Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatronic nie pracuje na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, szukałem ale nie znalazłem nic na ten temat, więc postanowiłem napisać. Mój problem polega na tym że klima przestaje chłodzić jak zdejmę nogę z gazu. Wystarczy nawet 1100 obrtów i włącza sie ponownie (sprężarka bo znaczek AC nie gaśnie). Dzieje się tak bez względu na ustawioną temperaturę. Rano - kiedy silnik jest jeszcze zimny i pracuje na wyższych obrotach - wszystko ładnie chodzi, po osiągnięci 90c robi się jakopisałem. Co może być powodem takiego działania?

 

PS. Czynnik raczej ok, niedawno wymieniałem chłodnicę klimy bo gniazdo skorodowało i zrobiła sie nieszczelność, po zabiegu układ nabiti ponownie i wszystko chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak bym obstawiał na ubytek czynnika. Jestem amatorem, więc zastrzegam sobie błąd w rozumowaniu ;-)

Zbyt niski poziom czynnika chłodzącego powoduje, że na wolnych obrotach jest już zbyt niskie ciśnienie w układzie i komputer wyłącza sprężarkę.

Ehhhh... w trakcie pisania powyższego zdania już mi przyszło do głowy, że bez sensu piszę. Bo skąd komputer miałby info, że zwiększając obory silnika i tym samym sprężarka daję większe ciśnienie - jak została wcześniej odłączona i przecież nie pracuje.

W takim razie nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za próbę pomocy Optima, kombinujesz dobrze.

Dodam może że sytuacja miała miejsce wczoraj przy 30 stopniowym upale, nie wiem czy czynnik poddaje sie działaniu prawom fizyki w stosunku do gazów, ale wiadomo że daz pod wpływam ciepła się rozpręża - czyli ciśnienie powinno się zwiększyć.

Druga sprawa - wczoraj włączył mi się falujące wolne obroty - jakby silnik miła gasnąć a w ostatnim momencie coś podniosło obroty i tak w kółko - cały taki cykl trwa może ok 2-3 sekundy. Falowanie obrotów występowało zarówno na włączonej jak i wyłączonej klimie. Może komputer uznał że klima jest wówczas zbyt dużym obciążeniem dla silnika i ją wyłączył? Po lekkim dodaniu gazu do 1100 obr. falowani znikało, klima się załączała ale nie miała takiego kopa jak wcześniej.

Dziś rano zapaliłem samochód - brak falowania obrotów, klima się załączyła i cały czas normalnie pracowała - dojechałem do pracy, silnik się zagrzał do swojej temperatury i wszystko było normalnie (temp. na zewnątrz 23 st).

Nie wiem o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być. Nie wiem jak jest w scenicach. Ale widziałem kiedys taką serwisowa tabelę kiedy komp wyłacza sprężarkę klimatyzacji w moim poprzednim samochodize: lanosie. I były tam przypadki zbyt niskich obrotów, zbyt wysokiej temperatury silnika, a w książce z serii "Sam naprawiam..." lanosa było napisane, że komputer wyłącza sprężąrkę gdy silnik jest zbyt obciążony.

Dodam jeszcze, że w tej serwisowej tabeli był szereg innych i co mnie bardzo zdziwiło dosyc precyzyjnie określonych warunków, kiedy klima ma się wyłączyć. Było to coś w stylu (to moje przykłady z głowy, żeby oddac te kryteria):

- gdy pedał gazu zostanie wciśnięty o 27%, a obroty wzrosną w czasie x msekund o mniej niż 2% - to wyłą sprężarkę it.

przypadków takich było bodajże 7. Sam jedynie w trakcie użytkowania lanosa często zauważałem jeden - w trakcie wyprzedzania. Jedzie się jedzie... nagle trzeba kogoś wyprzedzić, redukcja gaz do dechy (i w tym czasie klamia się wyłączała), cisło się cisło, po wyprzedzeniu prędkośc się ustatkowałą i klima znowu się włączała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo słuszna uwaga, u mnie w scenicu też przy ostrym wyprzedzaniu, manewrach "prawie w miejscu" i innych sytuacjach gdy silnik jest mocno obciążony komputer wyłącza klimę na chwilę a po ustabilizowaniu pracy załącza się ponownie.

Może faktycznie jest to problem zbyt niskich wolnych obrotów.

Wyjaśniłem dziś problem "falowania wolnych obrotów" jest to efekt kolejnych prób załączenia sprężarki przez komputer - sprzęgło sprężarki chwyta i od razu wybija i tak w kółko.

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc, sprawdzę te wolne obroty.

 

[ Dodano: 2010-06-14, 22:24 ]

Dziś po wizycie u mechanika, czynnik wyciągnięty i napełniony od nowa - było tyle co powinno być. Źle wyglądało wysokie kiśnienie bo na wolnych obrotach tylko 2,5 bara - pewnie dlatego się dławi. Układ wygląda jakby był gdzieś zatkany, dodam że miesiąc temu była wymieniana chłodnica klimy (skraplacz) z powody nieszczelności.

Pytanie do fachowców: czy może to być zatkany (niedrożny lub mało drożny) osuszacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Ja tez mam podobny problem.Tez klimatronik na wolnych obrotach nie chłodzi dobrze po dodaniu gazu zaczyna chłodzic dobrze, problem jest na wolnych obrotch. Chyba nie powinno tak być bo stojąc w korku w upale jest lipa bo klima nie chłodzi a nie będę robił cały czas w korku "przegazówki"

Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu "prztyka" cos w rejonie prawego przedniego mkoła myślę że to sprzęgiełko od sprężarki.

To chyba ono załącz sprężarkę?

A jak tak prztyka na wolnych obrotach to moze jej nie załącza?

Dodam tez że klima napełniona odgrzybiona i sprawdzona szczelnosć

Więc nie mam pojęcia dlaczego na wolnych nie chłodzi jak powinna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francek, Ja bym to uznał za normalny objaw.

Stojąc w korku nie ma takiego przepływu powietrza przez skraplacz i chłodnicę jak podczas normalnej jazdy a wentylator nie schłodzi tak jak opływ powietrza. <ok>

Klima ma wtedy mniejszą wydajność. Jak pamiętam w manualnej też tak miałem.

Ustawiasz ze dwa stopnie niżej i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!