Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] [manual] Wymiana rolek i paska akcesoriów F4R


Rekomendowane odpowiedzi

pmaminski, w odpowiedzi na Twoje pw :P

Nie robiłem takiej wymiany w K4M, ale skoro P_r_z_e_m_o wyżej napisał, że jest tak samo jak w F4R to ok.

Rolkę napinacza wykręcamy i wymieniamy gdzieś w imadle, nie musimy tego robić przy silniku.

Rolkę prowadzącą (tą niżej) wykręciłem "na miejscu" czyli bez wyjmowania silnika :P Nie było widocznie z tym żadnego problemu, bo zwróciłbym uwagę. Śruba wykręciła się bez problemów i wyszła z rolką. Jeżeli twierdzisz że brakuje miejsca, to może da radę trochę odepchnąć silnik w prawą stronę? Zawsze zyskasz kilka mm.

 

Pisze o tej rolce (zdjęcie z 1 postu):

66693344.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś wie dlaczego jeden rowek ma pozostawać "wolny" - czy jest ma to jakieś zadanie czy to tylko fanaberia konstruktorów...Sprawdziłem w katalogu dayco że od 09.2001 jest stosowany pasek 6pk1750(wersja z klimą)a więc 6-rowkowy.U mnie pasował elegancko i taki właśnie założyłem zamiast 5-rowkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przepraszam że odświeżam, ale mam problemik, pasek mi przeskoczył w stronę silnika o jeden rowek przez przypadek z mojej winy, na gorze na pompie wspomagania napchnąłem i jest ok, ale na dole na kole od klimy i tam dalej na następnym nie siedzi jak trzeba i trze o chyba obudowę rozrządu(jest z plastiku??). Czy da radę to jakoś napchnąć bez odkręcania napinacza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. Potrzebne są dwie osoby.

Wrzucasz 5 bieg i jedna osoba pcha auto do przodu, druga nastawia pasek.

Jeżeli pasek przeskoczył z Twojej winy to po nastawieniu powinno być ok. Gorzej, jak sam pasek przeskakuje "w bok" bo wtedy jest problem najprawdopodobniej z którąś z rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało sie przestawić pasek, ufff, długim ramieniem od klucza włożonym od przodu w szparę koło chłodnicy i delikatnym napychaniu od strony silnika. Apropo paska to czy wymieniony pasek 10 tyś. km temu ma prawo mieć pojedyncze pęknięcia między rowkami oraz na całej szerokości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo paska

Raczej nie, mój po 20kkm wygląda jak nówka, tyle, że napisy się starły.

Radzę jak najszybciej wymienić, nawet jak masz wątpliwości, w tych silnikach strzał paska akcesorii jest dość kosztowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak zrobię, bo przecież nie całe 10 tyś zrobione a już widziałem chyba w przynajmniej dwóch miejscach pęknięcia, nie cały rok jak założony to chyba mam jakąś gwarancję nie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz paragon, rachunek to chyba załapiesz się na wymianę, ale jaką masz pewność, że Ci mechanik założył stary, a nie nowy?

To tylko sugestia, bo wcale tak nie musiało być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

mam pytanie co do napinacza, poniżej jest zdjęcie paska jak leży na napinaczu w moim scenicu (1,6 16v, rocznik 2000, lift), nie wiem czy to dobrze widać na zdjęciu ale pasek na górze rolki napinacza jest przy brzegu rolki, a na spodzie rolki jest mniej więcej 2 mm od brzegu rolki. Tak jak by była krzywa rolka, zamówiłem napinacz napinacz z aukcji. Pasek był wymieniany jakiś miesiąc temu, na początku był taki rytmiczny szum jakby przycieranie które przyśpieszało jak zwiększało się obroty silnika, w tej chwili juz go chyba nie ma. Pasek po wymianie piszczy tochę, np jak się rusza, dobrze mi się wydaje że winą jest ten napinacz?

 

Dodano: 20 lut 2014 - 19:34

Wymieniłem napinacz, pasek jakiś 1-2 miesiące temu, dalej piszcze czasami. Piszczy gdy włącze światła + nawiew na maxa. Ogólnie gdy ma duży pobór prądu, piszczy troszkę gdy ruszam, albo gdy silnik ma ciężko, np ruszam pod górkę. Jakieś pomysły co może powodować opór na pasku?

post-10595-0-69316600-1392725391_thumb.jpg

post-10595-0-52743100-1392725410_thumb.jpg

Edytowane przez adamsvip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!