnie wróciłem z parunastokilometrowej trasy, po 2-3 km od ruszenia zapaliła się kontrolka "sprawdź emisję spalin", poza tym w tym samym momencie zauważyłem dziwne syczenie przy wciśnięciu pedału gazu na biegach 3 i wyżej. W drodze powrotnej auto zaczęło dodatkowo szarpać przy 2 i 3 po ruszeniu ze świateł. Czytałem inne tematy, jednak nie znalazłem podobnego z tymi objawami - proszę zatem o wskazanie, jeśli taki był lub pomoc w rozwiązaniu problemu.

 

Katalizator? Sonda lambda? Cewka zapłonowa? Czytam więcej, czy to może być EGR? Ktoś ma/zna podobny przypadek?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

 

edit:

Dziwne macie te zasady, ale przecież jak mi się podoba mogę iść gdzie indziej :) Co z pewnością rozważę. Mój samochód to nie benzyna a diesel - nie wiem czy to ma znaczenie, ale z pewnością Pan Prezes wie co robi.

Edytowane przez mikolak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!