Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

awaria skrzyni - megane coupe 8V 2.0 1998r


top1

Recommended Posts

Witam,

 

Poniewaz rozstaje sie z moja meganka ( megane I coupe I 8V 1998r 2.0), opisze jak naprawilismy sytuacje kiedy wskakiwal tylko 5 bieg. Moze zaoszczedzic to forumowiczom troche czasu i pieniedzy.

A wiec nie trzeba wyciagac skrzyni, trzeba spuscic jednak z niej olej. Odkrecamy w skrzyni klapke ( dostajemy sie do niej z boku odkrecajac kolo i nadkole po stronie kierowcy

i dzwigajac nieco samochod - klapka na foto nr.3 ).

Wine za wszystko ponosi wodzik, ktory przesunal sie za 5 bieg. Przyczyny mogly byc dwie: zbyt gesty olej w skrzyni ( pozniej wymieniony na rzadszy i sytuacja nie powtorzyla sie do dzisiaj - przez 2 lata) - awaria zdarzyla mi sie w zimie zaraz po odpaleniu ( kiedy olej byl jeszcze gesty ). Druga przyczyna mogla byc sprezyna, ktora zbyt slabo dociskala kulke, ktora wskakuje w karby w wodziku kiedy wrzucamy bieg ( sprezyne ta lekko rozciagnelismy i wlozylismy spowrotem - ostatnie foto ).

 

Naprawa: spuszczamy olej ze skrzyni, odkrecamy nadkole, dzwigamy nieco samochod zeby miec lepsze dojscie, odkrecamy klapke z boku skrzyni ( na 3 srubach ) - teraz mamy dojscie do wszystkiego. Problemem jest wodzik - pokazany strzalkami na czerwono, ktory wskoczyl za daleko. Popychamy go troche w nasza strone - teraz biegi powinny zaczac chodzic normalnie. Mozemy rozciagnac troche sprezyne ( ktora jest widoczna na foto nr.5), zeby mocniej dociskala kulke do wodzika.

post-3604-1277313808_thumb.jpg

post-1-1277313808_thumb.jpg

post-1-1277313809_thumb.jpg

post-1-1277313810_thumb.jpg

post-1-1277313811_thumb.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrulo: Nie mam zielonego pojecia, moj samochod naprawialem ( a wlasciwie mechanik mi naprawial ) na slepo bazujac na postach z tego forum. Pierwsza diagnoza mechanika ( ktory nie mial duzo do czynienia z megankami ) byla - na 99% poszukaj sobie nowej skrzyni na zlomie, ale OK sprobujemy. Jak widac udalo sie dzieki forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Problemem jest wodzik - pokazany strzalkami na czerwono, ktory wskoczyl za daleko. Popychamy go troche w nasza strone...

W "naszą stronę", to znaczy w stronę silnika, czy na zewnątrz w stronę lewego boku samochodu? Pytam czysto teoretycznie, bo (odpukać) problemu ze skrzynią nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przede wszystkim dziękuję Top1 za ten post. Właśnie w moim Kangoo dzisiaj to zrobiłem. Zdjęcia pokazują prawidłowy wygląd skrzyni. Przy zablokowaniu zaznaczony wodzik jest schowany (przesunięty w stronę silnika) i należy go wyciągnąć na zewnątrz (w lewą stronę samochodu). Najwygodniej zrobić to zagiętym w haczyk drutem przez otwór w ściance skrzyni (poniżej wodzika) zaczepiając za koło zębate, które jest widoczne przez ten otwór.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

WW13

Edytowane przez ww13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam renault Laguna 1.8 8V 1997r i dzis wieczorem wyskoczyl mi ten sam problem o którym piszecie powyżej. Jeszcze po południu wyjezdzałem z podwórza aż tu... szok, jak piszecie koledzy zginęły mi po odpaleniu auta wszystkie biegi, 1 2 3 4 nawet wsteczny a wchodzi mi tylko piaty. Skrzynię mam JB3 w mojej Lagunie. Może ktoś miał podobną sytuacje z Laguną 1.8 i podpowie czy również w moim aucie może być ta sama sytuacja. Zabralbym sie zaraz dzisiaj do naprawy tej usterki. Wiem, że skrzynie w Megane i Lagunie z roczników 97, 98 są podobne. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WW13, to wiele wyjaśnia, dzięki.

@dsk44 - najszybciej się dowiesz, jak po prostu sprawdzisz i spróbujesz (na początek może przez korek). Koledzy powyżej to ładnie opisali.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, jak zauważyliscie poddałem temat o Renault Lagunie, oczywiście mam również renault Megane którym jeżdzi syn, ale ona sprawuje sie znakomicie, niedawno zresztą zakładałem do niej LPG STAG-4 i spisuje sie bardzo dobrze. Ponieważ rozpaczliwie szukam po forach o awarii mojej skrzyni biegów trafiłem tutaj do Was i chciałbym tylko wiedzieć czy może również w Lagunie mogę podobnie jak koledzy wyżej naprawić usterkę. Oczywiście wielki szacunek dla kolegi powyżej, który poddał temat i wielu fanom Renault pomógł rozwiązać problem. . Chciałbym i ja również skorzystać z Waszego sposobu naprawy, bo koszty mechanika uffff lepiej nie mówić.

 

/0cool: proszę tak nie krzyczeć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie to wszystkie skrzynie są podobne niezależnie czy to Laguna Megane czy Clio itd.. :) Zacznij od odkręcenia motylka od wlewu oleju i spróbuj przepchnać wodzik. Tu jest troche na ten temat: http://megane.com.pl/topic/35469-brak-biegow-pozostal-tylko-piaty-bieg/ . A w skrócie tak jak kolega

 

adamangel napisał:

 

Masz kolego rację, ale przy "moim" sposobie:

1.Otwierasz maskę :)

2.Odkręcasz korek wlewu oleju do skrzyni biegów.

3.Cofasz dłuższym śrubokrętem wodzik na swoje miejsce.

4.Zakręcasz korek wlewu oleju.

5.Zamykasz maskę.

6.Cieszysz się usunięciem usterki :)

U mnie pomogło w 100% !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dsk44. Witam panowie. REWELACJA!!! Juz mam zrobioną skrzynie i wszystkie biegi wchodzą że aż milo. Ja pierniczę, ile musiałbym dać jakiemuś mechanikowi. Dzięki koledzy! Jesteście wielcy.. A szczególnie TOP1 który podał super manual z fotkami. Powiem tylko że ktokolwiek trafi na taką awarię w Lagunie rzeczywiście ta część skrzyni pod deklem jest prawie identyczna jak opisał kolega w megane. Po odkręceniu dekla i wszystkich śrób, oczywiście z WD puścily jak po maśle, zobaczyłem taki sam układ jak na fotkach megane. I znów kilka stówek w kieszeni. Dzięki jeszcze raz koledzy. Temat uważam za zakończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Jestem tu nowy ale może i komuś się przyda wiedza jeżeli ktoś pomoże. Ostatnio wbiłem 1 auto stało oczywiście minimalnie poleciało po zębach ale szybkim rucham wybiłem na luz i po tym już nie wszedł żaden bieg a lewarek gonił w położeniu luz (wyjątkiem był wsteczny który wszedł i auto cofało) postanowiłem sprawdzić co pod autem, rozpiąłem lewarek od skrzyni chwyciłem za wybierak no ale co ani nie drgną góra duł goni zapiąłem z powrotem sprawdzam niby jedynka wchodzi a efekt przy ruszaniu jak by 3 zapięta zluzowałem puszczam auto rusza hmmmmm wkładam wsteczny już jest brak. rozkręciłem pokrywe i co zauważyłem jeden wybierak jest przesunięty a z tego co pamiętam to luz jest w pozycji na środkowych oczkach co wpada kulka ( jeden wystaje drugi wsadzony) co sądzicie o tym i czy dobrze kombinuje jeśli tak proszę o radę jak wysunąć ;) Jest to Renault Megane Coupe 2.0 16v pozostawię gg: 3577598

post-57256-0-58040700-1364917463_thumb.jpg

post-57256-0-24743400-1364917481_thumb.jpg

post-57256-0-27986500-1364917510_thumb.jpg

post-57256-0-88340600-1364917519_thumb.jpg

post-57256-0-01797500-1364917530_thumb.jpg

post-57256-0-85446500-1364917544_thumb.jpg

post-57256-0-85886500-1364917554_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!